Milyen érzés csak enni a fizetésből?
ja értem. Az anyavállalat profit marginját rávetítetted az egyik franchise partner üzletére..érdekes logika...
Nem tudnának többet fizetni? Érdekes, Dániában tudnak, hasonló árakkal a mekiben. Hogy is van ez akkor? Mert Dániában többet kap a mekis mint mondjuk itt. Mindenhol tudnának többet fizetni a mekiben...
1, az adott vállalat eredménykimutatása nélkül nem fogjuk tudni megmondani, mennyi profitja van milyen árrést használ az adott vállalat, és hogy mennyit tudna és nem tudna kifizetni.
Dániában lehet, hogy olcsobban szerezznek be anyagok lehet alacsonyabb az áfa, lehet alacsonyabbak a munkáltatói/munkavállalói adók, lehet kevesebb a franchise díj Dániában.
Nem tudunk semmilyen konkrét adatot és csak a levegőbe beszélünk. Te feltételezed, hogy tudnának többet fizetni. (Sokkal többet biztosan nem). Másrészt a Mcdonaldsnak amúgy se megy jól most világ szinten, úgyhogy inkább költségeket csökkentenek.
Hozzá kell tenni azt is, hogy a Mcdonalds tulajdonosai (akik részvényt vesznek) magasról tesznek rá, hogy a melós mennyit kap kézbe, csak az számít, hogy mennyi osztalékot fizetnek ki nekik, illetve az árfolyam hogyan alakul. Ezen felül pedig, mivel a melósok nem "értékes" munkások (alig van valami hozzáadott értéke a munkájuknak) ezért a management sem szokott törödni velük, mivel egyszerüen lehet más embert találni, ha valaki lelépne.
Nem ők hozzák össze, a melósok munkájának hozáadott értéke ahhoz az 5 milliard eurohoz szinte semennyi.
A nagy hozáadott érték a mcdonalds esetében a termékek kidolgozásában, a marketingben, a PR-ban, a terjeszkedés kidolgozásában van.
Nem azért van profitja a cégnek, mert a munkások ott vannak, hanem a munkások azért lehetnek ott mert a cégnek van profitja.
Ez a nagy különbség. A cég az, ami munkát add a melósoknak és nem a melósok miatt megy jól a cégnek. Nem járulnak hozzá szinte semmivel, ahhoz, hogy több hamburger legyen eladva, vagy hogy nöjjön a piaci részesdésük, esetleg az árrésük. Semmivel nem járulnak hozzá azokhoz a mutatokhóz/adottságokhoz, ami miatt nyereséges less egy vállalat.
Nem érted, amit irok.
Nem az a nagy dolog, hogy összerakj egy burger.
Ha te nyitsz egy hamburgerezőt, akkor nem az lesz benne a nagy dolog, hogy valaki elkészíti azt. Hanem az, hogy odamennek vevők és megeszik azt, izlik nekik, megfelelő az étel minösége számukra. (Ugye a mcdonalds nem a legjobb minöségű termékeket csinálja, de ezzel is egy bizonyos réteget céloz meg.)
Akkor fog jol menni, a hamburgereződ, ha megfelelő termékeket ajánlasz (megfelelő választék, megfelelő izesítés, stb), ha nincsen csuszás a beszállításoknál, ha az emberek megismerik a helyet, esetleg akciók miatt odamennek stb stb.
Ezek mind olyan dolgok, amikhez a melósnak semmi köze.
Egy koncepciót kitalálni, pénzt szerezni hozzá és megvalósítani 10000-szer nehezebb, mint összerakni egy hambit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!