Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha 3 napon belül visszaviszek...

Ha 3 napon belül visszaviszek egy hibás műszaki terméket akkor a pénzt vissza kell adniuk?

Figyelt kérdés
Nemrég vásároltam egy számológépet, majd másnap vissza is vittem mert hibás volt. Az üzletben azt mondták, hogy csak utalványt adnak. Én persze kivertem a balhét, hogy a pénzt adják vissza.
2009. aug. 14. 20:35
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Ok! Sajnos én magamból indultam ki, hogy én megpróbáltam volna segíteni. Először ugyanolyan géppel, ha nincs, akkor másik, ha az sem felel meg, ajándékutalvány, és végül a pénzvisszaadás. Persze, mindezt emberi hangon. Nem tudtam, hogy igy jártál velük. És nem is untatni akartalak a mi hozzáállásunkkal. Erre irtam az előbb az eladó flegmaságát. Mert sajnos sokszor találkozom olyannal, aki eleve ráborítom a pultot szöveggel jön be. De akkor az a csaj vagy fickó (nem tudom ki volt az eladó) meg is érdemelte volna :-) Remélem sikerül vagy azóta már sikerült megfelelő gépet találnod!
2009. aug. 16. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim válasza:
59%

Szia!


Tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan annyi kötelessége van a kereskedőnek, hogy az 3 munkanapon belül cseréli a MEGHIBÁSODOTT készüléket, vagy ha nem tudja, akkor a vételárat téríti vissza, amennyiben az összes tartozékkal, sérülésmentes állapotban tudja a vevő visszaszolgáltatni a terméket. Bolti vásárlásnál semmilyen egyéb kötelessége nincs (azon kívül, hogy átveszi és a márka/szakszervízbe juttatja a meghibásodott termékeket), pont azért, hogy ne használják az emberek ingyenkölcsönzőnek a műszaki boltokat. Pénzt ne várj vissza, a kereskedelmi törvény elég egyértelműen kimondja, hogy bolti vásárlásnál, hibátlan termék esetén nincs elállási jog, meghibásodott terméket is csak cseréltethetsz. Távol lévő felek között (utánvétes, telefonos, internetes stb...) vásárlás esetén van 8 nap indoklás nélküli elállási jog. Ha normális vagy, általában találnak kiskaput ami neked is, nekik is jó, levásárlás, utalvány, amit elcserélsz egy másik vevővel a boltban aki úgy is fizetne kp.-ra... Ha kreatiív és ügyes vagy találsz megoldást. Az asztalcsapkodás, kiabálás nem vezet eredményre, mert nem fognak segíteni, sőt, belekötnek majd az élő fába is. (karcos, hopp itt elszakadt a doboz, nincs meg a kis zacsi, amiben a kábel volt stb.) Maximum írathatsz egy jegyzőkönyvet, aminek semmilyen eredménye nem lesz, kereskedők nem szokták hülyeségekkel teleírni (vásárlók annál inkább), vagy írhatsz a vásárlók könyvébe, aminek szintén semmi egetrengető hatása nem lesz. Ha jófej vagy és nem izomból állsz hozzá, általában segítenek.

2010. jan. 4. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. De azt hiszem a nem voltam elég világos. Nem ordítva mentem be az üzletbe. Nagyon szépen beszéltem vele, megbeszéltük, h. megnézik van-e a HIBÁS, tehát nem nem tetszésből (3 napon belül) visszavitt termékem helyett másik, hogy kicseréljék. Mikor visszamentem, akkor azt mondták nem tudnak egyelőre belőle rendelni. Ekkor kértem, h. térítsék vissza az összeget. Erre kitalálták, h. nem fizetik vissza, mert ők márpedig csak utalványt adnak. Én közöltem velük, h. ez törvénytelen, és nem kötelezhetnek arra, h. ajándékutalványt vásároljak le. Ekkor kezdtünk vitatkozni. Az eladó is kiabált, én is. Követeltem, h. mutassa meg azt a törvényt, ami erre engem kötelezne. A termék, amit vásároltam 12.000 Ft volt kb., tehát ilyen értékben még az üzletben sem tudtam volna senkivel sem cserélni. Gondolom egyébként sem várja el tőlem senki, h. a kasszánál álljak és várjak egy másik vevőre, aki ilyen értékben vásárol. Szép is lenne, h. ott járkáljak és lessem kinek mennyi van a kosarában. Még viccnek is rossz. És nem értem a panaszkönyvet sem, hiszen egy szóval nem említettem, h. azzal bármit is csinálni akartam volna, hiszen azzal még mindig nem kaptam volna vissza a pénzemet.
2010. jan. 5. 14:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!