Packeta kártérítheti a címzettet is és nem csak a feladót ha nem tudták kiküldeni a csomagot magánszemélyek közti csomagküldés esetén?
Packeta elvesztett egy csomagot, nem tudták beazonosítani többszöri ügyintéző megkeresés után sem. Magánszemélyek közt történt a szolgáltatás igénybevétele. A feladónak kártérítette a csomagtartalom értékének a 70%-át.
1. Miért nem a teljes értéket utalták vissza? Erre van banki utalásos bizonyíték is.
2. Én mint címzett nem kaptam meg amire számítottam. Az addig oké hogy a címzettet kártérítették valamennyire, de a csomag értéke is elveszett. És nem kaptam meg azt amire elviekben én számíthattam volna, mert nem teljesítették a megígért szolgáltatásukat.
Ilyenkor nem kéne kártéríteniük? A feladón kívül a címzettet, mivel én meg nem kaptam meg amit feladtak nekik.
3. Fogyasztóvédelemhez érdemes fordulni? Mit és mit nem érdemes ott beírni?
Köszi
Csak a feladót kell kártérítenie, vele van szerződésben.
A kártérítés értéke annyi, amennyit a szerződésben kikötöttek (vagy a biztosítás mértéke vagy az áfsz szerinti)
A címzettet a feladó (eladó) kell kártérítse.
A fogyasztóvédelemhez milyen alapon fordulna bárki? A packeta az áfsznek megfelelően járt el, ami a jogszabályoknak megfelel, semmi jogsértés nem történt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!