Ha havi 80 ezer ft az otthoni élet érdemesebb lenne albérletbe menni?
Autó tankolása hogy munkába járjak 40 ezer anyeméknak meg 40 ezer mert ott lakok. Ez így havi 80k es akkor még 70km ert vezetek egy nap.
Ennyiből már Újpesten lehet bérelni egy lepukkant szobát mindenestül olyan 100 ezerből meg is van.
Okosabb lenne külön élni? Tusfurdo meg fogkrémen kívül eddigis magamnak vettem mindent tehát jelentős többlet költséget nem lenne
Ha eladod az autót, az ezert kapott penzt befekteted, akkor talán van ennek letjogosultsága penzugyileg.
Eletminosegre te tudod, lyukban lakni egyedul vagy idegenekkel vs 2 orat vezetni es csaladdal lenni.
Hat ha a kajamat beleszamolom amit jelenleg is veszek havi szinten akkor 140 ezer a havi kiadásom. Ehhez számolva szerintem túlságosan nem lenne drágább az egyedüli élet.
11
21 éves dizeles ford kombi ha mázlim van 400 at kapnék érte és buknák 2 milla szerviz költséget ha eladom
#13
Azt már buktad.
A kerdes hogy buksz-e továbbiakat, vagy inkább eladod és fialtatod a pénzt.
Sokszor elmondtam már, hogy egy autó 10 éves távlatban majdnem egy lakást árát nyeli el, ha nézzuk a fenntartás, amortizáció, és tőke parkoltatás költségeit.
#14 Be is baxna, ha egy lakás árába kerülne...
A kocsimra, amit 4 éve vettem, eddig költöttem 6 milliót. Ebben benne van az önerő, a törlesztő, a benzin, szerviz, adók, biztosítások, minden. Ha ezt interpolálom 10 évre, kb 15-18 millió jönne ki. Az azért sehol nincs egy lakás árához.
#15
És most számold ki mi lett volna, ha amennyiért vetted, plusz amennyit költöttél rá, beraktad volna mondjuk SP500-ba, szinte bármilyen befektetésbe (legyen az akár egy lakás negyede). Garantálom hogy ennek a dupláját érné. Nem csak az ablakon kidobott pénz, hanem annak a be nem fektetése is veszteség.
4,5 millióba került a kocsi. Az nem egy lakás negyede.
12 millióm biztos nem volna, mert csak 1 milliót toltam bele önerőbe, a többi hitel volt és csak az utolsó évben ugrottak meg a kamatok, normál körülmények között nem lehet 12%-os hozamot elérni, csak kockázatos elemekkel.
17: Értem, tehát 4 éve vetted az autót, 4.5M-ért, és évi 1.5M a fenntartása, etetése.
4 éve 4.5M, évi 1.5M, ha azóta (mondjuk úgy, hogy éves ütemben egy összegben vásárolva) SP500-ba rakod, dollárban, ami a legismertebb csomagocska, sima osztás szorzással, ma érne 19.5M-t. De el tudnád adni mondjuk úgy féláron, legyen 2.5M. Összességében tehát 17M forintot buktál ezen a döntésen. Szerinted még mindig olyan butaság az a gondolat, hogy egy átlagos kocsi 10 év alatt drágább mulatság, mint egy átlagos lakás?
Ezért érdemes odafigyelni a középiskolai matekon, kocsikról való álmodozás helyett. És az első tőkédet nem egy veszteségtermelő, pénzzabáló dologba rakni, ami örökké nyomorban tart. Kevésbé leszel a rendszer lúzere.
#18 Igen, ha lett volna 4 éve 6 millióm, akkor azt be tudtam volna fektetni és akkor talán, nagy szerencsével lehetne belőle 19,5 millió, de ugye az évi 56%-os hozam, amit csak és kizárólag iszonyat kockázatos befektetéssel lehet elérni, azt pedig nem mindenki vállalja - többek között én sem.
De mint mondtam, NEM volt 6 millióm 4 éve. A kocsi került 4,5 millióba, ebből befizettem 1 milliót, a többi hitel. A 6 millió a 4 év alatt kifizetett összeg és még van kb 1,5 millió a hitelből. Amúgy meg egy városi kisautó, ettől aligha lehetett volna sokkal ocslóbbat venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!