Ha másnap visszaviszem a terméket, mert nem jó, kötelesek kicserélni?
"7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Egy ilyet találtam. Lehet én vagyok nehéz felfogású, de nem mindig sikerül értelmeznem ezeket a jogszabályokat. HA 3 napon belül visszaviszem, mint jelen esetben, akkor kötelesek kicserélni, az addig oké, de azonnal ki kell cseréljék, vagy nekik is 3 napon belül kell ezt megtenni? Számomra ez nem világos vagyis nem derül ki egyértelműen ebből a szövegből...
Azóta kiderült, hogy elvileg azonnal kéne cserélniük, viszont ők arra hivatkoznak, hogy mivel ők nem szervíz, ezért előtte be kell vizsgáltassak a szervízükkel, hogy valóban olyan hibáról van-e szó, ami miatt nem lehet rendeltetésszerűen használni a terméket és ha igen, akkor lehet szó cseréről.
De a jogszabályban nincs arról szó, hogy be kellene előtte vizsgáltatni, hanem kerek perec azt mondja, hogy kötelesek kicserélni minden kekeckedes nélkül, ha 3 napon belül visszaviszem. De ők csak fújják a magukét, most mégis mit lehet ilyenkor tenni??!
Hát ez remek, ők erre nem voltak hajlandóak... Most akkor ilyenkor?
Ki van emelve, hogy ha rendeltetésszerűen nem használható, az az hibás a termék. Na de és ezt hogy lehet megállapítani, ha ők elvileg nem vizsgálhatják be? Tehát akkor bárki visszaviheti, mondván hibás, miközben nem is? Csak azért érdekel, mert ők is erre hivatkoztak, hogy először meg kell nézzék hogy tényleg hibás-e.
Igen, a jogszabályra ma már hivatkoztam, meg elég felháborodottan elmondtam a problémámat, miután le akartak rázni, de nem hatotta meg őket különösebben.
Már csak annyit akarnék tudni, hogyha ők a 3 napon belül visszavitt termékre nem kérhetnek bevizsgálást, semmit, hanem cserélniük kell, HA ugye hibás, akkor jogosan merül fel a kérdés, hogy na jó, de honnan tudják ők ott helyben, hogy én tényleg igazat mondok, tényleg hibás a készülék és tényleg ki kell cserélniük. Mert a jogszabály erre nem igazán tér ki, márpedig ha visszamegyek "lobogtatni" azt, amit ide bemasoltam, akkor jó lenne pontosan tisztában lenni vele. Mert akkor ennyi erővel bárki visszamehet 3 napon belül a 10 ezer feletti termékével és állítja, hogy hibás, cseréljék ki..(más kérdés hogy mi a franc értelme lenne egy jól működő készüléket visszavinni, hogy hibás és cseréljék ki..🤷🏽♀️)
És ők is erre hivatkoztak, hogy de mivel ők ott helyben nem bírják megállapítani, hogy tényleg néha szaggat a hang, ezért kell elküldjék bevizsgálásra. Szóval nekem ez a jogszabály sem teljesen kerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!