Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hol keressem a jogszabályt?...

Hol keressem a jogszabályt? Termék 3 munkanapon belül történő visszavásárlása?

Figyelt kérdés

Vettem egy bútort. A kiszállításkor derült ki,hogy nagy a külömbség a megrendelt,és a kapott termék között.

Az eladó mindentől elzárkózik,így azzal a jogommal akarok élni,hogy a terméket 3 munkanapon belül kötelesek eredeti,bontatlan csomagolásban visszavenni.


Tudja-e valaki,hol keressem ezt a szabályt?

Esetleg a konkrét linket?


Előre is köszi!


2013. szept. 23. 11:48
 1/7 anonim ***** válasza:
Fix aras volt a termek vagy licitalos?! Mert ha licitalos akkor nincs ilyen hogy visszacserelheted ha megfelel a leirtaknak.
2013. szept. 23. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Nem..ez egy "mezei" bútorbolt,ahol a kiállított terméket megnéztük,megvettük,legyártották,-ami egészen más lett. Nem akar sem másikat(a megbeszéltet),sem javítottat készíteni,sem az összeg egy részét visszaadni,sem semmit.
2013. szept. 23. 12:27
 3/7 anonim ***** válasza:
Bekelteto testulet, aztan fogyasztovedelem!
2013. szept. 23. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ha kifejezetten a te kérésedre egyedileg gyártották akkor nem nagyon lehet elállni se 3 napon belül se sehogy.

Persze ha van erről valami papírod, hogy pontosan mit szerettél volna és teljesen más lett az ugye más helyzet.

2013. szept. 23. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Már legalább 5-6 éve nincs 72 órás elállás.


Ellenben ha a termék nem felel meg minőségileg vagy nem azt a terméket kaptad jelen esetben amit rendeltél ill. amiért fizettél akkor 3 naptól függetlenül elállhatsz a szerződéstől és vissza kell állítani az eredeti állapotot.


A "hibás teljesítés" a kulcsszó esetedben.


Amúgy PTK. 305. §

(1)Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.


Te esetedben ugye teljesítetted a szerződés rá eső részét, vagyis kifizetted a terméket. Az eladó viszont nem, mivel nem felelt meg a termék a meghatározott tulajdonságoknak állításod szerint.


A többi ide vonatkozó passzust szintén 311 §-ig bezárólag találod a PTK-ban.


Továbbá 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 1 §.

2013. szept. 23. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
41%

"Már legalább 5-6 éve nincs 72 órás elállás."


Ez így nem teljesen igaz. Ha pl. neten veszed akkor 8 napon belül mindenféle indoklás nélkül vissza lehet vinni és vissza kell kapni a pénzt, akkor is ha használva volt - de persze nem elhasználva :) (kivéve egy két esetet)


Illetve ha boltban veszed akkor is működik a 3 nap csak máshogy: ha hibás a termék akkor 3 napon belül az üzletbe visszavéve az ő dolguk hogy adjanak másik, hibátlan terméket vagy a pénzt vissza. 3 nap után lehet szaladgálni a garanciális szervizbe, ott akár heteket várni a javításra/cserére stb. Ezért jó kihasználni az első 3 napot, mert akkor sokkal hamarabb kicserélhető a termék még a boltban.

2013. szept. 23. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Holnap megpróbálom visszavinni,mert péntek óta le sem lett véve az utánfutóról.

Megírom, a "végét".

Egyébként voltam bent a fogyasztóvédelemnél,és a békéltetőknél is,ha nem veszik vissza,ez utóbbiak lesznek az illetékesek.

2013. szept. 23. 20:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!