Bank megtagadhatja a válaszadást e-mailes megkeresésre?
E-mailben fordultam hozzájuk, megadtam az azonosítómat, ami egyedi, és egyértelműen beazonosít engem. Ezen kívül megadtam a lakcímem, szül.dátumom, any.nevét, és azt, hogy mely napon milyen összeget utaltam.
Erre jött egy elutasító válasz, hogy "az inetrnet nem beazonosítható csatorna", keressem őket telefonon vagy postai levélben. Nem hiszem, hogy erre a törvény lehetőséget ad nekik, hisz egyéb bankokkal is e-mailben intézem a dolgaimat.
Próbáltam telefonálni, de egy olyan kártyával kapcsolatban próbáltam ügyet intézni, ami 3 éve nem létezik, ők meg nem azonosítanak be, mert nem tudom ennek a már nem létező kártyának a lejárati idejét. vagy azt, hogy 5-6 évvel ezelőtt milyen e-mail címet adtam meg nekik a szerződéskötéskor.
de tudtam az egyedi azonosítót, és a személyes adataimat, adatvédelmi törvény szerint ez nem elég?
más banknak, közmű cégeknek akkor miért elég?
arra persze nem hivatkoznak, hogy milyen törvény melyik pontja alapján hajtanak el.
és ez az "internet nem beazonosítható csatorna" egy vicc. ne az internet legyen beazonosítható, hanem az ügyfél a megadott adatok alapján!
van vkinek hasonló ügyben tapasztalata?
(egyébként az elutasító válasz 1 nap alatt megjött, telefon kilőve a fentiek miatt, a levél meg lenne vagy 30 nap, mire megválaszolják. és még költség is.)
'és ez az "internet nem beazonosítható csatorna" egy vicc.'
Nem, nem vicc. Barmikor irok a nevedben egy e-mailt barkinek. A szemelyes adataidat (anyja neve, ilyesmi) kb. barhol meg lehet szerezni, pl. ahol egyszer is lemasoltak a szemelyidet, ott mar meg is van.
Ezt nem kétlem. Ezért is nem elég önmagában a személyes adat. Azt bárkiről tudhatod. De a banki azonosítóval együtt már mindenhol elég, és leírtam, h azt is megadtam.
2 másik banknak vagyok az ügyfele, akik így elfogadják.
Egyéb szolgáltatók is. Mindenhol van egy ügyfélszám vagy szerződésszám.
NEmrég, kb. 2 hónapja a számlavezető bankomnak írtam ugyanígy, h szerződésszám + az adataim, véletlenül sem írtak olyat, hogy bocsi, de nem tudjuk, ki vagy, hanem levélben 4 oldalon keresztül taglalták, amire kíváncsi voltam.
hiába gúnyolódsz, nincs igazad.
netbankon nem tudom feltenni a kérdésemet, vagy kérni egy igazolást. de egyébként sincs, mert ez nem a fő számlám volt.
újra írtam nekik, hogy mutassák már meg, mely törvény alapján utasítanak el, ha megadtam a fent említett dolgokat. elég hatásos levelet írtam, mert azonnal megkezdték a kérésem kivizsgálását. mégis lehet így beazonosítani, érdekes...
Írtam fentebb, hogy más bankoknak így elég. Erstének, OTP-nek, nem egy bivalyröcsögei takarékszövetkezetnek.
És 2015-ben igenis legyen elérhető az ügyfélszolgálatuk e-mailben is, és tudjanak olyan titkosítást alkalmazni, ami elég biztonságot nyújt egy egyszerű ügyintézéshez. Ha az OTP befogadja a kérésemet e-mailben, majd erre válaszként információt nyújt a többmilliós lakáshitelemről, akkor úgy gondolom, hogy törvényileg nincs akadálya ennek. Van nekik ezer meg egy jogászuk, fix, hogy ha nem lehetne, nem adnának így információt.
Azt gondolom, igen, hogy elértem valamit, és választ fogok kapni. Ugyanis ez a renitens bank, amelyről szó van, a Citi, mint tudjuk, bezárta a fiókjait, elküldte az embereit, de akiknek ott volt hitelük, vagy bármiféle pénzügyük, most elárasztják őket a kérdéseikkel, és jó esély van rá, hogy az a megmaradt kis csapat nem bírja a tempót, lerázzák az ügyfeleiket.
Évekkel ezelőtt pontosan ez a bank próbált átverni, itt vagy csupa hozzá nem értő ember dolgozik, vagy ez az ügyfélkezelés része az üzletpolitikájuknak.
Örülök, hogy megszabadulok tőlük, csak adják ki végre az igazolást, és ha 10 év múlva visszajönnének az országba, feléjük sem nézek majd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!