Ha 3 napon belül visszaviszek egy hibás műszaki terméket akkor a pénzt vissza kell adniuk?
Szia!
Tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan annyi kötelessége van a kereskedőnek, hogy az 3 munkanapon belül cseréli a MEGHIBÁSODOTT készüléket, vagy ha nem tudja, akkor a vételárat téríti vissza, amennyiben az összes tartozékkal, sérülésmentes állapotban tudja a vevő visszaszolgáltatni a terméket. Bolti vásárlásnál semmilyen egyéb kötelessége nincs (azon kívül, hogy átveszi és a márka/szakszervízbe juttatja a meghibásodott termékeket), pont azért, hogy ne használják az emberek ingyenkölcsönzőnek a műszaki boltokat. Pénzt ne várj vissza, a kereskedelmi törvény elég egyértelműen kimondja, hogy bolti vásárlásnál, hibátlan termék esetén nincs elállási jog, meghibásodott terméket is csak cseréltethetsz. Távol lévő felek között (utánvétes, telefonos, internetes stb...) vásárlás esetén van 8 nap indoklás nélküli elállási jog. Ha normális vagy, általában találnak kiskaput ami neked is, nekik is jó, levásárlás, utalvány, amit elcserélsz egy másik vevővel a boltban aki úgy is fizetne kp.-ra... Ha kreatiív és ügyes vagy találsz megoldást. Az asztalcsapkodás, kiabálás nem vezet eredményre, mert nem fognak segíteni, sőt, belekötnek majd az élő fába is. (karcos, hopp itt elszakadt a doboz, nincs meg a kis zacsi, amiben a kábel volt stb.) Maximum írathatsz egy jegyzőkönyvet, aminek semmilyen eredménye nem lesz, kereskedők nem szokták hülyeségekkel teleírni (vásárlók annál inkább), vagy írhatsz a vásárlók könyvébe, aminek szintén semmi egetrengető hatása nem lesz. Ha jófej vagy és nem izomból állsz hozzá, általában segítenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!