Milyen számlázó és raktározó programok vannak a lent leírt funkciókkal?
Egy csempeboltba lenne rá szükség, ezeket kellene tudnia:
- Mennyiség megadás két módban (doboz illetve négyzetméter)
- A végösszeg manipulálása (kedvezmények, előleg levonása)
- Előleg beírási lehetőség
- Egy terméken belül több variáció átláthatósága (egy csempének különböző gyártásai vannak, ezt kellene átláthatóvá tenni)
- Androidról/iPhoneról elérhető legyen
- Több felhasználós és vissza lehessen követni, hogy ki mit változtathatott
- Legyen Demo verziója és Magyarországon elfogadható legyen
- Idiótabiztosság
- Távoli elérés biztosított legyen
Jelenleg ezek amik eszembe jutottak. A Kulcs Softot láttam már és használtam, de nem vagyok megelégedve vele, (tudja amit kell, de) nem lehet kényelmesen testreszabni, a XXI században alap funkciókért horribilis összegeket kérnek el.
A kapható ügyviteli vagy raktározó programok szabványosak és kötöttek.
Neked meg egyedi kell. Ezek elég egyedi igének. Nem ajánlok senkit mert az reklámozás lenne.
A google-ben keress egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó tapasztalt céget. Azok a te igényeidnek csinálnak pont olyat amit te akarsz. Olcsóbb mint megvenni egy meglévőt és ahhoz alkalmazkodni és fél évig imádkozni a fejlesztőknek hogy bővítsék ki az igényeid szerint - amit nagy sokára nagyon drágán megcsinálnak úgy ahogy és a végén nem leszel elégedett.
Egy direkt egyedi fejlesztéssel foglalkozó cég meg eleve olyat csinál reál áron amilyet te akarsz. Minden más próbálkozás csak időpocsékolás.
Igen, ez már nekem is eszembe jutott, de én csak egy lelkes alkalmazott vagyok, aki próbál olyan programot találni, amit később tudunk is használni és nem az anyázás megy.
Viszont NAVnak el kell fogadnia a programot (ennek a menetéről semmi infóm nincs), ezért keresek olyat ami már megvan és hivatalos
A szabályok az áfa törvényben vannak és ennek kell előre megfelelnie a számlázási résznek (ÁFA törvény 169. §).
A szabályok kis bibliája (minden a törvényből van kiírva):
A követelmények:
Nem kell már megfelelőségi nyilatkozat. Senki nem kéri és nem nézi már. Helyette be kell jelenteni az adóhatóságnál az újonnan használatba vett számlázó szoftvert vagy annak a használatának leállítását is egy nyomtatványon.
Az adóhatóság nem vizsgálja a szoftver megfelelőségét és igazolást se kér. Hanem ha egy ellenőrzéskor hiányosságok merülnek fel vagy nem megfelelő számlákat állít ki a szoftver akkor ezt az adóhatóság azonnal az adózó tudomására hozza. Amit eddig hallottam ilyenkor nem szoktak büntetni hanem helyette "betiltják" a szoftvert és másikat kell a helyébe beszerezni (régi DOS-os vagy Access-es vagy Excel-es "számlázó" szoftverekkel kapcsolatban hallottam ezeket a híreket).
Tartalmazzon adóhatósági adatszolgáltatás funkciót ami egy adatmentés a számlákról. Erre akkor van szükség ha egy adóellenőr kéri a számla adatokat egy időszakra vagy sorszám tartományra.
A számla kötelező tartalma:
Számla kelte ami a számla kiállításának a dátuma.
Számla sorszáma amit külön kell vezetni minden devizanemre és van lehetőség telephelyenként vagy pénztáranként is más sorszámozást vezetni (a formátuma nem kötött de minden sorszámnak egyedinek kell lennie).
A számla kiállítójának a neve és címe és adószáma.
A vevőnek a neve és címe és adószáma ha átlépi a 100 000 forint összes áfát a számlán.
Az értékesített termék neve és mennyisége és nettó egységára.
A számlának a nettó értéke.
Az Áfának a százaléka és értéke.
Ha kisadózó akkor ennek a jelzése a számlán.
A számla teljesítésének a dátuma ha nem ugyanaz mint a kelte.
Az árengedmény ha van.
Az adómentesség és annak hivatkozásának feltüntetése ha van.
A pénznem és a váltószám és a az áfa forintban is kiszámított összege ha a számla pénzneme nem forint.
Ha a pénzforgalmi adózási formát választotta a cég akkor ennek a feltüntetése.
Ha a vevő állítja ki a számlát akkor az önszámlázás feltüntetése.
Ha fordított adózású tételek vannak a számlán akkor ennek a feltüntetése.
Ha közlekedési eszköz értékesítése történik akkor annak kötelező adatait feltüntetni.
Ha különbözet szerinti szabályzás alá eső tételek vannak a számlán akkor ennek is a feltüntetése.
Ha egy pénzügyi képviselő állítja ki a számlát akkor annak az adatai.
Nem kötelező már de bizonyos esetekben ajánlott:
Statisztikai számok (vtsz/szj/teszor/táor/stb).
A fizetési mód.
A fizetési határidő.
Példányszámozás nem kötelező már ahogy az első és eredeti példány feltüntetése se.
Nem kell már aláírás és pecsét a számlára mert ezek nélkül is érvényesnek tekinthető.
Nincs külön előlegszámla hanem az előleget is egy szimpla számlára kell tételként felrögzíteni.
Tisztelt kérdező!
Engedd meg, hogy adjak néhány tanácsot, cirka 20 év szakmai múlttal a hátam mögött (nem nagyzolok, ennyi üzleti-piaci és munka tapasztalat áll mögöttem).
Lesz, ahol furcsán fogalmazok majd, ez azért lesz, mert megpróbálom mindenki számára érthetően vetni a betűket.
***
A legkifizetődőbb, legproduktívabb, ha egy már létező rendszert keresel, amelyet egy olyan cég forgalmaz, ami arra specializálódott, hogy ezt a rendszert alakítja, bővíti az ügyfél igények szerint, lehetőleg már hosszú múlttal a háta mögött.
A zöld mezős, avagy a nulláról történő egyedi fejlesztés drága lesz.
Amit javasolok, az egy meglévő, kipróbálható rendszerre épülő szoftverfejlesztés.
***
Először döntsétek el,
- hogy milyen infrastruktúrára van szükségetek
- mennyire fontos a rendszer sebessége és az adataitok biztonsága
- saját szervert, vagy felhő alapú szerver szolgáltatást szeretnétek
- árban meddig mehettek el
- milyen későbbi költségeket tudtok elfogadni
***
Kiemelve az infrastruktúrát az előzőek közül, a rendszer lehet felhő alapú, vagy a ti szervereteken, vagy akár csak egy számítógépeteken futó program.
Mindegyik lehet nagyon modern, habár volt a 2010-es évek elején egy időszak, amikor divatos volt a SaaS típusú (csak böngészőből használható felhő alapú) megoldásokat a legkorszerűbbnek tekinteni, de ezek felett is már eljárt az idő, mivel a többi megoldás már bőven utólérte, vagy meg is haladta ezeknek a lehetőségeit.
Most az IaaS megoldásokat szokás preferálni, ilyen például a MS Azure platformja.
Az IaaS egyik legjobb interpretációjában a szerver hátteret a szolgáltató cég biztosítja és a saját telephelyeteken futhat a kliens alkalmazás (amely csúnyán, de egyszerűen fogalmazva, leveszi bizonyos esetekben a terhet a szerverről).
De az IaaS sem biztos, hogy jó megoldás a ti esetetekben, mert az is lehet, hogy nálatok a saját helyi szerver üzemeltetése a leggyorsabb és legolcsóbb lehetőség, főleg hosszú távon.
***
A szoftverválasztásnál az azt készítő céggel kapcsolatban is figyelni kell a részletekre. Ne válassz olyan céget, amely túl hangzatos igéreteket tesz a reklámjaiban:
- a "mi vagyunk a szakma ördöge" és hasonlók, ami nyilván nem igaz, egyszerűen nagyzoló megtévesztés, több szóra sem érdemes,
- "ez a szenvedélyünk", ami szintén egy nyilvánvaló füllentés, hiszen mindenki ügyfeleket akar szerezni, nem szórakozásból csinálja, hanem pénzt akar kerensni, nekem például az autók, az autóversenyzés a szenvedélyem, de a munkám legjobb esetben is csak szerethetem,
- a "kinőtte az előző rendszerét?", "elavult a régi rendszere?", stb., invazív stratégiára vall, ami azt jelenti, hogy máshogy nem lennének képesek ügyfeleket szerezni, csak rámenősen, más cégektől hasítva a szeleteket a piacból, ez előrevetíti a munkájuk, hozáállásuk minőségét, hisz az ilyen cégnek a megszerzés a legfontosabb,
- "miért válasszon minket", aminél természetesen oda lyukadnak ki, hogy mert "a miénk a legjobb megoldás", az első ponthoz hasonlóan önfényezés, csak sokkal szofisztikáltabban
- a fenyegetőző típusú marketinget preferáló cégekkel is jobb vigyázni; akik valamilyen meghökkentő, más megoldások elé magas költségeket és egyéb mondvacsinált hátrányokat vízionálva próbálják igazolni hogy amit ők kínálnak, az a legjobb (például a saját szerver üzemeltetésétől akarnak elrettenteni, azt valótlanul tólzóan költségesnek beállítva),
- figyelj a kulcsszavakra, például sokan használják előszeretettel a "innovatív" jelzőt, ami noncszensz, hisz csak akkor derül ki, ha kipróbáltad a szoftvert; sok eseten az innovatívat úgy kell értelmezni, hogy a más cégek által kitalált, máshol már látott megoldásokat használták fel és fejlesztették le a saját rendszerükben, de a vidám hangulatú "élmény a szoftverünket használni" és hasonló megjegyzések is szintén csak üres szavak, mert kinek mi az élmény ugyebár,
- a szép, rábeszélős, izgőmozgó, nagyon mutatós weboldallal és reklámanyagokkal rendelkező cégek ne tévesszenek meg: egy marketing mondás szerint a kutyagumit is el lehet adni, ha az szépen be van csomagolva; ha egy cég túl nagy gondot fordít a reklámanyagra és a weboldalra, akkor nagy arra az esély, hogy tényleg igazzá válik a mondás és egy kutyagumi lesz a vége, erre számtalan példa van,
- "X száz, vagy X ezer eladott szoftver példánnyal büszkélkedhetünk", vagy egy látványos "már ennyi számlát állítottak ki szoftverünkkel" automata számlálók is csak szemfényvesztő valótlanságok,
- a "rólunk mondták" idézeteket is fenntartásokkal kell kezelni, mert nyilvánvalóan a legpozitívabb visszajelzéseket jelentetik meg, egy csokigyárnak én is írtam már dícsérő megjegyzést; direkt megkértek a dícsérő szavakra egy nagy doboz csokoládéért cserébe,
- ha trécselésre, kávézásra hívnak az komolytalan és biztosak lehetünk abban, hogy egy rábeszélős bullshitre készülhetünk; egy komoly cég rögtön a tárgyra tér és már azonnal a megoldásokkal, tervekkel áll elő, sokszor már azonnal megkeres levélben ezekkel, a társalgást ráhagyja a kedves ügyfél baráti körére,
- figyelni kell az árazásra is, mert sok "mézesmadzag", nem ritkák az ingyenes alap verziók is, amelyekért később vagy nagyobb összegeket kérnek, vagy enek alap megoldások hiányosságai miatt úgyis rákényszerül a vásárló, hogy a teljesebb, már normál árú terméket vegye meg,
- arra is figyelni kell, hogy amíg futnak még a pályázatok, addig sok cég igyekszik megnyerni a vevőket, hiszen a pályázatok esetében nagyon sok pénzről van szó; ezért ezek a cégek mindig az aktuális pályázati trendeknek megfelelő megoldásokat kínálnak, de tapasztalat és értékelhető tartalom nélkül.
***
A végső tanácsom, hogy ne hagyd, hogy a marketing, vagy egy cég emberének a rábeszélőkészsége befolyásoljon.
Mindent próbálj ki, mert a puding próbája az evés! Szigorúan aszerint válassz, hogy mennyire felel meg a kipróbált megoldás.
Ebben az iparágban vállalkozok és mint láthatod, nem túl rózsás a véleményem egyes piaci szereplőkről és ez nem főleg azért van, mert vetélytársak (van olyan vetélytárs cég, amellyel jó kapcsolatot ápolunk), hanem mert már nagyon elszemtelenedett, elaljasodott ez az üzlet.
Magunkat most már számodra is világos okokból nem fogom ajánlani, de ha nincs más ötleted, kezd egy google kereséssel:
Nem feltétlenül rosszak az igényes grafikával megcsinált programok mert ez is hozzátartozik az igényességhez - de a teljességhez a beltartalomnak és a kezelhetőségnek is jónak kell lennie.
Próbáltam már ki olyan ügyviteli programot aminek olyan csicsás külseje volt mint az officenak - de nemhogy olyan hanem mintha teljesen a microsoft office külsejét vették volna át egy az egyben. Az officeban is utáltam amikor behozták azt a szalagos menürendszert. A kusza és bonyolult menürendszerben alig jöttem rá hogy mit hol találok meg és az egészről egy kaotikus érzésem lett. Hasznavehetetlennek ítéltem meg hiába hirdették ugyanazt vállalatirányítási rendszerként is - el nem tudom képzelni hogy egy nagy vállalat egy ilyet használna amikor létezik SAP is.
Próbáltam a piacvezető kulcssoftosat is ami egy jó példa a csicsa grafika és a jó beltartalom összehozására de én valahogy azt is túlbonyolítottnak éreztem és hát az ára...
A legtöbb ilyen programnál azzal volt a bajom hogy túlbonyolították. Ezért ajánlottam a teljesen egyedi fejlesztést ami csak azt tartalmazza ami mindenképpen kell - én írtam a második választ - ami - ahogy a negyedik válaszoló írta - sokba kerülhet de megérheti.
Én nem kerestem tovább hanem inkább csináltam saját számlázó mobilalkalmazást egyszerű készletkezeléssel - amit külsőre és belsőre is igényes hozzáállással hoztam össze. Régóta mobilalkalmazásokat fejlesztek és nem volt probléma megoldani. Akik kipróbálták mind azt mondták hogy ezerszer jobb mint pl egy webes számlázó. Telefonon is fut de azon a kis kép miatt csak szenvedés dolgozni - ezért tableten szoktam használni.
A cégek képviselői azért nem szeretnek kijárni mert nem szívesen fizetik ki a kiszállásoknak a költségét - attól is függ hogy hova kellene menni - már így is nagy árverseny van - túl sok ügyviteli szoftverfejlesztő cég van már és ezek egymást ölik az ügyfelekért. Nekik már nem fér bele az árba - sok cégnél félmillióba vagy egy millióba van egy fejlesztő bére és járulékai - az ügyfelek meg nem szívesen fizetnek magas kiszállási költséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!