A cipőm 2 hónap alatt kilyukadt a sarka alatt, mert elgyengült a sarka. Visszavittem. Azt mondták bevizsgálják és 15 nap múlva megtudom mi lesz. Addig mibe járjak? Benne van a pénzem, jönnek a rossz idők, nincs másikra pénzem. Csere ilyenkor nem jár?
Hibás teljesítés miatt két lépcsőben, összesen négyféle szavatossági igényt érvényesíthetünk. Az első lépcsőben kérhetjük a termék kijavítását vagy kicserélését amelyek közül – főszabály szerint – választhatunk. Nincs mód a választásra azonban, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne az eladónak.
Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos. Árleszállításra és az elállásra (amelyek közül szintén választhatunk) akkor van lehetőségünk, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt jogunk, vagy azt az eladó nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül - a számukra okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.
A jogszabály szerint a kereskedőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Nincs azonban olyan kötelezettsége, hogy a javítás idejére csereterméket biztosítson a fogyasztó számára.
Ha további kérdése merül fel, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hivatalos fórumoldalán szívesen segítünk: www.nfhforum.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!