Mennyire normális dolog az, hogy a bank telefonon az adataim megadását kéri?
Különböző bankokból időnként felhívnak telefonon, különböző ügyekben. Pl. meglévő befektetéssel kapcsolatban, számlavezetési vagy befektetési ajánlattal kapcsolatban, stb. Ezek nagy valószínűséggel minden esetben valós megkeresések voltak eddig, de biztosra nem lehet tudni.
És mindig azzal kezdik, hogy az azonosításhoz adjam meg az adataimat: név, születési idő, anyja neve. Még mielőtt elmondanák, hogy miről van szó, mert ugye, az már nem fér bele az adatvédelembe...
De az adataimat bárki meg tudja kérdezni, én nem tudom az ügyintézőről, hogy ő tényleg az-e, akinek mondja magát. Vagy csak az adataimat akarja kiszedni, utána meg valami általános dumát lenyom a netről szedett befektetési lehetőségekről, hogy ne fogjak gyanút.
Szóval, bár általában tényleg hasznos ügyben hívnak, de volt már, mikor nem tudtam, miért is kellett megadnom az adatokat. De attól még lehetett tényleg a bank alkalmazottja a hívó.
A bank meg a biztosítók általában az ún. 4T adat (név, anyja neve, születési hely és idő) megadását kérik az ügyfélazonosításhoz.
Ha tényleg az adott banknál vagy biztosítónál vagy ügyfél, akkor ezek nagy eséllyel nem kamu hívások és nyugodtan megadhatod, mert amúgy is tárolják és kezelik ezeket az adatokat.
"Egyébként lehet az ügyintézőtől olyat kérdezni, amit neki, mint banki alkalmazottnak látnia kell, de egy csaló nem fogja látni. Pl. az aktuális számlaegyenlegedet, vagy a számla/kártyaszámod utolsó számjegyeit"
Kérdezni lehet, de azonosítas előtt ezeket sz infókat sem lehet kiadni
Köszönöm az értelmes válaszokat.
1
Mint írtam, az esetek nagy részében egyértelműen valós ügyintézés jött utána.
3
Igen, a valódi cégek ismerik az adataimat, de ha tudnám a neved meg a telefonszámodat, én is meg tudnám kérdezni az adataidat.
Több nagy pénzintézetnél vagyok ügyfél ilyen-olyan okokból. Könnyű ötletszerűen bemondani egyet, ahol tényleg ügyfél vagyok, és már mondom is az adataimat, amivel már ők is tudhatnak valamit kezdeni.
4
Nem értetted meg a kérdést. Nem az a gond, hogy beazonosítanak, hanem hogy az ügyintéző semmilyen módon nem azonosítja magát, mielőtt az én adataimat megkérdezi.
5
És milyen módon tudja azonosítani magát? Egy nevet bárki tud mondani. És ha adatszerző illetőről van szó, akkor se azt mondja, hogy Kolompár Dzsesszika, hogy jól gyanút fogjak, hanem hogy Szabó Erika.
6
Szóba se áll velem addig, ameddig meg nem mondtam az adataimat. Még azt se mondják, hogy milyen ügyben keresnek. Utólag már persze lehet, hogy lebukna egy kamu ügyintéző, de nem biztos. Fejből én se vágok olyan dolgokat, amikkel fél éve nem foglalkoztam. Igazából azt se tudom mindegyiket fejből, hogy melyik banknál konkrétan mim van.
#7 és kérdező:
De, azonosítani fogja magát, mivel kötelező neki. És nem, nem egy névvel, hanem olyan dologgal, amit csak az ügyintéző tudhat, pl ahogy a #6 válaszoló is írta, de nekem a múltkor pl felsorolta az utolsó 3 helyet (összeg nélkül), ahol használtam a bankkártyámat. Ezt a mezei csalók nem tudják, mert ha tudnák, akkor már bent lennének a rendszerben, ergo nem kéne engem cseszegetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!