Volt másnak is nagyon rossz tapasztalata a székesfehérvári Fehér Palotában lévő cipő és táskaüzlettel? Esetleg, aki nagyon jártas a fogyasztóvédelemben, mi a véleménye erről? (JING DONG EURO)
Cipő. 1 hónap után a lábbeli mindkét talpa eltört. Blokk, visszaviszem. A kínai rezzenéstelen arccal szól az eladó hölgynek, aki rögtön azt mondja, hogy elküldik bevizsgálásra. Ez egyértelmű anyaghiba,de beleegyeztem és még azt is mondta, hogy minden esetben javítanak vagy csere. Szerintem ezt nem kell elfogadnom, mert megrendült a bizalmam az üzletben, ha megjött az eredmény visszakérem az árát. Kihangsúlyoztam emelt hangon nekik, hogy az árát kérem vissza. Jegyzőkönyvet aláírtam. Eljöttem. Ennek ellenére azt írták a jegyzőkönyvbe, hogy "a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog: javítás vagy csere", ill., hogy a kifogás rendezésének módja: SZ.K.V.
Ezt akkor sikerült ráírnia, amíg a főnökének megmondtam, hogy nem fogadom el a cserét. Nem szólt végig egy szót sem, totál rezzenéstelen arccal átvágtak. Kérdeztem az eladót, hogy hogy hívják a főnökét, azt mondta, hogy csak "fiúnak" nevezik. Kisebb maffia módszert alkalmaznak sunyin abban a sarki kínai üzletben. :(
A szavatossági jogok sorrendje
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
Egy picit még olvasgass...
Egyrészt ez nem hibás teljesítés, hanem szavatossági igény. Más részt ez a paragrafus van tovább is, mégpedig úgy, hogy a kérés ne okozhat aránytalan többletköltséget a kereskedőnek, aki ilyen esetben - ha mást tud teljesíteni- megtagadhatja a kérést.
Jó reggelt.
Az elállási jog itt is szerepel.
Abban az esetben, ha a kereskedő sem javítani, sem cserélni nem tud, illetve nem hajlandó, a fogyasztó árleszállítást érvényesíthet vagy elállhat a vásárlástól. Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén (például leesett egy dísz a cipőről, rojtosodik a cipőfűző) azonban elállásnak nincs helye.
Kérdező, ezt Te írtad, most:
"Abban az esetben, ha a kereskedő sem javítani, sem cserélni nem tud, illetve nem hajlandó, a fogyasztó árleszállítást érvényesíthet vagy elállhat a vásárlástól. Elállás esetén a kereskedő köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett)."
Csakhogy a kérdésedben meg ezt írtad:
"A kínai rezzenéstelen arccal szól az eladó hölgynek, aki rögtön azt mondja, hogy elküldik bevizsgálásra... és még azt is mondta, hogy minden esetben javítanak vagy csere. Szerintem ezt nem kell elfogadnom,.."
Tehát nem arról van szó, hogy nem tud javítani vagy cserélni, hiszen A KÍNAI MONDTA, HOGY JAVÍT VAGY CSERE, de Te ebbe nem akarsz belemenni, tehát Te nem vagy hajlandó elfogadni a jogszabályokat. A kereskedő a jogszabályoknak megfelelően akar eljárni. És még utána van a levásárlás is.
Amúgy csak megjegyzem: nem biztos, hogy minden cipő rossz, lehet, hogy csak régóta áll ott neki vagy pont az a cipő anyaghibás volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!