Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Internetes váráslás - elállási...

Internetes váráslás - elállási jog a termék kiküldése ELŐTT hogy van?

Figyelt kérdés
Kérdésem a következő: rendeltem az interneten egy terméket. Sajnos kiderült, hogy inkorrekt módon (bár a fogyasztóvédelem szerint jogilag lehetséges), plusz költségeket számolnak fel a rendelés visszaigazolásában felüntetetteken kívül a házhoz szállításra. A terméket még nem küldték el, viszont bankkártyás fizetés miatt az eredeti árat (+ postaköltség) már tőlem levonták. A termékküldés azért nem történt meg, mert még a plusz szarokat nem fizettem nekik ki (nem is akarom!). Ezesetben, tehát hogy MÉG nem küldeték ki a terméket, él ugyanúgy az elállástól való jog? Mert mindenhol azt olvasni, hogy a termék kézhezvételét KÖVETŐEN(!) 8 munkanapon belül. Viszont azt olvastam sehol, hogy mi a teendő, ha a kiküldés ELŐTT már el szeretnék állni a vásárlástól. Ezt hogyan lehet pontosan? (amennyiben lehetséges, a válaszhoz kérnék jogszabályi vonatkozást v. személyes példát!)

2013. szept. 25. 11:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
nmondjuk felmész az oldalra ahonnan rendeltél és ott biztosan leirják hogy megy az elálás menete, minek után valószínűleg minden féle plusz költségeket is feltüntettek a szabályzatban, csak azt nem olvastad el...
2013. szept. 25. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

A kereskedő oldalán ez szerepel:

"Megrendelése során Ön élhet a 213/2008. (VIII. 29.) és a 17/1999. (II. 5.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru átvételét követő 8 (nyolc) munkanapon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belüli írásos nyilatkozatának elküldésével jelezheti. A vásárló Az átvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 30 (harminc) napon belül visszatéríteni. Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a vevő viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült összes költséget. Az Eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az Internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásukkal.

{Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg. => Link ami ide mutat: [link] } "

2013. szept. 25. 11:34
 3/11 anonim ***** válasza:

tojd le szépen mit írnak.


írd meg nekik, hogy postázzák a terméke vagy utalják vissza a pénzt, különben feljelented őket csalásért. (a pénzt elvették, de nem szolgáltattak)


De előbb ne ezt a durva hangnemet üssed meg hanem simán írd meg nekik, h köszi nem kéred a terméket, utaljanak vissza.


Nem fognak tökölni, persze a kezelési költségeket le fogják vonni, arra van esély.

2013. szept. 25. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Milyen kezelési költséget? Hisz se szállítás, sem csomagolás nem történt még meg, mivel "függőben" az ügy.
2013. szept. 25. 12:05
 5/11 A kérdező kommentje:

A másik ami eszembe jutott: dombornyomott bankkártyával fizettem. A banknál azt mondták, hogy az ilyen tranzakciókat töröltetni lehet a teljesítést követő 6 héten belül.

Tehát ha sztornózom a vásárlást + töröltetem a terhelést, akkor később rám lehet verni bármilyen ezzel kapcsolatos költséget, behajtási bizbaszt stb. ? Ha igen, milyen jogcím(ek)en?

2013. szept. 25. 12:07
 6/11 anonim ***** válasza:

a banki költségekről beszéltem, pl tranzakciós adó, illetve minden utalásnál az utaló fél fizeti az utalás költségeit is.


vissza lehet vonni én is úgy tudom, de nagyon nyomós indok kell hozzá, nem valószínű, hogy a bank ezt megteszi neked.


hívd fel a boltot vagy írj nekik, ne várakozz, az online rendszerben amúgy van mód visszafordítani is az utalást, talán a bolt is meg tudja tenni.

2013. szept. 25. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
A "visszafordítással" már elkéstem. Ugyanis a terhelés már megjelent a számlán. Én megkérdeztem a bankot is, azt mondták, hogy amennyiben bizonyítani tudom, hogy elálltam a vásárlástól, és a 30 napos határidő után sem fizették vissza a vételárat, akkor a megfelelő formanyomtatvány kitöltése után (amin mindenféle személyes adatok + a tranzakcióval kapcsolatos adatok vannak), a tranzakció törölhető.
2013. szept. 25. 12:17
 8/11 A kérdező kommentje:
Ami a céget illeti: velük is beszéltem, ők elzárkóznak az elállástól, arra hivatkozva, hogy csak már kiküldött áru esetén érvényesíthető annak a joga.
2013. szept. 25. 12:19
 9/11 anonim ***** válasza:

kicsit legyél már tökösebb és diplomatikusabb!


írd meg nekik amit írtam. ők jogosulatlanul gazdagodtak azzal, hogy pénzt átvették de nem szolgáltattak.


mi a bolt weboldala? had nézzem már meg pls!

2013. szept. 25. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
irsz nekik egy levelet hogy a vásárlási szándékodtól elállsz, és a jogszabályoknak megfelelően utalják vissza neked a pénzt.
2013. szept. 25. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!