Hogyan tűnhet el az új autónk, szállítás közben? Ha ez megtörténik akkor mi a reális kártérítés?
A sztori dióhéjban nagyon szürreális.
A szüleim új autót szerettek volna vásárolni. Elmentek a kedvenc márkarekedésükbe ahol már 2x vásároltak autót az elmúlt 20 évben.
Mivel nem találtak megfelelőt a készleten lévő típus közül, így az értékesítő segítségével a saját igényeik alapján rakták össze az autót. A kereskedő 60 napban vállalta hogy a szerződéskötés után átvehetik autót.
Japánban gyártják-onnan áthajózzák Belgiumba majd onnan Magyarországra szállítják, végül átvehetik a kereskedésben.
3 hét után jelezte az értékesítő telefonon hogy az autó legyártásra került,már csak a szállítás van hátra és valószínűleg hamarabb lehet szó az átvételről mint a szerződésben meghatározott 60 nap.
2 héttel a 60 nap lejárta előtt ismét jött a telefon,de a várt jó hír helyett egy probléma került felvázolásra.
Behívták egy előre egyeztetett időpontban a szüleimet a kereskedésbe,ahol a kereskedés tulajdonosa és a márka egyik képviselője várta őket.
Felvázolták hogy probléma történt, a megrendelt autó,amit japánban legyártottak,majd hajóra tettek gyakorlatilag eltűnt.
Igen jól olvastátok, eltűnt.
A hajó japánból indult, Belgium volt az első kikötője, utána még Brazília és végül Panama volt az utolsó kikötője.
Az importőr saját belsővizsgálata alapján autót legyártották japánban, majd 3 nappal később feltették szintén japánban a hajóra de utána már sem Belgiumban,sem Brazíliában és Panamában sem volt a hajón.
Arról hogy nem érkezett meg Belgiumba a kocsi, a szokásos napi készletleltárkor derült fény.
Ezután értesítetek a gyártó európai központját majd ő a magyar importőrt és végül ő pedig a kereskedést.
Mind az importőr képviselője és mind a kereskedés tulajdonosa sajnálta a problémát,és láthatóan ők is tanácstalanul próbálták érthetően levázolni azt hogy a kocsi eltűnt a tengeren.
Lényeg ami a lényeg, hogy az autót soron kívül legyártják újra.
A lehető leghamarabb leszállítják a szüleim házához.
Az importőr és a kereskedés közösen 2,5 millió forint kártérítési csomagot ajánlott fel.
Amely tulajdonképpen eddig az összegig bármilyen alkatrész, vagy szolgáltatás vagy akár egy második új autó vásárlására fordítható.
Ezen felül érkezett egy hivatalos bocsánatkérő levél a magyar importőr japán,és a japán anyacég egyik vezetőjétől.
Elvileg alig 20 nap és itt lesz új autó...
De én,és néhány tájékozottabb ismerősöm sem érti hogy miként válik köddé egy autó egy hajóról,úgy hogy a készlet szoftver a mai napig az adott hajóhoz rendeli mint rakományt.
Szerintem teljesen korrekt a 2,5millás kártérítés.
Az, hogy mi van a szoftverben, az meg senkit nem érdekel, ha valójában nincs autó. Hibák mindig is lesznek.
Hallod!
Szerintem küld el a sztorit a totalcarnak,mert ez hatalmas :D :D
Mire föl kapnának már kártérítést? Kötbér volt kikötve a szerződésben?
Amúgy ez egy kamu sztori, idén vettem autót, semmi extra szerződés nem volt, csak egy semmitmondó kis izé, hogy x összeg előleget otthagytam és egy lista arról mit kértem és egy KÖRÜLBELÜLI szállítási határidő.
Tengeri szállítmányozásnál elő-előfordul, hogy konténerek a vízben végzik. Ismerős babakocsikat rendelt a boltjába Kínábol, a három konténerből egy az óceánba került, egy meg elázott, miután viharba került a hajó.
Szerintem nagyon jó a kereskedés hozzáállása, ennél sokkal rosszabbul is járhattatok volna.
# 6
Miért lenne kamu,azért mert neked csak egy fecnit adtak?
A Mi esetünkben egy teljes szerződés volt. Előleg,vételár,kedvezmények és minden egyéb dolog.
A kártérítést pedig az importőr és a kereskedés közösen adta.
A kereskedés 25 éve foglalkozik a márkával és ilyenre még volt példa. Legalábbis gondolom a tulajdonos nem ok nélkül vett részt ezen az egyeztetésen.
Az importőr képviselője pedig szintén nehezen találta az esetre a szavakat.
En azt latom, hogy tulagyalod az egeszet, kedves kerdezo.
Mikent valik kodde? Nem erted? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!