Sok ember miért gondolja, hogy a jó tapasztalatait is meg kell osztani egy szolgáltatásról?
Tehát elmegy mondjuk egy étterembe, majd Google-n 5-re értékeli csak azért, mert fél órán belül kihozták az ételt, és nem volt nagyon szar. Ezáltal a sok értékelés közt elvesznek a negatív tapasztalatok, amik valóban segítséget nyújtanának más embernek a választásban.
Egy fizetős applikáció egyszer nagyon sok felhasználótól (tőlem is) jogosulatlanul összegeket vont le. De a felhasználók 90 százalékától meg nyilván nem. Ezáltal az értékelésekből alig derül ki, hogy ez egy totál megbízhatatlan szolgáltatás, mert a 90 százalék összeszemeteli az értékelést.
Legutóbb meg egy használhatatlan, penzlenyúló közterületi wc-nél láttam, hogy a többség 5-re értékelte, mert évekkel ezelőtt éppen működött. Miért kell egy ilyet pozitívan értékelni, ha ő maga is tudja, hogy már 1 hét múlva nem biztos, hogy ugyanaz a helyzet fog fennállni?
Pont akkor lenne haszontalan az, értékelés, ha csak negatívat adnának. Ha 100-ból egy embernél van probléma, az egy jó szolgáltatás. Ha csak azt az egy negatívat látnád, azt hinnéd, rossz a szolgáltatás. De ha 100-ból 40-en panaszkodnak, akkor az rossz.
Az is hülyeség, hogy valaki miért ír jót valami gyorsan változóról, mert te lehet, hogy épp csak egy rossz napot fogtál ki, de a többi 364 napban jó.
Én inkább webshopokon termékeknél utálom, mikor annyit írnak, hogy "gyorsan megkaptam" meg "eddig szuper". Na ezeknek tényleg nincs értelme, mert nem mond semmit a termékről és fél nap használat után nem is releváns.
De őszintén, hogy tud valaki ekkora orbitális ostoba kreténséget kérdezni...?
Ugye jelentette mindenki a kérdést?
Gondolkodj már egy kicsit... ha csak a negatív értékelések jelennének meg, szinte minden szolgáltatásról azt látnád a Google-n, hogy egy szar, amit nem érdemes igénybe venni. Minden cégnek van rossz pillanata, mindenki hibázik, nem lenne olyan, ami előbb-utóbb nem szed össze negatív értékelést. Akkor nem veszel igénybe semmit, mert minden szar?
Nekem nagy segítséget jelent a sok értékelés, nyaraláson pl. úgy választok éttermet, hogy megnézem, mit írnak róla. Ha a nagy többség pozitív, odamegyek vacsizni, de ha arányaiban sok a negatív, akkor nem. Ugyanígy döntök más helyekről is, így általában nem csalódok. Ha mindenhol csak a negatív jelenne meg, azzal nem igazán lennék kisegítve.
Mert így lehet objektív képet kapni az adott dologról?
Sokszor előfordul, hogy a negatív értékelés mögött nem valódi gond, hanem emberi rosszindulat áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!