Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Volt másnak is nagyon rossz...

Volt másnak is nagyon rossz tapasztalata a székesfehérvári Fehér Palotában lévő cipő és táskaüzlettel? Esetleg, aki nagyon jártas a fogyasztóvédelemben, mi a véleménye erről? (JING DONG EURO)

Figyelt kérdés

Cipő. 1 hónap után a lábbeli mindkét talpa eltört. Blokk, visszaviszem. A kínai rezzenéstelen arccal szól az eladó hölgynek, aki rögtön azt mondja, hogy elküldik bevizsgálásra. Ez egyértelmű anyaghiba,de beleegyeztem és még azt is mondta, hogy minden esetben javítanak vagy csere. Szerintem ezt nem kell elfogadnom, mert megrendült a bizalmam az üzletben, ha megjött az eredmény visszakérem az árát. Kihangsúlyoztam emelt hangon nekik, hogy az árát kérem vissza. Jegyzőkönyvet aláírtam. Eljöttem. Ennek ellenére azt írták a jegyzőkönyvbe, hogy "a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog: javítás vagy csere", ill., hogy a kifogás rendezésének módja: SZ.K.V.

Ezt akkor sikerült ráírnia, amíg a főnökének megmondtam, hogy nem fogadom el a cserét. Nem szólt végig egy szót sem, totál rezzenéstelen arccal átvágtak. Kérdeztem az eladót, hogy hogy hívják a főnökét, azt mondta, hogy csak "fiúnak" nevezik. Kisebb maffia módszert alkalmaznak sunyin abban a sarki kínai üzletben. :(



2019. szept. 13. 18:29
1 2 3
 21/30 A kérdező kommentje:

A hölgy javítást vagy cserét ajánlott fel. Illetve egy olyan jogról beszélt ami nincs is, "levásárlás másra". Így a vevőket megfosztják attól a joguktól, hogy visszakaphassák a termék árát.

A MINDENT beküldenek kivizsgálásra abszolút nem gyakorlat,mert kihagyják, hogy ha egyértelmű anyaghiba (tehát nem én használtam rosszul és nem én tettem tönkre) a visszavitel időpontjában kell cserét biztosítaniuk, ha az nincs a vételárat vissza kell fizetniük.


Jó reggelt!

2019. szept. 15. 10:02
 22/30 anonim ***** válasza:
82%

Kérdező, te nagyon makacs vagy - Téged a TÉNYEK sem győznek meg. 12-es válaszomban világosan leírtam, most még egyszer bemásolom:


""A kötelező jótállás egyedi szabályai



Ilyen például a bizonyítási kötelezettség, mely a kötelező jótállás teljes egy éve alatt a vállalkozást terheli"


Tehát a vállalkozásnak kell BIZONYÍTANIA, hogy anyaghiba miatt tört el - ezért küldték bevizsgálásra.


De úgy látom, feleslegesen írogatunk, mert Te eldöntötted, hogy igazad van és kész.


Amúgy én a helyedben nem hajtogatnám tovább ezt a dolgot, mert lassan-lassan már kezdesz belecsúszni egy "jó hírnév megsértése" esetbe, ami miatt akár be is perelhetnek.


A kereskedő a törvény szerint jár el.

Neked meg nincs semmiféle elállási jogod, főleg nem személyes átvétel esetén. Az elállás teljesen másra vonatkozik, mint írta is az egyik válaszoló (távollévők közötti szerződés)

2019. szept. 15. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
81%

Kérdező, nem tudom, de most komolyan, te szellemi gyámság alatt vagy, esetleg direkt trollkodsz? Eesetleg nem tudsz magyarul?


"A hölgy javítást vagy cserét ajánlott fel. "

Ez teljesen szabályos, ezt is kell neki elsődlegesen felajánlania. Ezzel mi is konkrétan a bajod? Teljesen jogszerű.


"Illetve egy olyan jogról beszélt ami nincs is, "levásárlás másra"."

Ilyen jog valóban nincs - viszont felajánlani bármit fel lehet - sok esetben előnyös a vásárlónak. Viszont mint azt már 10-en leírtuk neked ez egy ajánlat, vagy élsz vele vagy nem, te döntésed, kötelezettség nincs.


"Így a vevőket megfosztják attól a joguktól, hogy visszakaphassák a termék árát."

A vevőnek NINCS olyan joga, hogy visszakapja a termék árát! Ezt légyszíves fog már fel! Az eladó üzlet JÓTÁLLÁST vállal a termékre aminek megvannak a szabályai.


"A MINDENT beküldenek kivizsgálásra abszolút nem gyakorlat,mert kihagyják, hogy ha egyértelmű anyaghiba"

Akkor megkérdezem újra: Te egy független szakértő vagy? Mert ha nem akkor engedd el ezt az anyaghiba dolgot, rendben? Akkor van anyaghibája egy termékek, ha arról azt egy független szakértő megállapítja. Se te, sem pedig az eladó se nem szakértő se nem független. Viszont az üzletnek a törvény értelmében bizonyítási kötelezettsége van, ezért teljesen jogos, hogy ÖNKÖLTSÉGEN bevizsgáltatják. Vagy szerinted szórakozásból fizetnek valakinek, hogy állítson ki egy szakvéleményt? Ezt így 10.jére fel kéne már fogni...


"tehát nem én használtam rosszul és nem én tettem tönkre"

Ezt te állítod, nekik pedig kötelességük megbizonyosodni róla, hogy valóban így történt. Ennyi. Vagy ha én veszek tőled valamit majd egy hónap múlva visszahozom kettétörve rikácsolva, hogy anyaghibás akkor te szó nélkül visszaveszed? Ugye nem...


"a visszavitel időpontjában kell cserét biztosítaniuk, ha az nincs a vételárat vissza kell fizetniük."

Ez megint egy olyan dolog, amit foglamam sincs honnan szedtél, de ez nem így van. Konkrétan az üzletnek 30 napja van kivizsgálni a szavatossági igényt - ez alól az egyetlen kivétel, ha a vásárlást követő 72 órán belül jeleztve a fogyasztó a hibát, ez esetben feltételezni kell, hogy a termék valóban hibás és azonnal intézkedni kell. De ugye ez rád nem vonatkozik.


Szóval jó reggelt kívánok, nőlj fel végre és a hiszti helyett tanuld meg értelmezni a világot magad körül - rögtön kezdheted a PTK-val.

2019. szept. 15. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 A kérdező kommentje:

Olyanokat szerettem volna megkérdezni, akik jártasabbak fogyasztóvédelemben és nem olyanokat, akik kevésbé.


Tudjátok, a saját termékein fel kell ismernie a hibákat. Amikor beviszed mérlegel az eladó vagy az üzletvezető, hogy anyag, konstrukciós hiba, szándékos rongálás vagy helytelen használatból eredő-e. Mondjuk, ha a héten, ez a 10., amit behoztak ugyanazzal a hibával, akkor helyben felajánlj lehetőségeket. Amikor nem egyértelmű, akkor küldik csak bevizsgálásra. Abszolút nem állja meg a helyét, hogy MINDEN esetet beküldenek és ha kell, ha nem várnod kell 15 napot.

2019. szept. 16. 12:02
 25/30 anonim ***** válasza:
82%

"Tudjátok, a saját termékein fel kell ismernie a hibákat."


Nem a saját terméke: lehet gyári hiba, bármi.

Eddig kulturált voltam és megértő és visszafogtam magam, de most már leírom: és mi van akkor, ha TE TÖRTED MEG A CIPŐ TALPÁT???

"Láttam én már karón varjút" - azaz olyan vevőt, nem is egyet, aki vett egy ruhát pénteken, hétfőn meg visszavitte, a hétvégi buliban meg használta.

Itt, a gyakorin történt meg az eset és fel volt háborodva, hogy nem vették vissza :D

Meg olyant is, szintén gyakoris eset, hogy késsel megvágta a cipőt és úgy akarta visszavetetni, hogy elszakadt az anyag.

Szóval nem véletlen ám az a bevizsgálás!!

2019. szept. 16. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 A kérdező kommentje:
Az elállási jogot valóban benéztem, ár visszafizetésre gondoltam.
2019. szept. 16. 12:22
 27/30 A kérdező kommentje:

"Tudjátok, a saját termékein fel kell ismernie a hibákat."

Nem a saját terméke: lehet gyári hiba, bármi.


Úgy értettem, hogy amit árul a boltjában, úgy a saját terméke. Természetesen nem ő a gyártó.


De ha nem tudsz érdemben válaszolni, akkor ne írj, légy szíves.

2019. szept. 16. 12:27
 28/30 A kérdező kommentje:
Hát, nem volt építő itt lenni (tisztelet a kivételnek, aki kulturáltan szólt hozzá). Ismerjétek meg a jogaitokat, legyetek tudatos vásárlók! Minden jót!
2019. szept. 16. 12:34
 29/30 anonim ***** válasza:
100%

Végig érdemben válaszolgattam Neked, mint írtam is, hogy eddig kulturált voltam és nem akartalak megvádolni :-)


Többet tudok a fogyasztóvédelemről, mint gondolnád - Te látatlanban vagdalkozó :-)

Csak mivel nem kezdtük el szapulni Veled együtt a boltot, hanem felhívtuk a figyelmedet a törvényekre,hogy azok mit írnak elő, így itt mindenki hozzá nem értő lett, meg lüke, szerinted.


Most meg hirtelen milyen sietős lett távozni, hogy leírtam: talán Te törted el a cipő talpát :D

2019. szept. 16. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
100%
Mi ismerjük. El is mondtuk neked - az már szomorú, hogy csak hisztériázni tudsz és semmit nem értettél meg abból, amit írtunk, mert ugye mindenki hülye csak te vagy a sárga villamos...
2019. szept. 16. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!