Összeomlott a Jófogás?
JÓFOGÁS-tényállás 2015. 01. 25:
Egy újabb, ingyenes szállításos promóciós kampánya folyik a Jófogásnak, melyben ingyenes házhoz szállítással lehet elküldeni a vevők által megvásárolt termékeket: ez jó. (kiscsomagot, nagycsomagot … mindent küldhetsz)
Mi az, akkor ami nem jó?
A kampány megnövekedett forgalma közben elkezdték módosítani a termékkategóriákat, új sablonokat vezettek be (kampány közben !), ennek hatására egy csomó hirdetés fotói eltűntek. A válasz csupán ennyi (napok óta): „dolgozunk rajta”.
A fotók két nap múlva sem látszanak és nagy valószínűséggel nem is fognak soha látszani.
A cégtől senki felelős személy nem lép ki az ország nyilvánossága elé, hogy konkrétan mi is történt és milyen konkrét intézkedéseket foganatosítanak, mikorra. Inkább csak igyekeznek elkenni a dolgokat.
A hirdetéseket egyre lassabban hagyják jóvá, jelenleg kb. 20-24 óra, mire egy hirdetést engedélyeznek.
Az ingyenes szállítás feltétele az, hogy sehol máshol nem hirdetheted a termékeidet… viszont az oldal csak félig-meddig működik, lassú és problémás.
Milyen problémák adódnak? :
A vevők nem tudnak beregisztrálni, nem tudják megvásárolni a termékeket, az eladónak nem ingyenes szállításos értesítést küldenek, hanem ki kell fizetnie a szállítás árát, a GLS-futár egyben utal és több eladott darabnál nem is igen látszik, hogy mikor mit fizet ki. (mivel semmilyen értesítést nem küld az utaláson kívül)
Röviden összefoglalva a problémák:
a vevők problémái:
-nem tudnak beregisztrálni, nem kapják meg az ellenőrző kódot, nincs hová beírni stb.
az eladókat érintő problémák:
-kampány közbeni módosítgatások (eltűnnek a fotók; egyszer régi sablont küldenek, másszor újat;)
-a kommunikáció nem kielégítő volta (csak az alkalmazottak hitegetik az embereket)
-nem egyértelmű, hogy most fogsz szállítási díjat fizetni vagy nem fogsz (ha nincs szerencséd, levonják a szállítás árát)
-a GLS-futár által küldött utalás alapján azt sem igazán tudod, hogy mit fizettek ki.
Felmerülő kérdések:
-Átgondolta-e előzetesen a Jófogás ezt a kampányát vagy csak úgy belevágott?
-Ha a Jófogás előzetesen átgondolta a kampányát és felkészült rá, akkor miért kampány közben kezdenek el módosítgatni a kategóriákon és az üzeneteik sablonjain?
(ennek hatására két napra lefagyott az oldal (2015. 01. 23-24 ) és egy csomó kép végleg láthatatlanná vált – így hogy lehet bármit is eladni? )
-Amit elrontottak, miért nem hozzák helyre?
-Miért nem áll ki tőlük senki (felelős vezető) a nyilvánosság elé és ismeri be, hogy mi is történt, valamint mondja el, hogy milyen konkrét lépéseket tesznek a problémák orvosolására?
-Ha a Jófogás előzetesen nem gondolta át a kampányát és nem készült fel rá, akkor miért nem módosítják az ÁSZF-t, amiben az ingyenes szállításért cserébe kizárólagosságot követeltek? (csak náluk szabad meghirdetni a terméket)
-Hogyan kötelezze el magát egy eladó a Jófogás mellett, ha az oldal közel sem működik kielégítően?
Újabban olyan esetek is tapasztalhatók, hogy az ingyenesen meghirdetett terméknél (szerverhiba vagy valami egyéb miatt) mégis csak lesz szállítási díj kiszámlázva. (ezt én magam is tapasztaltam tegnap (2015. 01. 24) és mondhatom, igencsak meglepődtem.
Miért írom le mindezt és mi az én sérelmem?
Az én sérelmem az, hogy a decemberi hajtás után pihenni szerettem volna, erre jön a Jófogás a „csodálatos” ingyenes szállításos ajánlatával, amibe belementem, dolgoztam egy csomót, feltettem az oldalukra több száz hirdetést, most pedig azt kell látnom, hogy romokban van az egész munkám.
Kész művészet letekerni a 2-300.-dik hirdetésig és módosítani, hogy újra látszódjanak a képek. Ráadásul tegnap már a szállítási díjat is felszámolták volna egy általuk elfogadott ingyenes szállításos hirdetésükre.
Még egyszer: miért írtam le mindezt?
Azért, mert hiszek a nyilvánosság erejében és hiszek abban, hogy a cégeknek kell hozzánk igazodniuk és nem nekünk a cégekhez.
Lássuk a törekvést, hogy ha egy cég valamit elront, akkor igenis, egy felelős képviselője álljon ki a nyilvánosság elé és ismerje be mi történt, ne csak elkenni próbálják a dolgot.
A jófogás mindig is vacakabb volt az OLX hez képest.
Tele korlátozásokkal, átláthatatlan, retro gagyi design stb
Amit most tettek az hab a torán, legalább 100 dolgomnál a képek szintén nem jelennek meg, ráadásul egyszerre nem tudok megnyitni több hirdetést a gyors frissités miatt, mivel egy ablak feljön mindegyik hirdetésnél hogy frissitsem a kategóriát. Magyarul csak egyenként tudok frissiteni, majd ha megvan bezárni az ablakot, megnyitni a következőt és így tovább. Meguntam, hagyom a francba. Leszarom, úgy marad ahogy van...nem fogok emiatt idegeskedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!