Kinek kell reklamálni?
Az átutalt pénzt egy hét múlva sem kapta meg a címzett! Itt belföldön.
A feladónak/küldőnek kell reklamálni vagy a címzettnek?
A küldőnek kell először ellenőriznie, hogy helyesen írta-e a számlaszámot, hogy az utalás teljesült/könyvelt tételként látszódik-e.
Ha ezekkel minden ok, akkor érdemes felhívnia a bankját, hogy ellenőrizzék ők is az utalást.
Ha a küldő részéről minden rendben, akkor a fogadó félnek kell felvennie a kapcsolatot a bankjával.
Megnézed a netbankodban és kifotózod magadnak és a címzettnek bizonyítandó, hogy beterhelték a számládat és a megadott számlaszámra elutaltad.
Ugyanezt megteszi a címzett is, hogy igazolja neked, hogy nincs ilyen jóváírás a számláján. Mert lehet, hogy ott van, csak letagadja.
Ha esetleg elírtad a számlaszámot, el sem megy az utalás.
Na, megoldódott a helyzet? Felhívtad a bankodat? Ha nálad beterhelték, akkor a másik számlán biztosan jóváíródott.
Azt tudom még elképzelni, ha inkasszó van a fogadó számláján és egyszerűen le is emelték róla egyből, de erről is kap értesítést a számla tulajdonosa, tehát tudnia kell róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!