Ha a bankom felhív és egyből személyes adatokat akar bekérdezni, helyesen teszem, ha megtagadom a kérést és nem adom ki semmilyen adatomat telefonon?
Van a CIB banknál folyószámlám és hitelkártyám is.
Az elmúlt két hétben háromszor is felhívtak, mindig másik ügyintéző. Annyit mondanak, hogy a CIB banktól hívnak és az igénybe vett szolgáltatásukkal kapcsolatban kellene beszéljenek velem, majd be akarnak azonosítani úgy, hogy személyes adatok megadását kérik tőlem.
Én ezt eddig mindhárom alkalommal udvariasan megtagadtam. Sőt utoljára már kicsit erélyesebben visszakérdeztem, hogy ne haragudjon hölgyem, de ugye nem gondolja, hogy épeszű emberként bármilyen személyes adatot is ki fogok most Önnek adni telefonon, amikor annyi adathalászatos visszaélés van mostanában? A hölgy erre közölte, hogy igazam van, megérti az aggodalmamat, de sajnos a törvényi előírások miatt addig nem tudunk tudni tovább lépni, amíg nem működök velük együtt a beazonosításban.
A végén mindig közlik, hogy sajnos akkor így nem tudnak beazonosítani és semmit nem árulhatnak el arról, hogy miért keresnek, majd elbúcsúznak.
A harmadik hívás után már kicsit elbizonytalanodtam, hogy vajon most itt mindenki hülye, csak én vagyok a helikopter?
Szerintetek ilyen hívás esetén együtt kellene-e működjek és megadni a kért adataimat telefonban, vagy én gondolom jól, hogy ez a legnagyobb hülyeség lenne és nagyon helyes, hogy nem adok ki semmit? Ti mit gondoltok erről?
Cib-től keresték engem is és úgy kezdte hogy a nevem mondta és kérdezte velem beszél-e.
Csak megkérdezték meg vagxok-e elégedve a bankkal
> A harmadik hívás után már kicsit elbizonytalanodtam, hogy vajon most itt mindenki hülye, csak én vagyok a helikopter?
Nem, nem te vagy a helikopter. Ha hívóazonosítót nagyon egyszerű hamisítani, az, hogy a bank telefonszámáról jön a hívás nem jelent semmit. Ha nem várok hívást a banktól, akkor én annyit szoktam mondani, hogy
"Kérem minden hivatalos kommunikációt a regisztrált levelezési címemre, postai úton szíveskedjen küldeni". Ha fontos elküldi, de még nem jött soha semmi.
Az MKB ezt úgy kezelte, hogy miután nem voltam hajlandó megadni az adataimat, az ügyintéző megkért, hogy hívjam vissza a bankot a bankkártyám hátán látható telefonszámon, válasszam az akár hányas menüpontot és kérjem őt név szerint. Ez működik, mert a bejövő hívást könnyű hamisítani, a kimenőt már nem olyan egyszerű eltéríteni. Nem tudom, hogy ezt a rendszert az MBH megtartotta-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!