Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az eladó a boltban minden...

Az eladó a boltban minden esetben köteles kiszolgálni? Akkor is, ha mondjuk nem tud visszaadni?

Figyelt kérdés
Egy kisboltban vagyok eladó, és bejött hozzám egy vásárló, aki 5.000-el akart fizetni, de nem tudtam volna vissza adni, és mondtam, hogy váltassa fel a mellettünk lévő pizzériában. Erre ő kiakadt, hogy mi az, hogy én nem szolgálom ki? Igaza volt??? Mit kellett volna csinálnom?
2010. ápr. 9. 00:53
1 2 3 4
 31/31 anonim válasza:

8 éves a kérdés, mára változott egy-két dolog, de sajnos néhány nem.


Talán mostanra 100%-osan kijelenthetjük, hogy az 5 ezer forintos címletből nem tudok visszaadni dolog egyáltalán nem elfogadható.


Viszont olvasni a válaszokat nagyon elkeserítő.


Sajnos 8 év alatt sem változott, hogy az eladót a vásárlók többsége nullába veszi. Mintha az eladó azért született volna, hogy őt kiszolgálhassa.


Tudomásul kell vennie ugyanakkor a vásárlónak azt a jogszabályt, amit az előttem válaszoló idézett.


Hogy saját példákkal éljek hoztam is kettőt.


1. Dohányboltban dolgozok. Nálunk minden reggel 60 ezer forintot nem meghaladó összeg van váltóként, különböző címletekben. Előfordult már olyan, hogy reggel nyitás után 3 vásárló is 20 ezer forintos címlettel fizetett. Ha a 4. vásárló is ekkora címlettel szeretne fizetni neki már nem tudok visszaadni. Pénzt váltatni? Hétfőtől-péntekig megoldható. Hétvégén viszont nem tudok pénzt váltatni, ugyanis a legközelebb eső hely, ahol erre van kapacitás 15 percnyire van tőlem, illetve pénzváltási díjat számolnak fel. Ezt a saját fizetésemből kellene fizetnem?


Egy friss példa, hogy mennyire azt hiszik a vásárlók, hogy ők bármit megtehetnek.


Szombat délután. A vásárló egy 1150 forintos cigarettát vásárolna 20 ezer forintos címlettel. A kasszában összesen 17db ezer forintos, 8db 500 forintos címlet volt és körülbelül 20 ezer forintnak megfelelő érme. (A húszezrest óránként kötelességünk kivezetni a kasszából, 10 ezres címlet nem volt.) Kérdeztem a vásárlót, hogy van e kisebb címlet nála. Mondta, hogy nincs. Gondoltam sebaj, majd megoldom valahogy, elfogadom a nagy címletet. Mikor megemlítette, hogy de ő ad mellé 150 forintot érmében. Amire válaszoltam, hogy nem kérem köszönöm. Ez a párbeszéd zajlott le utána:

- De én adni fogok akkor is aprót.

*Eddigre már összekészítettem a visszajárót*

- Nem kérek köszönöm, mert nagyon sok apróm van, viszont papírpénz kevés, ha plusz 1 papírpénzt visszaadok, akkor még nehezebben fogok tudni visszaadni a következő vásárlónak.

- *ordítva* Sz*rok a többi vásárlóra, akkor is aprót fogok adni te takony g*ci! (a hölgy kb. 50 éves lehetett, jómagam 28 éves vagyok)


Ezután visszaadtam neki a 20 ezresét, majd megkértem a "kedves" vásárlót, hogy távozzon az üzletből.


Itt is neki volt igaza? Sajnos változtatni kéne az embereknek a viselkedésén. Értem én, hogy 10-ből 7 eladó mogorva. De abból a 7-ből is maximum 1 lenne az, aki amúgy is mogorva lenne. A maradék 6 a sok hülye miatt lesz az és sajnos néha ezt a normális vásárlókon vezetik le.

2018. júl. 28. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!