Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit csináljunk a UPC-vel?

Mit csináljunk a UPC-vel?

Figyelt kérdés
Idén nyáron elköltöztünk Pestről, felmondtuk a UPC-t, mert itt vidéken nincs szolgáltatás (sajnos ez nem Boldogvölgy). Azt hittük minden rendezve van, majd augusztusban jött egy telefon, hogy még 5000 HUF-al tartozunk. Rendben, rendezzük. Díjnetes felületen jött szeptember 7-én egy számla 5000 HUF-ról, amit 29.-ig kellett volna rendezni. Hát, nagy ügy, elfelejtettük, de október15-én észrevettük, rendeztük. Erre november elején elkezdett hívogatni a CreditExpress nevezetű maffiózó bűnbanda, hogy 9000 tartozásunk van a UPC felé, azonnal fizessünk, mert így meg úgy megjárjuk. Felhívtuk a UPC-t, ahol mondták, hogy mindenféle felszólítás nélkül kiadhatják a személyes adatainkat a behajtó cégnek, ha nincs rendezve időben a számla, akár már 10 nap késésnél is. Kértük, mutassák meg, hol van ez leírva az üzletszabályzatukban. A kiscsaj visszahívást ígért, hogy majd kikeresik. Nem hívtak. Megint telefonáltunk, a UPC hárított, hogy már nem vagyunk az ügyfeleik, rendezzük a dolgot a behajtókkal. Szintén kértük, mondják meg, mi alapján adták ki a személyes adatainkat a behajtóknak. A srác is hebegett-habogott, hogy hát ő nem tud arról, hogy előzetes felszólítás nélkül kiadják az adatokat, de visszahívást ígér és megnézik mi történt. Megint nem hívtak vissza, közben a behajtók egyre erőszakosabbak lettek. Megint hívtuk a UPC-t. Most azt hazudták, hogy a Pesti címre kiküldtek felszólítást nem is egyet. Mi van? Kérdeztük...Júliusban már rögzített telefonos beszélgetésben jeleztük, hogy nem lakunk Pesten és meg is adtuk az új címet. Az ügyintéző megint visszahívást ígért, hogy kiderítse, miért küldték rossz helyre a felszólítást és miért adták ki az adatainkat a behajtóknak, mert sajnos az üzletszabályzatot ő sem ismeri. (mi a francnak dolgozik akkor ott, ha ennyire alap dolgot nem ismer). Eltelt azóta két nap és még senki nem jelentkezett, de a behajtók megint megfenyegettek minket. Nem jogos a követelés, mert egyrészt, ha két hét késéssel is, de befizettük a számlát, felszólítást nem kaptunk, pedig tudták a telefonszámunkat és az új címünket is, végül pedig senki nem tudja megmondani náluk, hogy az üzletszabályzat melyik pontja alapján éltek vissza a személyes adatainkkal. Totál tanácstalanok vagyunk. Nyeljük le az egészet és fizessük ki jogtalanul a behajtókat? Vagy fogyasztóvédelem tud bármit is tenni. Ahogy olvastam neten,a UPC rendszeresen ezt csinálja az emberekkel. Sokakat zaklatott már feleslegesen, és jogtalanul a UPC nevében ez a behajtó banda.
2014. nov. 12. 10:41
 1/4 anonim ***** válasza:

Esetleg rendőrség ? Ha nincs sehol leírva, hogy kiadhatják az adataitokat akkor visszaéltek vele. Szerintem amúgy inkább csak fenyegetőzésről van szó. Szegény idős bácsik/nénik ki is fizetik ilyenkor a pénzt mert nem akarnak balhét és így jön a cégnek egy kis potyapénz.

Legálisan viszont nem vihetik véghez a behajtást ugyanis ti nem tartoztok semmivel. A számlákat rendeztétek, a szerződés meg gondolom nem említ semmit ami miatt nektek kötelességetek lenne fizetni még pluszba valamit.

2014. nov. 12. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerintem meg nem csak fenyegetőzés, hanem átadták az ügyet a velük szerződésben lévő adósságkezelő cégnek, és onnantól tényleg nekik tartoztok (jogutódlás). Erre nem kell külön felhatalmazást adni, nyilván átadhatják az adataidat, ha nem fizetsz a megadott határidőig. Nem kötelesek fizetési felszólításokat küldözgetni, akár rögtön kezdeményezhetnek eljárást. (Valószínűleg pont azért léptek ilyen gyorsan, mert látták, hogy felmondtátok, elköltöztök, és féltek, hogy más úton ebből nem nagyon lesz semmi.)

Persze, mivel ti fizettetek a UPC-nek 5000 forintot (csak ugye késve), megkérdőjelezhető a követelés jogossága. Ezt valahogyan mindenképp a UPC-vel kellene tisztázni (valamit még így is biztosan fizetni kell, késedelmi kamatok, egyéb felmerült költségek), de ne arra hegyezd ki a dolgot, hogy miért nem küldtek felszólítást, meg miért adták át az adataidat, mert ezek inkább csak költői kérdések, nem fognak előrébb vinni.

2014. nov. 12. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Követelésbehajtónak kiadhatják, ezt én is így tudom. Megvan a fizetési igazolás? Én azt küldeném el mindkettőnek. Igazából az alapján már nincs követelés, befizetés van. Max a pótdíjat követelhetik tovább, aminek a méltányossági törlését lehet kérni. Annyit követelni meg már nem éri meg. Én ezt tenném.
2014. nov. 12. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
2-es! Csak akkor adhatják ki bárkinek is az ügyfél adatait, ha mondjuk az üzletszabályzatukban erre külön kitérnek, tehát, hogy x nap késedelem esetén mindenféle felszólítás nélkül behajtó cég veszi át az ügyet, vagy a szerződéskötéskor az ügyféllel aláíratnak egy papírt, hogy ilyen esetben kiadhatja a cég harmadik félnek az adatokat. De mivel a férjem és én sem írtunk ilyen papírt alá, illetve az üzletszabályzatukban sincs erről semmiféle meghatározás, így adatvédelmi okok miatt nincs joguk kiadni. Mi arra lettünk volna kíváncsiak, hogy az adatok kiadása a behajtó cégnek milyen okok alapján történt és milyen szabályzat alapján. Itt össze-vissza magyaráztak, de a vége mindig az volt, hogy sem az üzletszabályzatban, sem a szerződésben nem hatalmazta meg a férjem erre őket. Tehát, milyen jogon adták ki az adatokat? Még mindig ez itt a kérdés. Olyan pedig nincsen, hogy csak úgy kiadhatják, mert erre van a jó kis adatvédelmi törvény, ami őket is kötelezi, tetszik, nem tetszik. A felszólításról pedig szintén kétes válaszokat kaptunk. Rögzített telefonbeszélgetések bizonyítják, hogy az egyik ügyintéző azt mondja, nem küldtek felszólítást, majd a másik pedig azt, hogy a régi címre kiment pár. Arra viszont megint nem tudtak választ adni, csak visszahívást ígérgettek, hogy, ha tudták, hogy elköltöztünk, miért nem az új címre küldték ki a leveleket? És ha minden hülye hirdetéssel zaklatni tudtak telefonon, akkor ugyan már, miért nem szóltak ránk, hogy ti barmok, még nem fizetettek. Etikátlan, undorító magatartás és az is, hogy visszahívást ígérnek aztán tojnak az ember fejére. De nem baj, kiderítettük, hogy az adatvédelmi hatóságnál kell feljelentést tenni. Ultimátumot adtunk nekik. Ha holnap reggelig nem kapunk megfelelő választ arra, hogy milyen jogon adták ki az adatainkat, akkor megy a feljelentés. Nekünk ne adjanak egymásnak totál ellentmondó kifogásokat. Sajnos a UPC nem tud már a maradék 4000 HUF-tól eltekinteni, mert az a behajtó cég kezelési költsége. Az 5000 HUF-ot elismerte a UPC, hogy be lett fizetve, de ez sajnos a behajtókat nem érdekli, ők a jussukat követelik. Bánná a fene, csak ne rajtunk követelné, miközben, teljesen jogtalan a követelés.
2014. nov. 12. 13:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!