Hogyan tűnhet el az új autónk, szállítás közben? Ha ez megtörténik akkor mi a reális kártérítés?
A sztori dióhéjban nagyon szürreális.
A szüleim új autót szerettek volna vásárolni. Elmentek a kedvenc márkarekedésükbe ahol már 2x vásároltak autót az elmúlt 20 évben.
Mivel nem találtak megfelelőt a készleten lévő típus közül, így az értékesítő segítségével a saját igényeik alapján rakták össze az autót. A kereskedő 60 napban vállalta hogy a szerződéskötés után átvehetik autót.
Japánban gyártják-onnan áthajózzák Belgiumba majd onnan Magyarországra szállítják, végül átvehetik a kereskedésben.
3 hét után jelezte az értékesítő telefonon hogy az autó legyártásra került,már csak a szállítás van hátra és valószínűleg hamarabb lehet szó az átvételről mint a szerződésben meghatározott 60 nap.
2 héttel a 60 nap lejárta előtt ismét jött a telefon,de a várt jó hír helyett egy probléma került felvázolásra.
Behívták egy előre egyeztetett időpontban a szüleimet a kereskedésbe,ahol a kereskedés tulajdonosa és a márka egyik képviselője várta őket.
Felvázolták hogy probléma történt, a megrendelt autó,amit japánban legyártottak,majd hajóra tettek gyakorlatilag eltűnt.
Igen jól olvastátok, eltűnt.
A hajó japánból indult, Belgium volt az első kikötője, utána még Brazília és végül Panama volt az utolsó kikötője.
Az importőr saját belsővizsgálata alapján autót legyártották japánban, majd 3 nappal később feltették szintén japánban a hajóra de utána már sem Belgiumban,sem Brazíliában és Panamában sem volt a hajón.
Arról hogy nem érkezett meg Belgiumba a kocsi, a szokásos napi készletleltárkor derült fény.
Ezután értesítetek a gyártó európai központját majd ő a magyar importőrt és végül ő pedig a kereskedést.
Mind az importőr képviselője és mind a kereskedés tulajdonosa sajnálta a problémát,és láthatóan ők is tanácstalanul próbálták érthetően levázolni azt hogy a kocsi eltűnt a tengeren.
Lényeg ami a lényeg, hogy az autót soron kívül legyártják újra.
A lehető leghamarabb leszállítják a szüleim házához.
Az importőr és a kereskedés közösen 2,5 millió forint kártérítési csomagot ajánlott fel.
Amely tulajdonképpen eddig az összegig bármilyen alkatrész, vagy szolgáltatás vagy akár egy második új autó vásárlására fordítható.
Ezen felül érkezett egy hivatalos bocsánatkérő levél a magyar importőr japán,és a japán anyacég egyik vezetőjétől.
Elvileg alig 20 nap és itt lesz új autó...
De én,és néhány tájékozottabb ismerősöm sem érti hogy miként válik köddé egy autó egy hajóról,úgy hogy a készlet szoftver a mai napig az adott hajóhoz rendeli mint rakományt.
"A kerdezo vagy hule vagy unatkozik."
Előfordulhat, hogy mindkettő!
Ez bőven több, mint korrekt. A legtöbb autómárka (ennek kapcsán a kereskedők sem) nem adnak garanciát érkezési időre. Kártérítést pláne nem :)
Amúgy egy kocsi ilyenkor úgy tud eltűnni, hogy:
1) Fel sem rakták, hanem valaki ellopta már pakolás előtt (nagyon valószínűtlen)
2) Lepottyant a hajóról a konténer (simán előfordulat, sőt, elő is fordul)
3) Ott van még mindig a hajón, csak valaki hibázott és nem pakolták le (simán)
4) Belgiumban lopták el bevételezés előtt (megint nagyon valószínűtlen)
A szállítás meg úgy működik, hogy mikor megjönnek az autók leolvassák mindnek az azonosítóját és az kerül be "megérkezettnek" a rendszerbe amit leolvastak. Amit meg nem az nem kerül be.
Utolsonak: a Suzuik Swift is japanban keszul ujabban es onnan szallitjak ide, nem ertem minek belekotyogni valamibe amirol foglamad sincs.
Amugy pedig ORDAS NAGY HAZUGSAG a tortenet.
2,5 millio megis mire???? Raadasul onkent felajanlva???
Nevetsegesen nem tud semmit az autoiparrol a kerdezo.
Nem mellesleg MINDEN uj auto adas-veteliben benne van hogy a jelzett szallitasi hatarido egy becslès es altalaban plusz 3-6 honap csuszasig NEM vallal felelosseget a kereskedo. (Ennek oka az hogy rengeteg “vis major” szerundolog johet kozben, akar mar csak az is hogy a magyar okmanyirodanal technikai okbol nem lehet forgalomba helyezni a kocsit stb stb
Vegre, tobben mar eszrevettem, hogy a kerdezo, egy ostoba troll.
Sok ilyen agybeteggel van tele a vilag.
Ket nagy pofon kene egy ilyen embernek, hogy felnojon.
Imádom amikor az emberek a sztori valódiságától független rögtön azt írják hogy ez nem igaz!
Nemrég volt a hírekben hogy felborult egy autószállító hajó,és közel 3000 Hyundai tönkrement.
Na szal ha engem felhívnának 2 hónap után hogy a megrendelt autóm nem hogy nem készült el,hanem eltűnt vagy összetört..és újra kell gyártani.Hát bizony elgondolkoznék azon hogy maradjak-e az adott márkánál.
Ergo ilyenkor szóba jöhet akár a kártérítés is.Elemi érdeke a kereskedőnek vagy a márkának a vevő megtartása.
Nem tudom hogy láttatok-e már autó szállító hajót
( így néz ki : [link] )
Na ezen a hajón minden autót egyenként rögzítenek. Tehát ha megsérül vagy akármi,az bizony komoly mulasztás kategória.
Kisebb sérülések előfordulnak,de ezeket az autóterminálokban vagy a szállítóknál lévő gyári szintű szerviz simán megoldja mondjuk egy lökhárító cserével.
De van amikor a kocsi úgy meg sérül,vagy máshol adják át hogy bizony újból le kell gyártatni.
Na ez egy elég kellemetlen szitu a forgalmazónak és a kereskedőnek is egyaránt.
A leírásban meg benne van hogy a vásárláskor nem készletes autót rendeltek,hanem egyedi igények alapján lett összerakva. Erre még rájön hogy visszajáró "törzs" vásárlók ergo alapból más kalapba tartoznak mint a mezei nézelődő.
Nekem pl. már a harmadik új Toyotám van ugyanattól a kereskedőtől. így teljesen más kategóriába tartozom mint az aki először venne Toyotát.
Kvázi ha egy magasan felszerelt, törzsvásárlónak készülő modellről beszélünk egyáltalán nem elképzelhetetlen a kártérítés.
Egy mezei vásárlónak lehet hogy más jellegű kártérítés járt volna,de azért egy ilyen szintű káreseményre főleg egy japán gyártó esetében általában nem csak egy sajnáljuk a válasz.
Vszeg nem egy olcso autorol beszelunk, 10-20 millio? Pl Lexus. A 2.5m pedig nem kp, hanem levasarolhato, tehat annyira nem faj a kereskedonek, megeri, hogy megtartsa a vasarlot, esetleg a jovoben a gyerekeit stb.
A kerdes inkabb az: ez kit erdekel?:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!