Mennyire normális dolog az, hogy a bank telefonon az adataim megadását kéri?
Különböző bankokból időnként felhívnak telefonon, különböző ügyekben. Pl. meglévő befektetéssel kapcsolatban, számlavezetési vagy befektetési ajánlattal kapcsolatban, stb. Ezek nagy valószínűséggel minden esetben valós megkeresések voltak eddig, de biztosra nem lehet tudni.
És mindig azzal kezdik, hogy az azonosításhoz adjam meg az adataimat: név, születési idő, anyja neve. Még mielőtt elmondanák, hogy miről van szó, mert ugye, az már nem fér bele az adatvédelembe...
De az adataimat bárki meg tudja kérdezni, én nem tudom az ügyintézőről, hogy ő tényleg az-e, akinek mondja magát. Vagy csak az adataimat akarja kiszedni, utána meg valami általános dumát lenyom a netről szedett befektetési lehetőségekről, hogy ne fogjak gyanút.
Szóval, bár általában tényleg hasznos ügyben hívnak, de volt már, mikor nem tudtam, miért is kellett megadnom az adatokat. De attól még lehetett tényleg a bank alkalmazottja a hívó.
"lazán tudott intézkedni a nevemben. persze tudtam róla"
Azóta a sógorod elfelejtette az adataidat, vagy akkor is tud "intézkedni" ha nem tudsz róla?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!