Az eladó a boltban minden esetben köteles kiszolgálni? Akkor is, ha mondjuk nem tud visszaadni?
ma 09:20-as: igen, a csupa nagybetü ordibálást jelent.
A többieknek meg: mit csinálhat az eladó, ha egymás után 10 vevö jön nagy cimlettel és a 9.-nél elfogy a váltópénz!
A válasz megírásának időpontja: ma 10:07
okos vagy. zaklatod a szomszédokat, mert kiflit akarsz vásárolni? utazol egy nagy kört, mert csak ötezresed van? gratula!
A komment megírásának időpontja: ma 12:10
"Szerintem menjen el ő, és intézze el, hogy tudjon vásárolni. Nehogy már ezzel is nekem kelljen foglalkoznom! "
lehet, hogy valamit félreértettél? nem a vevő van érted, hanem te vagy a vevőért.
"kiszolgálom" akinek problémája van ezzel a fogalommal, az menjen a gyárba csavarokat szortírozni.
egyszerű: ha valahol nem kapok megfelelő kiszolgálást, akkor oda többé nem megyek. van más lehetőség is.
A komment megírásának időpontja: ma 12:33
igen, az orvos van értem. én finanszírozom, az én pénzemből él.
Előzőnek: te is nagy értelmiségi lehetsz, hogy vered a diplomára magad, de emberileg nulla vagy.
Miért ne hasonlíthatná magát az orvoshoz? Te leállnál vergődni, hogy mi az hogy nem vizsgál meg, mert nem tud visszaadni a vizitdíjból?
Kérdezőnek: a vevő túlreagálta. Nekem is volt már ilyen, bejártam a fél utcát, felváltották és kifizettem. Nem volt sértődés, értelmes ember ilyet nem csinál.
Egyszerűen nem értem, ezért újra felteszem a kérdést:
A vevőt megfelelően tájékoztatták a vásárlói szerződésnek megkötési szándéka előtt arról, hogy a boltban csak kis címlettel lehet fizetni? Ha igen, akkor teljesen korrekt hozzáállás, hogy "nem fogadod el" a nagy címletet.
Amennyiben nem, akkor bizony CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az eladó a ludas, a kedves pénztárkisasszony hanyag és felelőtlen magatartása.
Senki nem mondta, hogy nincs meghatározva a váltópénz összege. Nem is arról beszélek, hogy legyen TÖBB váltópénz. De azt látja a kasszás, hogy tele van öt-tízezressel és nincs egy ezrese vagy kétezrese sem! Tehát INTÉZKEDNI KELL, mert a VEVŐÉRT VAN, és igen: MINDENT A VEVŐÉRT. Mert a kedves pénztároskisasszony abból eteti a gyerekeit, hogy az a nyamvadt vevő ott veszi meg a 275,- Ft-os kenyeret...
Felelőtlen, mert nem tájékoztatta a vevőt arról, hogy nem fogad el nagy pénzt. Ha csak ilyen van a kasszába, tessék papírt rendszeresíteni az ajtóra, hogy csak aprópénzt fogadunk el. Azt amikor kell akkor megmutatni a vevőknek. Bár nem vevőbarát, de KORREKTEBB, mint bevásároltatni, majd a pénztárnál kínos-kellemetlen helyzetbe kerülni.
A vizitdíjra: Mindegyik orvosi rendelőben, ahol jártam még a vizitdíjas időkben nagy betűkkel ki volt írva: fizetni csak megfelelő címlettel lehet, mert az orvos pénzváltásra nem kötelezhető, ezért mindenki készítse ki a szükséges mennyiségű pénzt.
Tehát ismét mondom: ha a vevőt nem tájékoztatták a vásárlási szándékának megkezdése előtt, hogy pénzt váltani nem tudnak, akkor az eladó mélyen lapuljon a kassza alá, és húzza be fülét-farkát. Mert akár még egy vásárlók könyvi bejegyzést is jogosan kaphatott volna.
Szerintem meg a vásárló kérdezze meg tud e nagy pénzzel fizetni...bár 5 ezer ft nem nagy cimlet..Én ha nem tudok neki 5000Böl visszaadni ,akkor kap aprót.aztán ha nem tetszik megy váltani máshova.
Ha 10-20 ezressel jön..és már vagy a 10.vásárló...az is váltsa fel valahol ha nemtudok visszaadni..nemtudok.a váltó pedig meghatározott összeg!!Nem végtelen!Csak ezt a sok értelmiségi nem képes felfogni:)
"visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni. Az áru-, ital-, jegy-, parkoló-, stb. automatákkal, vagy a közelmúltban hazánkban is megjelent és egyre inkább elterjedőben lévő önkiszolgáló pénztárgépekkel szemben sem elvárás, hogy valamennyi forgalomban lévő címlet elfogadására alkalmasak legyenek"
magyarul 20 forintos zsemlét ne m húszeressel fizetünk
az idézet az MNB hivatalos tájékoztatójából
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!