Ha egy webshop megszegi a saját ÁSzF-ét az én káromra, akkor a Fogyasztóvédelmi Hatóság vagy a Békéltető Testület az illetékes? Mit lehet ilyenkor csinálni?
Rendeltem pár terméket, de mikor megérkeztek, 2 nem volt megfelelő. Rögtön írtam a webshopnak, ők azt mondták, hogy xy címre küldjem vissza őket, és adjam meg a számlaszámot, amire vissza tudják utalni az árát. Meg is tettem. A postaköltséget én fizettem, utánvét nem volt, mert az ÁSzF-ben ezek voltak a visszavét feltételei. A termékek nem voltak hibásak/használtak, eredeti csomagolás, minden zsír. Pár nap múlva kaptam a postai értesítést, hogy átvették. Remek. Viszont utána eltelt a 30 napos visszafizetési határidő, de se pénz, se email, semmi. Írtam nekik, hogy mi a helyzet. Visszaírtak, hogy adjam meg a számlaszámomat (amit már ugyanebben a levelezésben megadtam). Jó, megtettem. Ez volt pár napja, és még mindig várok. Ha pár héten belül nem történik semmi, és a következő email-emre sem reagálnak érdemben, akkor kihez tudok fordulni? Ez a Békéltető Testület vagy a Fogyasztóvédelem hatásköre? Ill. mire számíthatok ezeknél az eljárásoknál, hogyan szoktak zajlani, számítsak-e extra költségekre?
Köszönöm a válaszokat.
1-es, teljesen mindegy, hogyan fizetett.
Kérdező, a következő emailedben majd adj nekik egy határidőt, hogy ha x napig nem utalják a pénzedet, akkor a békéltető testülethez fordulsz. A határidő (és a békéltető testület) emlegetése remélhetőleg "ijesztő" erővel hat és utalnak.
2, nem mindegy
Ha kártyával a webshop fizetési oldalán, akkor a bankján keresztül kérhet chargebacket
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!