A csomagküldő szolgálat futárja köteles várni, ha én meg akarom nézni mi van a csomagban? Mit lehetne kezdeni ezekkel a bunkó alakokkal.
"Sajnos szomorú látni, hogy az empátia ennyire kiveszőben van az emberekből. "
Ez nem empátia kérdése: megkérdezted, köteles-e várni, megírtuk, hogy nem.
Ha a futárra érted az empátiát, akkor megint csak hiába várja meg - attól még Ő nem fogja a felbontott csomagot visszavinni - nem az Ő feladata a reklamáció intézése.
Játszunk el a gondolattal: szerinted 2 perc, amit vár... Felbontod a csomagot, nem azt találod benne, ami benne van, vissza akarod vitetni. Igen ám, de Ő felbontott csomagot nem fog visszavinni - ergo újra be kell csomagolnod, lezárnod, cellux, stb., újra címezned, mert ugye akkor már másik címre megy. Hát ez bizony mindjárt nem 2 perc, plusz még Neked is plusz pénz, amiért visszaküldöd. Szóval ez bizony nem 2 perc és a futárok annyi melót kapnak, hogy állandóan rohannak.
"A nevesincs cégről meg annyit, hogy MO egyik legnagyobb internetes kávégép webáruháza hosszú évek óta."
És megkerestétek a fogyasztóvédelmet?
A te gondolatmeneteddel van a baj. A futárnak semmi köze nincs hozzá, hogy mi van a csomagban. Ő ezt nem is tudja, és főleg nem tudja megítélni, hogy most ez az-e, amire te gondoltál, vagy nem. Ergo nem is fogja visszavenni, meg pénzt visszafizetni (WTF?), miután te már átvetted és felbontottad.
A futár ebben az ügyletben ugyanolyan magánszemély, mint te, vagy esetleg egy rokon, szomszéd, stb., aki szintén látta, hogy átvetted a csomagot, és mi volt benne. Az ő szava sem ér egy szemernyivel sem többet. Ha gondod van, panaszkodhatsz az eladónál, hiszen ő hibázott.
De eljátszhatunk a fordított gondolattal is: tegyük fel, hogy valami csoda folytán (ilyen persze nem lesz) a futár visszaviszi a feladónak a csomagot. A feladó meg azt fogja neked mondani, hogy hát kaptak tőled egy csomagot, de mi vele a probléma, hát az van benne, amit rendeltél? Akkor itt most kinek lesz igaza? Tehát mit is segített, hogy visszaküldtél egy sérülésmentes csomagot?
" Elmondom még két percbe se telt, hogy a papírvágóval felbontsam és belenézzek a tetején volt a számla alatta a jó kis Miele. "
Tehát tökre nem vágtak át. Kérdés: mit csinálsz, ha a futár megvárja, felbontod, és egy darab féltégla van benne? Eleve: honnan kellene tudnia a futárnak, hogy mi van a csomagban? Ő kap egy dobozt, amit kézbesít. Neki ennyi a feladata. Az, hogy kéthetes vizihullát, kávégépet, három kiló kavicsot, vagy egy aranyrudat kézbesít, azt neki nem kell tudnia. Mégcsak azt sem, hogy honnan érkezett. Egyedül a címzettet kell tudnia, meg hogy kell-e fizetnie érte a címzettnek vagy sem. Ennyi. Eddig terjed a munkája.
"A nevesincs cégről meg annyit, hogy MO egyik legnagyobb internetes kávégép webáruháza hosszú évek óta"
És bennük nem bízol meg? Neked nem a futár két percére van szükséged, hanem egy szakember két évére. És itt a megbízhatóság alatt nem csak azt értem, hogy pontosan azt szállítják, amit rendeltél, mégpedig hiánytalanul, mert ott is emberek dolgoznak. Hanem ha például valaki hibázott, és nem kaptál számlát, nem minden alkatrész van meg, nem úgy működik, stb, akkor hogyan kezelik a felmerülő problémát. Egy hosszú távra berendezkedő webshopnak ugyanis elég fontos a jó hírneve, azaz hogy ne legyenek peres ügyei vevőkkel, de lehetőleg még reklamációs sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!