Internetes váráslás - elállási jog a termék kiküldése ELŐTT hogy van?
A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet ( [link] 2.§-a szerint:
2. § (1) A vállalkozás a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:
a) a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;
b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;
c) a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;
d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről; (stb ...)
Vagyis a megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kellett tudnia ismerni az összes járulékos költséget. Vagyis a vállalkozás valóban számolhat fel akár csomagolási, akár szállítási költséget, de ennek mértékéről még a megrendelés előtt tájékoztatnia kell a vásárlót.
Amennyiben a társaság ennek nem tette eleget, akkor jogsértést követett el.
Elállási szándékát már akár a megrendelés elküldését követően is bejelentheti, a jogszabály a kézhezvételtől számított 8 munkanapot nem minimumként, hanem maximumként határozza meg. Tehát az elállást már a termék kézhezvétele előtt is joga van bejelenteni.
A bejelentés tudomásszerzésétől számított 30 napja van a vállalkozásnak arra, hogy a vételárat visszafizesse. Mivel a termék visszaküldése fel sem merült, így a fogyasztóra semmilyen egyéb költség nem terhelhető.
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
www.nfhforum.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!