Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hogyan tűnhet el az új autónk,...

Hogyan tűnhet el az új autónk, szállítás közben? Ha ez megtörténik akkor mi a reális kártérítés?

Figyelt kérdés

A sztori dióhéjban nagyon szürreális.


A szüleim új autót szerettek volna vásárolni. Elmentek a kedvenc márkarekedésükbe ahol már 2x vásároltak autót az elmúlt 20 évben.


Mivel nem találtak megfelelőt a készleten lévő típus közül, így az értékesítő segítségével a saját igényeik alapján rakták össze az autót. A kereskedő 60 napban vállalta hogy a szerződéskötés után átvehetik autót.


Japánban gyártják-onnan áthajózzák Belgiumba majd onnan Magyarországra szállítják, végül átvehetik a kereskedésben.


3 hét után jelezte az értékesítő telefonon hogy az autó legyártásra került,már csak a szállítás van hátra és valószínűleg hamarabb lehet szó az átvételről mint a szerződésben meghatározott 60 nap.


2 héttel a 60 nap lejárta előtt ismét jött a telefon,de a várt jó hír helyett egy probléma került felvázolásra.


Behívták egy előre egyeztetett időpontban a szüleimet a kereskedésbe,ahol a kereskedés tulajdonosa és a márka egyik képviselője várta őket.


Felvázolták hogy probléma történt, a megrendelt autó,amit japánban legyártottak,majd hajóra tettek gyakorlatilag eltűnt.

Igen jól olvastátok, eltűnt.


A hajó japánból indult, Belgium volt az első kikötője, utána még Brazília és végül Panama volt az utolsó kikötője.


Az importőr saját belsővizsgálata alapján autót legyártották japánban, majd 3 nappal később feltették szintén japánban a hajóra de utána már sem Belgiumban,sem Brazíliában és Panamában sem volt a hajón.

Arról hogy nem érkezett meg Belgiumba a kocsi, a szokásos napi készletleltárkor derült fény.


Ezután értesítetek a gyártó európai központját majd ő a magyar importőrt és végül ő pedig a kereskedést.


Mind az importőr képviselője és mind a kereskedés tulajdonosa sajnálta a problémát,és láthatóan ők is tanácstalanul próbálták érthetően levázolni azt hogy a kocsi eltűnt a tengeren.


Lényeg ami a lényeg, hogy az autót soron kívül legyártják újra.

A lehető leghamarabb leszállítják a szüleim házához.


Az importőr és a kereskedés közösen 2,5 millió forint kártérítési csomagot ajánlott fel.

Amely tulajdonképpen eddig az összegig bármilyen alkatrész, vagy szolgáltatás vagy akár egy második új autó vásárlására fordítható.


Ezen felül érkezett egy hivatalos bocsánatkérő levél a magyar importőr japán,és a japán anyacég egyik vezetőjétől.


Elvileg alig 20 nap és itt lesz új autó...


De én,és néhány tájékozottabb ismerősöm sem érti hogy miként válik köddé egy autó egy hajóról,úgy hogy a készlet szoftver a mai napig az adott hajóhoz rendeli mint rakományt.



2019. nov. 1. 20:50
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
100%

19-es ne haragudj de dogalmad sincs mirol beszelsz.

Attol hogy gyartasbol kerte az autot meg 2,5 millios kartetites teljesen kizart meg levasarolhato formaban is.

10 db auto àrrése sincs ennyi.

Olyan van hogy osszetornek autot, akar totalra is. De akkor sem adnak ilyen karteritest. Meg egy 30 millios mercedesznel sem.

Hidd el, 20 eve dolgozom az autoiparban magas szinten.

Az hogy Te szeritnted a te kereskedot teged kiemelten kezel azt hidd csak el ha neked ugy a jo de inkabb maradjunk annyiban hogy elhiteti veled hogy VIP eb vagy mint amibe ez kerul neki.Ami nem baj hiszen lathatoan jol erzed magad ettol.

2019. nov. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:
100%
Én sem értem, miért adna ekkora kártérítést. Simán benne van a szerződésben a vismajor esete is, így nem terheli felelősség.
2019. nov. 2. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
0%

# 21


Az lehet hogy 20 éve dolgozol az autóiparban,de hogy új autót életedben nem vettél még az tuti.

2. vagy 3. új autót meg pláne nem.


Nagyon nem mindegy hogy az ügyfél elégedetten távozik a kereskedésből,vagy szomorúan..amit aztán másnap facebookra kiposztolva 120 ezer megosztással közép és hosszútávon presztízs veszteséget okoz a gyártónak.


Ez marketing és üzlet. Az elégedett ügyfél ajánlja a márkát vagy a kereskedést. Az elégedetlen meg nem.


Törzsvásárló más kedvezményt kap,olyat amit a mezei első vásárló nem.

Ezen vitatkozhatunk felőlem reggelig is, de attól még én tisztában vagyok vele hogy neked az a Toyota kereskedés nem fog olyan kedvezményt felajánlani.

Ha csak nem vettél már ott legalább 2-3 új autót.


És ha mondjuk egy 30-40 milliós Mercedesről beszélünk,akkor szintén teljesen más lehetőségek közül válogathatsz visszajáró vásárlóként.


Egyes modelleknél gyári átvétel is biztosított, de ezt is törzsvásárlóként egyedi rendelésnél választhatod mondjuk pont a Mercinél.

2019. nov. 2. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
89%

Lehet, hogy a 19-es valaszolo is a kerdezo, csak masik, uj regisztracioval.


:)

2019. nov. 2. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
100%

# 23


Ja, amit leírtál az kb. az, amit a CX csapat az irodában kitalált és írt rá szép brossúrát meg tartott róla tréninget.


A valóság az, hogy az új autó értékesítésben nincs olyan, hogy visszajáró ügyfél, akibe érdemes lenne a minimumnál többet invesztálni a következők miatt:


- Márkahűség, mint olyan az autóiparban ~45-50% körüli. A Tesla a világbajnok toronymagasan 80%-al, de őket most felejtsük el egy pillanatra. A Toyota pl. iparági vezető az elmúlt 10 évben olyan 55% körüli márkahűséggel, ami elég kiemelkedő. Vagyis eleve a vevőik fele nem is Toyotát vesz majd következő új autónak. Ez 100-ból 45 ember.

- Szóval nekifutás nélkül buktunk 45 jövőbeni vásárlót, maradt 55. Aztán márkahűségről beszéltünk, nem kereskedői hűségről. A kelet európai vásárlási szokások (90% +) úgy néznek ki, hogy a márkahű vevő ismét megvenné a Toyotát és ezt úgy teszi, hogy miután megtalálta a kívánt modellt és felszereltséget 5 helyről kér ajánlatot és ahol a legtöbb kedvezményt kapja ott veszi meg. Az, hogy egy kereskedő mikor mennyi kedvezményt tud adni millió tényezős kérdés, éppen hogy állnak a tervszámai, milyen marketing program támogatásokat kapott, van-e öregedő készlete, stb... De legyünk igazságosak, legyen csak 1/5 az esélye annak, hogy ugyan az a kereskedő, akinél emberünk az első autóját vette meg tudja adni a legjobb árat. Ezzel ismét kiesett 44 potenciális vásárló, maradt 11.

- Viszont nem fog mind a 11 visszatérni, mivel a vevői elégedettség legritkább esetben 100%-os, sőt jó, ha 50%-ot eléri. Tehát marad olyan 6 visszatérő vevőnk.

- Végül pedig a magyar új autó vásárlók átlagosan 5-8 évig tartják meg az autót majd vesznek újat (ha tudnak).


Tehát maradt 5-6 visszatérő vevő 100ból aki talán 5-8 év múlva (ha még emlékszik egyáltalán rá hol vásárolt, nem költözött az ország másik végébe illetve áll még a kereskedés...) visszatér. És ha vissza is tér akkor elvárja, hogy szinte 0 szalldóval kapjon autót.


Hát mit ne mondjak, valóban, ezért megérné hatalmas összegeket belefeccölni :)

Na EZÉRT xarik rá nagy ívben minden magyar kereskedés arra a dumára, hogy "de hát főnök az előző autómat is itt vettem". Mert nem elég, hogy minimális az esélye annak, hogy a vevő visszatér, akkor is ha visszatér még 0 profitot is fog generálni...


És ez így van minden márkánál, olcsónál, drágánál, kb. nincs különbség. És ezért fullad kudarcba gyakorlatilag minden autógyártónak minden CX programja, hiába ölnek bele milliárdokat.

2019. nov. 2. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim válasza:
58%

Le csapott rá Jack Sparrow. :D

Egyébként simán lehet egy emberi mulasztás oka, ami miatt leeshetett. Vagy valakinek tetszett az autó és kijátszották a rendszert. De valószínűleg leeshetett egy nagyobb viharban nem megfelelő rögzítés miatt. A kereskedés ezek szerint nem direkt szarozik veletek ha kártérítést is adnak.

2019. nov. 2. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
100%

23-as: nem, nincs torzsvasarloi kedvezmeny csak elhitetik veled hogy amit kaltal az olyan kulonleges.

Tobb ezer auto / ugyfel / ajànlat stb ment màr àt a kezeimen, egy picit nagyobb ralatasom van az egesz folyamatra, penzmozgasokra, lehetosegekre, àrazàsokra stb stb


Termeszetesen vannak visszatero vasarlok, egy-egy kereskedès darabszamanak arànyàban minimalisan - de majd pont hulye lenne a kereskedok nekik sokkal jobbat adni mint masnak... ôk mar szinte biztos vasarlok... a kereskedok mar csak ilyen aljasul viselkednek - elhitetik veled hogy de baromi jo neked. Pedig egy uj ugyfelet megszerezni altalaban tobbe kerul... na mindegy lenyeg hogy te jol jartal (legalabbis fejben)

2019. nov. 2. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 veterán vas ***** válasza:
100%

Ha történt volna valami, akkor szerinted azt majd pont így fogják kiteregetni? A gyártó és a szállító -esetleges- konfliktusát, így publikálják a vásárlók felé? Hát hogyne.

Aztán: 60 napra vállalták, de két héttel a határidő előtt már telefonáltak, hogy gáz van. Ugyanekkor megígérték, hogy legkésőbb 20 napon belül itt az autó. Szóval két hét(14 nap) kontra 20 nap. Vagyis azt állítod, hogy 6 nap csúszás miatt kiteregetnek minden problémájukat, bocsánatkérő leveleket irkálnak, és 2.5 milliós segélycsomaggal operálnak?

Na találj ki valami mást. ;)

2019. nov. 2. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
89%

Kerdezo, egy troll.


Pont.

2019. nov. 3. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!