Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az eladó a boltban minden...

Az eladó a boltban minden esetben köteles kiszolgálni? Akkor is, ha mondjuk nem tud visszaadni?

Figyelt kérdés
Egy kisboltban vagyok eladó, és bejött hozzám egy vásárló, aki 5.000-el akart fizetni, de nem tudtam volna vissza adni, és mondtam, hogy váltassa fel a mellettünk lévő pizzériában. Erre ő kiakadt, hogy mi az, hogy én nem szolgálom ki? Igaza volt??? Mit kellett volna csinálnom?
2010. ápr. 9. 00:53
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
100%

ma 09:20-as: igen, a csupa nagybetü ordibálást jelent.


A többieknek meg: mit csinálhat az eladó, ha egymás után 10 vevö jön nagy cimlettel és a 9.-nél elfogy a váltópénz!

2010. ápr. 9. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:

A válasz megírásának időpontja: ma 10:07


okos vagy. zaklatod a szomszédokat, mert kiflit akarsz vásárolni? utazol egy nagy kört, mert csak ötezresed van? gratula!

2010. ápr. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
26%

A komment megírásának időpontja: ma 12:10


"Szerintem menjen el ő, és intézze el, hogy tudjon vásárolni. Nehogy már ezzel is nekem kelljen foglalkoznom! "


lehet, hogy valamit félreértettél? nem a vevő van érted, hanem te vagy a vevőért.


"kiszolgálom" akinek problémája van ezzel a fogalommal, az menjen a gyárba csavarokat szortírozni.


egyszerű: ha valahol nem kapok megfelelő kiszolgálást, akkor oda többé nem megyek. van más lehetőség is.

2010. ápr. 9. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:
Ha az orvos nem tudott volna visszaadni (mikor még vizitdíjat kellett fizetni) akkor is lett volna más választásod? Elküldöd az orvost váltatni? Vagy másik választás, hogy hazamész és esetleg meghalsz, vagy mi?! Az orvos van érted, vagy te az orvosért? Ő is menjen csavart szortírozni? Ne viccelj!
2010. ápr. 9. 12:33
 25/31 anonim ***** válasza:
42%

A komment megírásának időpontja: ma 12:33



igen, az orvos van értem. én finanszírozom, az én pénzemből él.

2010. ápr. 9. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
61%
Le a kalappal a példád előtt :)) Egy orvoshoz hasonlítod magad... Hány doktori cím áll a neved előtt?
2010. ápr. 9. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
93%

Előzőnek: te is nagy értelmiségi lehetsz, hogy vered a diplomára magad, de emberileg nulla vagy.


Miért ne hasonlíthatná magát az orvoshoz? Te leállnál vergődni, hogy mi az hogy nem vizsgál meg, mert nem tud visszaadni a vizitdíjból?


Kérdezőnek: a vevő túlreagálta. Nekem is volt már ilyen, bejártam a fél utcát, felváltották és kifizettem. Nem volt sértődés, értelmes ember ilyet nem csinál.

2010. ápr. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
46%

Egyszerűen nem értem, ezért újra felteszem a kérdést:

A vevőt megfelelően tájékoztatták a vásárlói szerződésnek megkötési szándéka előtt arról, hogy a boltban csak kis címlettel lehet fizetni? Ha igen, akkor teljesen korrekt hozzáállás, hogy "nem fogadod el" a nagy címletet.

Amennyiben nem, akkor bizony CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az eladó a ludas, a kedves pénztárkisasszony hanyag és felelőtlen magatartása.

Senki nem mondta, hogy nincs meghatározva a váltópénz összege. Nem is arról beszélek, hogy legyen TÖBB váltópénz. De azt látja a kasszás, hogy tele van öt-tízezressel és nincs egy ezrese vagy kétezrese sem! Tehát INTÉZKEDNI KELL, mert a VEVŐÉRT VAN, és igen: MINDENT A VEVŐÉRT. Mert a kedves pénztároskisasszony abból eteti a gyerekeit, hogy az a nyamvadt vevő ott veszi meg a 275,- Ft-os kenyeret...

Felelőtlen, mert nem tájékoztatta a vevőt arról, hogy nem fogad el nagy pénzt. Ha csak ilyen van a kasszába, tessék papírt rendszeresíteni az ajtóra, hogy csak aprópénzt fogadunk el. Azt amikor kell akkor megmutatni a vevőknek. Bár nem vevőbarát, de KORREKTEBB, mint bevásároltatni, majd a pénztárnál kínos-kellemetlen helyzetbe kerülni.


A vizitdíjra: Mindegyik orvosi rendelőben, ahol jártam még a vizitdíjas időkben nagy betűkkel ki volt írva: fizetni csak megfelelő címlettel lehet, mert az orvos pénzváltásra nem kötelezhető, ezért mindenki készítse ki a szükséges mennyiségű pénzt.


Tehát ismét mondom: ha a vevőt nem tájékoztatták a vásárlási szándékának megkezdése előtt, hogy pénzt váltani nem tudnak, akkor az eladó mélyen lapuljon a kassza alá, és húzza be fülét-farkát. Mert akár még egy vásárlók könyvi bejegyzést is jogosan kaphatott volna.

2010. ápr. 9. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim válasza:

Szerintem meg a vásárló kérdezze meg tud e nagy pénzzel fizetni...bár 5 ezer ft nem nagy cimlet..Én ha nem tudok neki 5000Böl visszaadni ,akkor kap aprót.aztán ha nem tetszik megy váltani máshova.

Ha 10-20 ezressel jön..és már vagy a 10.vásárló...az is váltsa fel valahol ha nemtudok visszaadni..nemtudok.a váltó pedig meghatározott összeg!!Nem végtelen!Csak ezt a sok értelmiségi nem képes felfogni:)

2014. jún. 17. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

"visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni. Az áru-, ital-, jegy-, parkoló-, stb. automatákkal, vagy a közelmúltban hazánkban is megjelent és egyre inkább elterjedőben lévő önkiszolgáló pénztárgépekkel szemben sem elvárás, hogy valamennyi forgalomban lévő címlet elfogadására alkalmasak legyenek"

magyarul 20 forintos zsemlét ne m húszeressel fizetünk


az idézet az MNB hivatalos tájékoztatójából


[link]

2018. febr. 3. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!