Tőzsdézés kistételben?

Figyelt kérdés
Teljesen laikus vagyok a témában és úgy is tenném fel a kérdést.A napokban napvilágot látott a svájci jegybank árfolyamküszöbének a megszüntetése. Ha én ezt időben lereagálom a hírekből, és veszek svájci frankot 10.000 forint ártákben, ami valószínűleg a következő órákban 10 forintot emelkedik, majd eladom, akkor 100.000 profitot csináltam? Gondolom ez nem ilyen egyszerű.

2015. jan. 16. 14:14
 1/4 A kérdező kommentje:
Közben utánaszámoltam, és lényegesen kevesebb összeg jött ki, de ha nagyobb tételben végzem akkor nyilván nagyobb a nyereség. De lényegében tényleg ilyen egyszerűen lehet pénzt csinálni árfolyamok változásából?
2015. jan. 16. 14:20
 2/4 anonim ***** válasza:

Számolj utána:

Veszel 10 000 forintért, 300-as váltással CHF-et. Ez ~34 CHF-et jelent.


34 CHF-et adsz el - esetedben - 310-ért. Ez 10 540. Tehát a profitod 540 kemény magyar forint. :-)

2015. jan. 16. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A forex cégek általában tőkeáttéttel dolgoznak, ami annyit tesz, hogy a számlán lévő összeg értékénél nagyobb mennyiségű pénzzel is kereskedhetsz. Az 1:50-es tőkeáttét eléggé elterjedt, de láttam már 1:1000-es tőkeáttétet is. Ez annyit tesz, hogy van mondjuk 100 $-od a számlán, és vásárolsz valamit 5000 $ értékben (mondjuk CHF-et). 10%-os növekedés esetén a nyereséged 500$, tehát megötszörözted a pénzedet, de elég 2%-os csökkenés és elbuktad az egészet.


Így dőlt be sok forex cég, ugyanis nem feltétlenül tudják olyan gyorsan lezárni a számládat hogy el tudják adni a svájci frankot 4900 $-on, hanem csak mondjuk 4500$ (ez persze ritka, de ami az említett esetben történt az kb ilyen volt, csak pont az ellenkező irányban). Ilyenkor az ügyfélvesztesége 100$, a brókercégé pedig 400$. És ezt képzeld el sok ügyféllel.