Magyarorszag hogyan lehetne olyan gazdasagilag eletszinvonalilag mint Ausztria?
Irányvonal sok lenne rá, csak meg kéne valósítani.
Egy pár:
- Mezőgazdaság "felturbózása" (a mostani felveszem az állami támogatást a valóságban pedig nem is vetek semmit helyett)
- A szuperkorrupció legalább részben felszámolása (nem a parlamenti haver testvére / sógóra kapja a közbesz állami projectet 4x annyiért, mint egy "becsületes" kivitelező, ráadásul a haver lelép a pénzzel mikor félkész a meló és a végén felezünk okosba)
- Belpiac agresszív védelme a külföldi áruval és cégekkel szemben (itthon gyk. már nincs termelés, csak kereskedés, külföldről megveszem, itthon haszonkulccsal eladom. Csak már nincs miből beáramoljon pénz, ergo már megvenni sem tudja a nép és bedől a rendszer)
- Az állami nagyberuházásokat (amik ugye munkahelyet és végsősoron országon belül maradó pénzt jelentenének) MAGYAR kivitelezőre bízása. Pl. a 4-es metrót sem magyar cég építi már tíz éve... Meg még 100+1 dolgot, hanem külföldi, aki hazaviszi a profitot. A BKV sem MAGYAR Ikarusz buszt vesz, hanem Volvót. stb...
Az ikarus világszínvonalú gyártó volt egész a bezárásáig.
De ha valamelyik okos hozzáértő politikus úgy gondolja, hogy nem elég jó, akkor meg kell venni "fillérekért" egy licencet egy "jó" buszhoz / metróhoz / repülőhöz és legyártani itthon licence alapján fele annyiból.
A Volvo azért nyert, mert "meggyőzte" a döntéshozókat egy olyan összeggel, amihez több Nokiás doboz kellene...
Azt mondod az Ikarusz rosszabb mint a Volvo???
Lehet hogy a Volvonak jobb neve van - gondolom az autói miatt népszerűbb- de nagyon kíváncsi vagyok hogy egy Volvo busz ki fogja-e húzni a 30-50 évet mint amit egyes Ikaruszok csinálnak a BKV-nál.
A mi 33-as Volvoink gyakrabban robbannak le mint az ősöreg szocreál Ikaruszok és ez kész röhej!
A kis csini Volvokkal is állandóan baj van, pedig még nagyon fiatalok...
Amúgy igen, a második válaszoló szépen összefoglalta nagyjából a gondolataimat...
És segélyt se kéne mindenkinek osztani, egyesek lusták elmenni 80000ért dolgozni inkább megelégszik a segéllyel mert addig is otthon van és nem éri meg 80ért gürcölni, arra meg nem gondol hogy onnan esetleg feljebb juthatna a létrán és idővel kereshetne 200000-et is - igaz történet, anyum 80-ért kezdett el dolgozni Bpn és most már 200-at keres. Ha nem megy el a "vacak" 80000-es munkahelyre nem került volna el a második helyére és onnan a harmadikra...
De sajnos gyakran hallom ezt a kifogást: "nem dolgozom sz.ros 80000-ért, nem éri meg" akkor ne is sírjon a szád ha te nem mész nyáron nyaralni én meg megtehetem, mert dolgozom, irigy lusta dögök...
Elmondanám, hogy azok a Volvo buszok, használtan lettek véve...és elég sokat láttam már vészindexel az út közepén állni...ja, hogy a németek a selejtes darabokat eladták, és a birka magyarok megvették....szar ügy. Ugyan ilyen buszok közlekednek a Volánnál, ugyan olyan 7700-as Volvo. És a Volánnak nem szoktak lerobbanni a buszaik.
A Volán az egyetlen színvonalas társaság, legalábbis itt a Pilis térségbe elég színvonalas a szolgáltatása.
Jó tudni hogy megint a korrupció gyűzött a BKV-nál...
Én csak szegény sofőröket sajnálom amikor a kétajtós szekrény cigány a kétcentis IQ-jával elkezd üvölteni vele hogy miért nem megy a busz, mintha a sofőr tehetne róla...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!