Miért követik az emeberek az influencereket, amikor minden értelmes ember tudja, hogy az ingyen termékért/szolgáltatásért írnak az adott dologról?
Neked eléggé közhelyes elképzelésed van az influenszerekről.
Azok a tartalomgyártók, akiket én nézek, azok olyan dolgokat promóznak (ha egyáltalán promóznak), aminek semmi köze a profiljukhoz. Akik nem ilyenek, azokat legfeljebb egy szűk réteg követ vakon.
A termékreklámozó infuencerek itt a legkisebb probléma, ha Horst Fuchs a tv-shop reklámoknak köszönhetően "sztár" lehetett, az azt jelenti hogy az emberek vevők az ilyen szponzorált bohóckodásokra.
Jóval nagyobb gond van azokkal a figurákkal, akik alantas megfontolásból promózzák az agymenéseiket vagy épp bűncselekmény határán lévő dolgokat művelnek (pld. hajléktalanok megalázása, száguldozás városi utcákon). Na hogy akik ezeket követik azok se százasok, az biztos.
Én ezt a csatornát követem: https://www.youtube.com/@BricksByMind/videos
Szerinted ő infuenszer? Mert akkor majd leírom, hogy miért "követem".
Érdekes, hogy mindenki le van pontozva aki nem szidja agya főbe a gonosz influencereket.
Én nem influencereket, hanem EMBEREKET követek, akiknek valamilyen szinten érdekel a munkássága, mondanivalója. Eleve nem kötelező a "reklámarcokat" követni, van minden témában egymillió ember akit meghallgathatunk.
De adott esetben még egy reklám videóban is jól jön, hogy látom működés közben, kézben a terméket. Még mindig több infót ad, mint egy kép vagy egy sima reklám.
Az egész influencer jelenség lényege az, hogy az influ. magát, a személyiségét adja el, és a véleményét a felépített és hűséges rajongótábornak.
Az "influk" általában elérhető, hétköznapi, "egyszerű" emberek, akik aktívan tartják a követőkkel a kapcsolatot, Instagramon pl. kérdezz-felelek "élőzés" formájában, reagálnak a kommentekre, jelen vannak, kommunikálnak, véleményt formálnak és tálalnak, és egy ponton már az emberek a közvetlenségük és véleményük, személyiségük miatt követni kezdik őket, kialakul feléjük egy bizalom, egyfajta paraszociális kötődés is esetenként. Vannak olyanok, akiknél ez a kötődés úgy átbillen, hogy szinte virtuális barátként tekintenek az influkra, ha nem komolyabb módon.
A különféle brandek, szolgáltatók, cégek, egyéb létesítmények pedig rájöttek, hogy ezekkel az influencerekkel remekül tudnak együttműködni, mert akár nagyobb tömeget is jól meg tudnak mozgatni, vagy legalább elérni, és olcsóbbak is, mint a nagy húzónevek a szórakoztatóiparban, amikor reklámozni kell valamit. Persze, ennek is megvan az árnyoldala, de még ezek mellett is sok cég bevállalja.
(mielőtt félreértés lenne; nem követek influkat, csupán 1) érdekel a jelenség összességében és pszichológiai szemmel is, 2) kutatáshoz kellett anyagot gyűjtenem, és 2015 óta nagyon sok tanulmány jelent meg róluk)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!