Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az eladó a boltban minden...

Az eladó a boltban minden esetben köteles kiszolgálni? Akkor is, ha mondjuk nem tud visszaadni?

Figyelt kérdés
Egy kisboltban vagyok eladó, és bejött hozzám egy vásárló, aki 5.000-el akart fizetni, de nem tudtam volna vissza adni, és mondtam, hogy váltassa fel a mellettünk lévő pizzériában. Erre ő kiakadt, hogy mi az, hogy én nem szolgálom ki? Igaza volt??? Mit kellett volna csinálnom?
2010. ápr. 9. 00:53
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
57%
Én úgy gondolom, hogy a boltvezető dolga az, hogy aprót tartson a "háznál"... A vevőnek még száz másik üzlet áll a rendelkezésére, nehogy már ő kellene szaladjon hogy váltassa fel. Ha véletlenül nincs apró akkor is az elárusító kell menjen felváltani, és esetleg egy bocsánatkéréssel megtoldani a visszaadást, hiszen megvárakoztatta. Egy komolyabb üzletben azonban ilyesmi nem fordulhat elő. Én nem szoktam olyan helyre visszajárni, ahol így csinálnak.
2010. ápr. 9. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:
78%

Az is hülyeség,h másik boltba vagy pizzériába menjen át mindig. Előbb-utóbb még az eladót is elfogják hajtani onnan...

Egyébként én volt,h 30Ft-ot kártyával fizettem, és nem érdekel,h morognak. Ha egyszer kártyára kapom a fizum és nincs időm pénzt levenni, ráadáaul kártyával ingyen fizetek, akkor miért ne???

2010. ápr. 9. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
100%

Gyerekek! a CAPS LOCK lenne az ordítás leírva?


:DDD

2010. ápr. 9. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
70%
Én is egyedül vagyok egy üzletben, de ahogy látom, hogy elkezd fogyni a váltópénz azonnal elkezdek "szomszédolni", nem várom meg amíg a vevő jön. Nem csak a vevő miatt, hanem, mert én sem szeretek állandóan pingvinezni. Minek keressem a problémát.
2010. ápr. 9. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
100%

Nyitás előtt a boltosnak gondoskodni kell róla (elvileg)hogy legyen pénz különféle címletekben,hogy legyen miből visszaadni.

Másrészt viszont,ha ez valami okból nem volt biztosítható,akkor sem lehet az eladót hibáztatni,az eladó nem hagyhatja ott az üzletet csak azért,hogy a vásárló pénzét rohangáljon felváltani.Főleg,ha csak egy eladó van az üzletben!Mert ha többen vannak,esetleg megoldható hogy az egyik átszalad valamelyik szomszédos üzletbe pénztváltani.Tehát ilyen esetben vagy felválja valahol a pénzt a vásárló vagy keressen egy másik boltot,aholnem kell váltani.

2010. ápr. 9. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:
61%
Váltópénznek lennie kell. Volt,hogy 4 kiflit vett nálam a vevő és 20.000-el fizetett. Mit tehettem volna? Felváltottam. Volt ez fordítva is,hogy én vásároltam keveset és nem volt hajlandó elfogadni a nagy címletet az eladó. Nem akadtam ki csak elgondolkodtam azon,hogy miért nem képes megoldani a visszaadást?! Többet nem megyek abba a boltba. Ennyi.
2010. ápr. 9. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
100%

És a vásárlónak nem kellene odafigyelnie legalább egy picit arra,hogy mit milyen címletből és hol akar majd megvásárolni?

Én ha úgy indulok el itthonról valahova,hogy tudom,hogy valahol valamit majd vásárolni fogok,akkor előtte belenézek a pénztárcába,hogy milyen címletű pénz van benne és ha kell,még indulás előtt váltok pénzt valamelyik családtaggal vagy szomszéddal váltok.

És ha csak ötezres van nálam,akkor ha tehetem,inkább a multiba megyek a két kifliért és nem a kisboltba,mert előre sejtem,hogy ott talán nem tudnak visszaadni.

Ha valaki pénzt akar váltani,menjen inkább a postára,ne a kisboltokba,így több sikerrel jár.

2010. ápr. 9. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 anonim ***** válasza:
76%

Én kérek elnézést.

Az a bolt ZÁRJON BE és hintsék fel sóval a helyét, aki ötezer forintból nem tud visszaadni. Ez bizony a pénztárban ülő kisasszony hanyag felelőtlensége. Még az sem tolerálható, ha húszezresből nem tud visszaadni. De hogy ötezresből nem tud visszaadni egy kereskedelmi egység az szégyen és gyalázat.

És még valakiben felmerül az, hogy szegény eladó. Hát nem. Ő látja a kasszát, és meg tudja becsülni, hogy vajon mennyi váltópénz van benne. Kevés? Akkor intézkedem. Szólok főnöknek, vagy bármi egyéb. De olyan NINCS, hogy ötezresből nem tudok visszaadni egy boltban.

Egy mentsége van a pénztárosnak: Ki volt írva a bolt ajtajára, hogy nagy címlettel nem lehet fizetni? Ha igen, és a vevő ezt tudta, amikor bement, akkor esetleg jogos lehet az eladó érvelése. Semmi más esetben nem.


Mit nekünk euró, nem? Ott a legnagyobb címlet 500 €. Ez több, mint 120.000,- Ft. Mi lesz akkor?

2010. ápr. 9. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 A kérdező kommentje:
Először is köszönöm a sok választ! A lényeg az, hogy nálunk összesen 20.000 ft. a váltópénz ha esetleg reggel 6-kor bejön valaki, aki ennyivel akar fizetni, akkor adjam oda neki az összes pénzt, vagy tényleg a saját autómmal szaladjak ki mondjuk a Tescoba, hogy váltsák fel? Vagy mi? Ez akkora hülyeség! Ja és hiába kell róla gondoskodnom, hogy legyen váltópénz, előtte már 3 fizettek nagy pénzzel. Ez nem úgy működik, hogy fogom magam, és bezárom a boltot, mert a "kedves vásárló" (megjegyzem egy 270 ft.-os kenyeret) nagy címletű pénzzel akar kifizetni. Szerintem menjen el ő, és intézze el, hogy tudjon vásárolni. Nehogy már ezzel is nekem kelljen foglalkoznom! Nem elég, hogy egész nap ott állok mosolyogva, töltöm a boltot, udvarias vagyok, és segítek, ha nem talál valamit? Ugyanis ezek vannak a munkaköri leírásomban meghatározva! Semmi olyasmi nincs, hogy nekem kellene pénzt váltanom! Ez egy bolt, nem pedig posta!
2010. ápr. 9. 12:10
 20/31 A kérdező kommentje:
"Ez bizony a pénztárban ülő kisasszony hanyag felelőtlensége." Kedvesem erre meg annyit szeretnék még válaszolni, hogy az előttem lévő kollegina hagyta ott a váltópénzt, ja és különben is meg van határozva a váltópénz összege. Szóval nehogy már én legyek a hanyag!
2010. ápr. 9. 12:13
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!