Ha hibás bankszámlaszámot adok meg elektronikus bankolásnál (természetesen a pénz visszajön), akkor jogosan vonják-e le a tranzakciós adót, vagy lehet reklamálni? Szerintem jogtalanul, hiszen valójában nem történt pénzmozgás. Gábor
Ha olyan módon adsz meg hibás számlaszámot, hogy elírsz pár számot, akkor az utalás el sem indul, mert érzékeli a rendszer, hogy hibás, lévén meghatározott algoritmus alapján épül fel.
Ekkor, már a megadáskor jelezné, hogy bibi van (próbáld ki, változtass meg egy számjegyet utalás elött, és próbáld úgy elküldeni)
Viszont, ha egy létező szlaszámra utalsz, amit mondjuk már közben bezártak az adott banknál, akkor el fog indulni a pénz (ez történhetett itt is), csak miután a giro-n odaér a címzetthez, szépen visszapattintja a rendszerük, mondván az adott szla nincs használatban.
Ha ez történt, akkor én jogosnak mondanám a tr adót, mert a kért utalást teljesítették.
Az első válaszolónak: Elektronikus bankolásnál nem jelezte, hogy "nemlétező" számlára küldtem az utalást. Technikailag 3x8 szám volt beírva, de a középső 8-at elcseréltem.
Viszont azt olvastam a transzfer-illeték törvényben, hogy a "hibásan teljesített műveletek" esetében nem kell illetéket fizetni. Azaz, a hibát én követtem el, de a banknak nem kell fizetnie, mert "hiba történt". Így nem kellene tőlem sem levonniuk az illetéket annak ellenére, hogy "ők teljesítették" a saját kötelességüket, és a giro-rendszer jelezte a hibát. Ezért gondoltam, hogy visszakérhetem a levont összeget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!