Nyugdíjbiztosításom van már évek óta az Alfa Biztosítónál, de az összeg nem annyi mint amennyit betettem. A biztosító elérhetetlen. Erre azt olvasom ma, hogy közel 100 milliós bírságot szabott ki a nemzeti bank. Mit tehetek ez ügyben?
Van remény, hogy a Buda-Cashez hasonlóan visszakapjam a pénzemet? Kinél kell jelezni. Akinek jogos kárigénye van ilyen normál Alfa biztosításánál, annak már űrlap is rendelkezésre áll. Mi van a nyugdíj megtakarítással rendelkező "balfékekkel" mint én? Mi hogy kapjuk vissza az Alfa Biztosító által ellopott pénzt?
Perelni kell?
Ugye, ahogy többen is írták és az ügyvédem is átfésülte az MNB-határozatot és ami rám vonatkozik, a határozatból:
"4. Kötelezi a Biztosítót, hogy az életbiztosítási termékeivel összefüggésben
a) alakítson ki olyan szabályozást, valamint hozzon létre és működtessen olyan nyilvántartási, adatfeldolgozási,
adatszolgáltatási és ellenőrzési rendszert, amely a jogszabályi rendelkezésekkel összhangban maradéktalanul
lehetővé teszi, hogy a biztosítási szerződési feltételek szerint
aa) juttassa vissza a többlethozamot;
ab) hajtsa végre a díjmentesítéseket;
ac) teljesítse a visszavásárlási igényeket;"
Véleménye szerint a hozamot (aa pont) és a tőke fizetést (ac) nem teljesítette esetemben. Véleménye szerint ez sikkasztás, ahogy a Buda-Casnél is volt, ugyhogy ahogy olvasni lehetett ez az egész ügy megy az ügyészségre és a vádhatóság intézkedik. Amúgy érdekes, mert ismerősöm szerint, hogy pont amikor kivonult az MNB és más hatóság az Alfa Biztosítóhoz, előtte Zatykóék hirtelen iparkodtak külföldre.
Na és ezen gondolkodunk: most kiszálljunk még, amíg van annyi tőke (talán) a cégben és kapunk valamit vagy várjuk ki a felszámolást és 9 év múlva (mint a Buda-Casnél) lehet a lenyúlt tőkét, elmaradt hozamot is visszakapjuk.
Attól hogy jogilag próbálnak validálni a feltételekben csalást, még nem lesz valid, mint itt az egyik buta mondta (jó-jó írtátok, ne foglalkozzak vele valamilyen volt-zepter ügynök írkálja ezeket, védi a mundér becsületét).
érdemes elolvasni a teljes határozatot. Ügyvédem azt sem érti, hogy működhet egy ilyen sudri budri pénzügyi szolgáltató, lényegében, úgy lopnak ahogy akarnak:
gyakorlatilag átláthatatlan és azt írnak be a nyilvántartási adatokba amit akarnak, nem csoda a rekordbírság, így kezdésnek:
"7. Kötelezi a Biztosítót, hogy a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékei általános szerződési
feltételeiben a biztosítási szerződési feltételek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemeire, valamint az ügyfelek
tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokkal összhangban
a) minden, a szerződés létrejöttének szabályozása kapcsán releváns rendelkezésben szerepeltesse a
szerződésnek a biztosító ráutaló magatartása révén való létrejötte lehetőségét is;
2
b) egyértelműen, ellentmondásmentesen szerepeltesse az első díj(részlet) esedékességére vonatkozó
szabályokat;
c) szabályozza az egészségügyi kockázatfelmérés, illetve vizsgálat esetén a kockázatelbírálásra nyitva álló
időtartamot, a telefonos távértékesítés körében tett ajánlat hatályosulásának idejét, valamint az ajánlattevő
ajánlati kötöttségének tartamát;
d) rögzítse az életbiztosítások esetén gyakorolható rendkívüli felmondás szabályait;
e) rendelkezzen a Biztosító kockázatviselése megszűnésének szabályairól;
f)
a szolgáltatásra való jogosultság igazolását csak olyan okirat bemutatásától tegye függővé, amely a biztosítási
esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához –
feltétlen – szükséges és a jogszabály által megengedett;
g) részletesen határozza meg a Biztosító szolgáltatásához szükséges dokumentumok pótlólagos bekérésével
kapcsolatos eljárásra vonatkozó szabályokat;
h) mellőzze az olyan rendelkezések alkalmazását, melyek előre, az eset összes körülményének egyedi
mérlegelésétől függetlenül – a Biztosító mentesülését eredményezően – súlyosan gondatlannak minősítenek
bizonyos magatartásokat;
i)
rendelkezzen az alkalmazott kizárásokról és ezekkel összefüggésben a várakozási idő szabályairól;
j)
határozza meg a Biztosító a szolgáltatásai iránti igények elévülési idejét;
k) figyelemfelhívásra alkalmas módon kiemelve szerepeltesse a szolgáltatása korlátozására vonatkozó
rendelkezéseket;
l)
egyértelműen, ellentmondásmentesen rögzítse a szerződés létrejöttére, illetve hatálybalépésére, valamint az
első díj(részlet) megfizetésének, esedékességének időpontjára vonatkozó rendelkezéseket;
m) egyértelműen szerepeltesse a szerződés megszűnéséhez kapcsolódó elszámolásra vonatkozó
rendelkezéseket;
n) határozza meg az esedékességet követően befizetett díjak jóváírásának és befektetésének időpontjára
vonatkozó rendelkezéseket."
és itt már a függő ügynökök is bűntársak:
"9. Az ügyfelek tájékoztatásához kapcsolódóan felhívja a Biztosítót, hogy mindenkor tartsa be a tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket."
"csak ha az ügynök egyenesen hazudik"
Akkor meg nyilván tudod hogy az ügynök hazudik.
Bármi is a cél, lakás, autó, gyerekednek spórolni, meggazdagodni. Csak az UL biztosítás, nagyon jó lesz neked, csak fizetgeted pikkpakk és csitriliomos leszel.
Az ófaúbés hiénák így sózzák rá mindenkire az UL-et.
Amúgy magától nemigen van olyan balek aki kötne.
Lényegében az MNB-határozat kimondta, hogy folyamatosan csal, félrevezet és lop az Alfa Biztosító, el kell olvasni a határozatot. Talán még egy zepter-edény árus, volt mekis függő ügynök is megérti (ha akarja).
A rekord-bírság meg önmagáért beszél és lényegében az eljárásnak nincs vége. Szépen ezeket el lehet majd mondani a vádhatóságnak, hogy ha a szerződésben benne van, akkor lophat a Biztosító. Jogellenes magatartást nem lehet szerződésben rögzíteni. Vagyis lehet, csak az a szerződés semmis.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!