Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Problémák vannak egy Zrt...

Problémák vannak egy Zrt profilja és ambíciója között. Hogy oldanátok meg?

Figyelt kérdés

A vezetőség semmit nem tesz. Szerintem meg etikátlan.

Megtakarításokról, biztosításokról szól.

Nos:

a cég fő profilja: azért vagyunk jobbak, mint mások, mert az ügyfelek pénze különböző portfóliókban van, és a pénzük mindig áthelyezésre kerül azokba az értékpapírokba, stb; amelyek épp nyereséget hoznak, külön rendszer, ill. a tanácsadók figyelik ezt.

Az ügyfél is pakolgathatná magának, de java részben a tanácsadókat kérik erre, nem hozzáértés miatt.

nos, az áthelyezés 80-90%-ban a tanácsadók lelkiismeretén múlik!

A mi tanácsadónk, pont a lelkiismeretes típus.

Vannak viszont, rossz tanácsadóknak elégedetlen ügyfelei, viszont őket a mi tanácsadónkhoz irányítják mások, mert jó hírneve van, országosan.

Ebből tanácsadók közötti óriási konfliktusok vannak, hogy egymás ügyfelével tilos foglalkozni, mert a másik image-t stb rontja, pláne, ha az ügyfél át is pártol - az meg anyagi veszteség.

Igazgatósági szinten fel lett tárva ez a probléma:

ott közölték, hogy mivel áthelyezésből nincs bevétel (ez ingyenes szolgáltatás - senki nem fizeti)a fő lényeg a szerződések megkötése, "nem kell annyira lelkiismeretesnek lenni"!!!!

De könyörgöm: ez különböztet meg minket a többi társaságtól!!!Ráadásul a mi tanácsadónk törekszik az ügyfelek elégedettségére, mert így tisztességes.

Nagyon nagy hozamokkal dolgozunk ennek köszönhetően, az ügyfélnek a lehető legjobb portfóliókba való pakolgatásokkal.

De hagyni más tanácsadóknál az ügyfeleket elégedetlenül, ezt kellene lenyelni....

Van megoldás? nem tanácsadói szinten, hanem társaság szintjén kérdezem.

Ami tippem: ne legyen ingyenes az áthelyezés.

Akkor minden tanácsadó foglalkozna ezzel.

Viszont az ügyfél nem szereti a levonásokat...így is fizet költségeket már.

nos?


2010. dec. 22. 09:18
 1/8 anonim ***** válasza:
Amit itt leírtál, az egy olyan problémakör, aminek a megoldását azért nem fogod tudni megoldani, mert olyan üzleti érdekeket sértesz, amik sokkal erősebbek, mint az "etika, vagy a tisztesség"...
2010. dec. 22. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Fordulj a tulajdonoshoz közvetlenül.

A Felügyelőbizottság sem rossz, ha valóban a tulajdonos képviselői ülnek ott és nem a vezetőség emberei.


Két lehetőség van: ha névtelenül írsz, valószínűleg nem veszik komolyan. Ha vállalod a nevedet, megint két lehetőség van: vagy javítanak a dolgon és téged kiemelnek, vagy úgy kirúgnak, hogy a lábad se éri a földet. Nekik a pénz a fontos, kérdés, mennyire látják át a problémát és ismerik fel, hogy a minőség emelésével még több profitot tudnak termelni.

2010. dec. 22. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

a motiválás nincs megoldva, hogy a tanácsadónak érdeke legyen az áthelyezés

a jó hírnév, hosszú távon persze, hogy fontos a cégnek

külföldi tulajdonú a vállalat amúgy

a magyar cég évente prezentálja feléjük az eredményeit, és csak az összegekre kíváncsiak, vállalat szempontból!

az ügyfél hozamai, pénzének gyarapodása csak az ügyfelet érinti, az meg senkit érdekel

minden ügyfél után ugyanannyi a bevétel, ha jól kamatozik a pénze, ha rosszul (mínuszba azért nem megy, erre van a rendszer)

törvényes szempontból, minden megfelel minden jogszabálynak, csak etikáról beszélhetünk

én kis pontként csak elméletben szeretnék egy megoldást, hogyan lehetne etikusan ugyanezt működtetni

kikerülve persze az üzleti érdekek megsértését, titoktartást tiszteletben tartva stb

csak elmélkedem :)

olyan hihetetlennek érzem, hogy megoldhatatlan lenne?

2010. dec. 22. 12:06
 4/8 anonim ***** válasza:

Az a helyzet, hogy amíg a biztosító társaságok jutalékrendszere arra ösztönöz, hogy csak a mennyiség a fontos, a minőség nem, nem fogsz tudni változtatni.

A biztosítók a legtöbb jutalékot nem azért fizetik, ha egy tanácsadó minőségi munkát végez, hanem aki a legtöbb szerződést köti bármi áron...

Amíg a minőségi ügyfélkezelés csak lelkiismereti kérdés és semmiféle anyagi ösztönzés nem jár érte a biztosítóktól, addig a különböző pénzügyi tanácsadó cégek tulajdonosai sem tudják (és nem is akarják) alapvetően átalakítani a jutalék rendszerüket, mert őket csak a profit érdekli.


A probléma gyökere legfelül keresendő...

2010. dec. 22. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Majd ha az ügyfelek száma elkezd csökkenni (a rossz tanácsadók okozta hozamcsökkenések miatt elpártolnak a cégtől), akkor kell megpendíteni a vezetőségnek, hogy vagy "normális" tanácsadókat alkalmaz, vagy pedig lenyomja a céget a konkurencia (az ügyfelek pénzéből jutalék levonása elég kockázatos opció, mert további ügyfélvesztéshez vezethet, így nem túl reális).
2010. dec. 23. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

konkurencia nemigen van

és nem csak biztosítókra jellemző ez!!!!

mert:

a brókeresek, vagy ha bankoknál lekötött értékpapírokról, stb., akár a magánnyugdíjpénztárokról beszélünk, SEHOL nem foglalkoznak az ügyfél hozamával!

max fél/negyed/évente küldenek egy levelet, hogy ebben van a pénze, az ennyit hozott,(ezen belül közlik, milyen sokat a többihez képest - a jobbakat nem listázva) ha nem jó, jöjjön, változtatunk

ezt mindenki elolvassa és örül a hozamának, amit leírtak és senki nem tudja, hogy a leközöltnél máshol sokkal jobbak a hozamok

laikusok nem látják át

Mi lennénk az egyetlen, akik akár napiszinten (aminek persze nem sok értelme van - hosszútávon már inkább) de napra pontosan láthatná az ügyfél miben van a pénze, melyik részvény, stb merre tart(!), stb stb.


Kezdek örülni a mi ügyfeleinknek, hogy a mi tanácsadónknál vannak, nem is tudják mennyire értékelhetik!


Hát a világot megváltani nem tudom

látom a leírtak alapján

de köszönet :)

2010. dec. 24. 09:21
 7/8 anonim ***** válasza:

Naivitás részedről, ha azt hiszed, annyira egyedi, ha valaki naprakész a különböző befektetések hozamai terén.


Én még ügyfeleket is ismerek, nem csak tanácsadókat, akik naponta nyomon követik az egyes befektetési alapok hozamait, a változásokat, a tendenciákat.

2011. jan. 6. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

lehet a mi cégünkről írtál :)

de ok elfogadom, biztos több helyen is ilyen figyelmesek

2011. jan. 7. 14:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!