Lakáskasszát a lenti helyeken kívül lehet még valahol kötni?
Ez a 3 lakáskassza/lakástakarékpénztár működik, a többi helyen (MKB, Unicredit, K&H, FHB) a Fundamenta termékeit kínálják.
Most sehol nincs akció, az OTP-ben dec 31-ig volt, de biztosan lesz újra...
A tisztelt kérdező felsorolta az összes magyarországi lakástakarék pénztárat. Értékesítés több pénzintézetnél is történik, ezek a Fundamenta partnerei, így a náluk elérhető konstrukciók is a Fundamenta termékei. Megfontolásra ajánlom a kérdező szíves figyelmébe, hogy a számlanyitási díjat elengedő akciók amennyire előnyösnek hangzanak, legalább annyi hátrányt is hordoznak magukban. Aranyszabály, hogy az ingyenességnek mindig ára van. Ilyen ár például, hogy az akcióban nyitott lakásszámlák esetében nincs lehetőség a szerződés módosítására, így sem a szerződéses összeg, sem a futamidő nem módosítható. Illetve módosítható, ha a szerződő kifizeti a számlanyitási díjat. Életszerű példa, szinte minden családban előfordul, hogy átmenetileg anyagi nehézségekkel küzd egy háztartás. Az ember hajlamos ilyenkor a megtakarításait szüneteltetni, vagy akár fel is mondani. Itt kezdődik a probléma: egy lakásszámla minden gond nélkül felmondható, ha a szerződő nem tudja, vagy nem akarja a továbbiakban azt fenntartani. Az akciós szerződésekkel más a helyzet. Felmondható, de ennek feltétele a számlanyitási díj visszamenőleges kifizetése. Kellemetlen szájízt tud okozni, ha egy takarékoskodásba ily módon követelés vegyül, ami letiltható, végrehajtható, perelhető. Így lesz az önkéntességből kötelezettség. Továbbá gondoljuk végig: az ember a kényszer szülte helyzetben mondja fel az előtakarékossági számláját. Magyarul olyankor, amikor fizetési nehézségei támadnak, amelyeken nem tud másként felülkerekedni. Mennyire esik jól ilyenkor egy követelés? Mennyire esik jól ilyenkor egy számlanyitási díj kinyögése, ami magasabb, mint az a havi megtakarítás, amit épp a likviditási gondok miatt szeretne az ügyfél felmondani?
További hátrány az akciókkal csábító pénztáraknál, hogy mivel az ügyintézés fiókokban történik, az ügyféllel nem egy személy foglalkozik, hanem mindig az, akihez a kapott sorszám alapján kerül. Az ügyintéző tehát semmit nem tud az ügyfél előéletéről, nem ismeri, annyit tud róla mindössze, ami a monitoron látszani fog. Nincs bizalmi kapcsolat, nincs hatékony tanácsadás és ami sajnos személyes tapasztalatom is: nincs kellő szakértelem. A Fundamenta nem fióktelepekkel dolgozik. Az ügyfél egy személyi bankár állományában szerepel, aminek több előnye is van. Ilyen előny, hogy az ügyfél egy emberrel áll kapcsolatban, kiépül a bizalmi viszony, az otthon kényelmében tud saját pénzügyeiről döntést hozni, hozzáértő személy fog vele foglalkozni, aki ismeri az ügyfelet és a pénzügyi körülményeit, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy az ügyfél körülményei ismeretében a tanácsadás során a lehető legközelebb kerüljön egymáshoz a realitás és az ügyfél igénye. Volt szerencsém megtapasztalni az OTP és a Fundamenta közt levő különbségeket. Nyugodt szívvel ki merem jelenteni: ha kétszer ilyen magas lenne a számlanyitási díj, akkor is kifizetném és továbbra is a Fundamenta ügyfele maradnék.
A 15.25-ös érvelése kissé sántít. Mitől jobb jelen esetben a Fundamenta, ha ott minden körülmények között ki kell fizetni a szerződéskötési díjat? A többi kasszánál - akciós időszakban - csak abban az esetben kell fizetni utólag, ha módosítás történik, de akkor is időarányosan, tehát ha valaki pl 2 év múlva módosít, már csak 50%-os a fizetési kötelezettsége, mert a "hűség idő" 4 év.
Aki csak megtakarítani akar és hitelt szeretne előtörleszteni, annak pl 45 hónapos "hozam" típusú megtakarítási program az OTP-nél akciós időszakban biztosan kedvezőbb, mint a hasonló havidíjú Fundamenta szerződés, mert a szerződéskötési díj felét elengedik és az állami támogatás mellé még a betéti kamat is 3%. A legrövidebb program 45 hónapos, ami hitel előtörlesztésénél szintén előny, mert hamarabb tudsz előtörleszteni, mint pl a Fundamentánál, ezzel a hiteled kamatain spórolhatsz.
Tisztelt cseresznyefa!
Hogy mitől jobb a Fundamenta, részletesen leírtam. Ügyfélközpontúbb, hozzáértőbb, naprakészebb, gyorsabb, pontosabb, kényelmesebb, kiszámíthatóbb, átláthatóbb, érthetőbb, korrektebb.
Ha nem voltam érthető, kiemelem a lényeget ismételten: ma, Magyarországon gyakorlatilag nincs olyan család, aki ne került volna átmenetileg pénzzavarba. Amennyiben egy akciót hirdető lakástakarékról beszélünk, az átmeneti pénzzavar könnyen generálhat követelést, hiszen amennyiben az ügyfél a vállalt megtakarításait -a fent említett nehézség okán- nem tudja vállalni, és így elcsúszik a havi rendszerességgel, kiszedik belőle a számlanyitási díjat. Akinek épp ilyen nehézségei vannak, annak bizonyára nagyon jól fog esni plusz költségként a nyakába szakadó számlanyitási díj és bizonyára vigasztalni fogja a tudat, hogy ez csak időarányosan fizetendő.
Nem óhajtok verbális farokméregetésbe kezdeni nyilvánvalóan ellenérdekelt vitapartnerekkel, én ügyfélként mondtam el a saját kellemetlen tapasztalatomat a három betűs- és kellemes tapasztalataimat a rókás lakástakarékkal kapcsolatban. Rávilágítottam egy olyan kényes pontra, amit valamiért az érdekelt felek előszeretettel hallgatnak el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!