Nyomtató garancia kiterjesztéses biztosításos átverés?
A két éve vettem egy nyomtatót amire 1 év garanciát adott a kereskedő (kötelező gyártói garancia) és e mellé még +2 év garancia kiterjesztést is lett véve (+25% felár összesen 20+5 eFt), ami egy biztosítási "termék" azaz szolgáltatás volt.
Ahogy az szokás a nyomtató két év után beadta a derekát és garancia kiterjesztéssel élve a kereskedő a biztosítóhoz küldött az pedig kérte, hogy a cuccot vigyem be a szervizbe mert a garanciakiterjesztéshez szakvélemény kell. Ez elkészült, a fejegység hibás amire állítólag nem érvényes a garancia (?) ezért a biztosító nem térit meg a kárt, sőt az általa előírt szervizelés díját ( kb 4eFt) is nekem kellene kifizetni.
A biztosító hozzáállásáról nektek mi a véleményetek?
(Mert szerintem ez már pofátlanság netovábbja, mert ilyen apróságot perre vinni több idő és költség mint az eszköz értéke.)
Mi áll a garancialevélben/szerződésben?
Ha nincs benne kivétel, akkor meg kell hogy javítsák. Ha benne van, hogy erre nincs gari, akkor ez van.
A nekem elektronikus úton biztosítási szerződésben/kötvényben egy szó sincs a nyomtatófejre szóló kizárásról és nincs is hivatkozás az ÁSZF-re. Csak a bevizsgálás után kaptam tájékoztatást, arról létezik az ÁSZF-ben egy erre való kitétel.
Igézem a (ALLIANZ-EGBF/4) XIII. 1. pontját:
1. A biztosítási szerződés nem terjed ki: munkaanyagokra, cserélhető, rövid élettartamú fogyasztási cikkekre, mint pl. biztosítékok , ... merevlemezek (!!! A HDD is rövid élettartamú eszköz annak ellenére, hogy 3-5 év a gyári garancia !!!) ..., otthoni számítógép nyomtató fej, ( a két tétel közt furcsa mód nincs vessző azaz két fogalom egy egységbe tartozik)
Ez alapján a biztosító az eladási ár 25%-ért cserébe tulajdonképpen nem is vállalt semmit, mert a tintasugaras nyomtatók 99% fejhibával végzi. A baleseti töréskár is kizáró tényező, csak a mechanika IGAZOLT anyagfáradásra érvényes a 25%ért kínált garancia.
A másik a hogy szerzőségben egy szó sincs a biztosító által előírt bevizsgáltatás költségéről, ami biztosító szerint a garanciával rendelkező ügyfél terhe lenne.
Szerintem az a nyomtató kiszolgálta az árát.
A biztosító meg pont abból él, hogy nem fizet.
A szakértő szerviz szerint nem javítható a félig beszáradt nyomtatófej (színessel nem volt gond).
De otthoni amatőr módszerrel /sima desztillált vízzel/ kb. 1/2 óra alatt mégis sikerült a beszáradt fekete részt kitisztítani és most már újra tökéletesen működik.
Ennyit a szerviz hozzáállásáról és garanciális ügykezelésről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!