Hogyan tudok kiszállni az AB Egon-os biztosításból idő előtt bukás nélkül? SÜRGŐS! Bővebben lent
Az ilyen biztosítások döntő többségénél a biztosító az első 1,5 - 2 éves teljes díjat elutalja a biztosításkövetítőnek. Ez az ő jutaléka. Ezért nincs meg a pénzed.
A visszavásárlási érték egy nagy átverés. Azért találták ki, hogy az ügyfélnek ne tűnjön fel, mennyibe is kerül a biztosítása. A visszavásárlási táblázatot mint valami büntetést szokták bemutatni, hogy ha az ügyfél hamarabb visszavásárolja a szerződést, akkor a kezdeti befektetési egységek (azaz az első 2-3 év befizetésének) csak egy részét kapja vissza. A trükk, hogy amíg a szerződés él, a kezdeti befektetési egységeket folyamatosan csökkenti a biztosító különböző költségekkel. Általában a 10. év végére ennek csak 20%-40%-a marad meg! Na ennek a megmaradt 20%-40%-nak kapja vissza az ügyfél a 100%-át...
Hogy erre miért van szükség? Ahogy említettem, a szerződés aláírása után a ügynök már megkapta előre a teljes 1,5-2 éves befizetést. A biztosító, ezt szépen lassan vonja le a ügyfél számlájáról, hogy ne tűnjenek fel a szerződés horribilis költségei. Azonban, ha hamarabb meg akarná szüntetni a szerződést, akkor kár érné a biztosítót, mert még nem vonta le a már elköltött ügynöki jutalékot teljesen. Ezért találták ki az egész trükközést a visszavásárlási táblázattal, hogy a biztosítót semmilyen esetben se érje kár. Gyakorlatilag teljesen mindegy mikor történik visszavásárlás, az első pár év befizetéseit az ügyfél soha többé nem látja viszont.
Mit tehetsz jelen esetben? Semmiképp se hagyd annyiban. Panaszt kell írni a biztosítónak és a biztosításközvetítőnek, hogy nem tájékoztattak a költségekről / a tájékoztatás nem felelt meg a valóságnak. A válaszukban majd leírják, hogy minden szabályosan történt. Ezt az egész levelezést el kell küldened a PSZÁFnak, és ők majd lefolytatnak egy vizsgálatot. Ennek a kimenetelétől függ, hogy visszakapod-e a befizetett pénzedet, vagy sem.
Amatőrök meséjének csak az nevezi azt hozzászólást, aki ezzel akarja átverni az ügyfeleket.
Az említett költségösszetevők messze nem visznek el annyi pénzt. A biztosító ennyi jutalékot fizet. Ahol az ügynök nem kapja meg az említett összeget, az azért van, mert a jutalékpiramisában szétosztják.
Egyébként: [link]
és [link]
én egy biztosító ügyfélszolgálatán dolgozom, de voltam üzletkötő is másik biztosítónál, az nem ment, inkább ott hagytam. Itt inkább én kapom az ívet az ügyfelektől, de így is szeretem.
igaza van, aki azt mondja, hogy az amatőrök meséje.
Mindenki a jutalékra fogja, de abba nem gondol bele, hogy azért vannak ott alkalmazottak is, akik az ügyfelek szerződéseit kezelik, a beérkezett kérelmeket feldolgozzák, nekik is kell fizetés. A biztosító is nyereségre dolgozik. Nem titok. Az üzletkotőtől pedig visszaírják a jutalékot, ha 3 éven belül megszűnik egy szerződés, mégsem kap többet vissza az ügyfél.
A Pszáf nem fog büntetni, hacsak nincs bizonyíték, hogy a tanácsadó mit mondott a szerződéskötésnél.
A visszavásárlási érték nem egyezik meg az aktuális értékkel, vagyis a szerződés befektetett összegével. Te azért kapsz kevesebbet, mert úgymond megszegsz egy szerződést, felbontod, amit aláírtál. Ennek ez az ára. Én mint biztosítónál dolgozó mondom, hogy sajnos ezek tényleg elég drágák, de ha tudod fizetni, megéri. Pont pár napja volt egy Úr nálam, 1.000.000 Ft-ot fizet évente a szerződésére, és 13%-os éves költség mellett most 100 valahányezerrel többet ér a szerződése, mint amit befizetett, és még lesz 2 db éves költségelvonás, ami ennyi pénz után nem kevés, számold ki. MÉgis pluszban van. 8 év után. Tehát nem rosszak, de nem rövid idő után szabad megszüntetni őket. Inkább érdeklődj utána, hogy lehet-e részlegesen kivásárolni belőle, díjmentesíteni, szüneteltetni vagy bármit, de a megszüntetés az egyik legrosszabb megoldás.
Aki a biztosítónál dolgozik nyilván azt mondja hogy bent kell hagyni a pénzt, hiszen a biztosító abból gazdagodik.
Nekem 3 szerződésem volt, mindegyik mínuszos lett a végére, a legdurvább szerződésen a 10. év végén -600 ezer volt ez egyenleg a befizetésekhez képest.
Ilyet soha többet!
utolsó előtti vagyok. Én is biztosítónál dolgozom, ügyfélszolgálaton, tehát nem jutalékos rendszerben. Alkalmazott vagyok, fix fizetéssel. Ergó nekem se több, se kevesebb, hogy bent hagyod-e a pénzed. Igen, én is azt mondom, hogy drágák. Bár nem mind. Mint ott dolgozó, két oldalát látom a dolognak:
1. Valóban magasak a költségek egyes termékeknél, és sajnos a tanácsadók többsége jutalékra megy, csak a hozamot mondják el, de a költséget nem, nem az ügyfél számára előnyösen kötik meg a szerződést, hanem saját előnyüket nézik. Sajnos nagyon sok ilyen van, pedig ezek hasznosak lennének, és ha jól vannak kezelve, akkor nagyon jók tudnak lenni. Viszont tényleg figyelni kell.
2. Látom a másik oldalt is, hogy rengeteg ember vár 3-4 éven belül 50-60%-os hozamot, de soha nem gondol bele, hogy ezeknek vajon milyen ára van? Mit kötöttem? Mit írok alá? olvasni? ááááááááááá, dehogy. Az ostoba magyar mindent elhisz, még akkor is, ha valamit elég dugnak. A magyar ember pénzügyi tudása egyenlő a 0-val, és hihetetlen, hogy sokan még azzal sincsenek tisztában, mi a különbség a határozatlan, vagy a határozott tartamú szerződések között.
Nekem ez a véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!