Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Internetes váráslás - elállási...

Internetes váráslás - elállási jog a termék kiküldése ELŐTT hogy van?

Figyelt kérdés
Kérdésem a következő: rendeltem az interneten egy terméket. Sajnos kiderült, hogy inkorrekt módon (bár a fogyasztóvédelem szerint jogilag lehetséges), plusz költségeket számolnak fel a rendelés visszaigazolásában felüntetetteken kívül a házhoz szállításra. A terméket még nem küldték el, viszont bankkártyás fizetés miatt az eredeti árat (+ postaköltség) már tőlem levonták. A termékküldés azért nem történt meg, mert még a plusz szarokat nem fizettem nekik ki (nem is akarom!). Ezesetben, tehát hogy MÉG nem küldeték ki a terméket, él ugyanúgy az elállástól való jog? Mert mindenhol azt olvasni, hogy a termék kézhezvételét KÖVETŐEN(!) 8 munkanapon belül. Viszont azt olvastam sehol, hogy mi a teendő, ha a kiküldés ELŐTT már el szeretnék állni a vásárlástól. Ezt hogyan lehet pontosan? (amennyiben lehetséges, a válaszhoz kérnék jogszabályi vonatkozást v. személyes példát!)

2013. szept. 25. 11:07
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet ( [link] 2.§-a szerint:


2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:


a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;


b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;


c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;


d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről; (stb ...)


Vagyis a megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kellett tudnia ismerni az összes járulékos költséget. Vagyis a vállalkozás valóban számolhat fel akár csomagolási, akár szállítási költséget, de ennek mértékéről még a megrendelés előtt tájékoztatnia kell a vásárlót.


Amennyiben a társaság ennek nem tette eleget, akkor jogsértést követett el.


Elállási szándékát már akár a megrendelés elküldését követően is bejelentheti, a jogszabály a kézhezvételtől számított 8 munkanapot nem minimumként, hanem maximumként határozza meg. Tehát az elállást már a termék kézhezvétele előtt is joga van bejelenteni.


A bejelentés tudomásszerzésétől számított 30 napja van a vállalkozásnak arra, hogy a vételárat visszafizesse. Mivel a termék visszaküldése fel sem merült, így a fogyasztóra semmilyen egyéb költség nem terhelhető.


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1


www.nfhforum.hu

2013. szept. 27. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!