Az egyik bankfiókban található "befizetős" ATM tévedésből bevonta a bankjegyeimet - szerintetek van esély rá, hogy ezt visszakapom, vagy "ezt beszoptam"?
Ma jártam az egyik hazai bankfióknál, ahol van ilyen ki és befizetős ATM. Mivel készpénzem volt, a kártyámon pedig nem volt pénz, így úgy gondoltam, befizetem. Elsőre visszadobta, mert "gyűrött", erre kiegyengettem és visszatettem újra - ekkor közölte a gép, hogy "mivel nem vette el, ezért a bankjegyeket bevonjuk".
Én jelentettem az ottani ügyintézőnek, akivel jegyzőkönyvet készítettünk az esetről. Állítólag pár nap múlva jóváírják a pénzt. De vajon tényleg, vagy csak nyugtatni akart? Járt már valaki így? Elég magas összegről van szó (300 ezer Forint), de még azon a határon belül, amit egyszerre belehet fizetni.
Számomra súlyos érvágás, ha ezt a remek gép egyszerűen ledarálta, mert csak. Kicsit aránytalan büntetés pár gyűrött bankjegy miatt rögtön megsemmisíteni...
Vajon reménykedhetek, hogy az eljárás végén visszakapom ezt a pénzt, vagy legalább egy részét? Sajnos a jegyzőkönyv elég használhatatlannak tűnik, nem tudom, hogy vajon mi lesz ebből. Honnan tudják, hogy én azt tényleg betettem és a gép tényleg elnyelte? Visszanézi ezt valaki a biztonsági kamerán? Vagy visszakeresik időrendben, hogy mit csinált a gép rosszul? Esetleg csak az esti mérleg alapján döntik el, hogy "hát ez tényleg ennyivel több, akkor igazat mondott", de ha mégsem, akkor szoptam?
A pénz egészen biztosan nem hamis, a gép sem írt ilyet, szóval nem erről van szó.
Nagyon aggódom emiatt, félek, hogy nem látom ezt az összeget már viszont. 2-3 napot mondott az ügyintéző hölgy, 15 nap a maximum, amikorra reagálniuk kell.
Biztos nem darálta le, nem erre vannak az ATM-ek.:D
Egyébként tuti, hogy nyilván van tartva minden egyes esemény az ATM-eknél, így a pénz bevonása is.
Egyébként ha 15 napon belül nem reagálnak semmit, akkor felhívod annak a banknak az ügyfélszolgálatát, amely üzemelteti az ATM-et. De fignak reagálni.
1.
Remélem a pénz jóváírásával fognak reagálni... és nem egy "Elnézést a hibáért - ez van!" levéllel.
Az se baj, ha esetleg hamisnak gondolta (valóban gurtni alakú bankjegyek voltak, amikkel nem tudott mit kezdeni), mivel nem az, ez hamar tisztázódik.
De rettegek, hogy benyelik és az én hibám lesz. Kvázi a talpra állásom pénze (vagyis annak fele) volt ez, súlyos áldozatok révén szereztem.
Remélem átnézik a "bevont pénzek" fület és ott megtalálják az összeget.
Segíteni nem tudok, csak hasonló sztori,
nekem a kártyámat ette meg... Semmi figyelmeztetés nincs azon a retek xaron, igazán kiírhatná az egész képernyőre nagy pirossal, hogy 10 másodperc múlva beszívja, s nem adja vissza, 9..8..7.. ;, s sípoljon vagy valami... Nyomogatom a képernyőt, s random megeszi, mert az van bele programozva, hogy 1 perc után ha nem veszik el, csinálja ezt figyelmeztetés nélkül. Rohadtul nem vicces kártya nélkül (és készpénz nélkül, mert pont azt akartam volna kivenni) ott maradni Budapesten...
Mivel revolut kártya volt, gyorsabb volt a Revoluttól egy újat kérni, mint az OTP-vel ügyet intézni.
3.
Itt a pénzzel csinálta ezt, mert szerinte nem vettem el időben. Igazából de, csak a "helyezze be" parancsra újra betettem, kicsit kiegyengetve.
Ekkor már nem is szólt semmit, fülecske behúzódik, "mivel nem vette el, így a bankjegyeket bevonjuk" felirat, és irgalmatlan recsegés-ropogás. És ennyi. Mákom volt, hogy még nyitva volt maga a fiók és rögtön szóltam, hogy gond van. 15 napos kivizsgálási határidő, gyakorlatban 2-3 nap után utalni szoktak. Elvileg az esti számolás dönti el, hogy igazam van-e. És ha a gép elpakolta máshová, vagy ledarálta, akkor...?
Keresek hasonló történeteket, de pont ilyet nem találtam, csak hasonlóakat és általában aki jelenti, annak visszaadják a pénzt egy héten belül. De most komolyan ezen retteghetek egy hétig...
A gép nem darált be semmit. Minden úgy ment, ahogy a folyamat ki volt találva. Ha jönnek az ATM kezelői, akkor a külön erre a célra kialakítottt fiókban megtalálják a pénzed. Nem fogják zsebrevágni, mert olyan az ürítési eljárás, hogy ne tehessék meg.
A banki ügyintéző azért vett fel jegyzőkönyvet, mert erre jogosult. Továbbítani fogja a központba, mert ez a dolga.
Minden úgy ment, ahogy mennie kellett. Meg fogod kapni a pénzed.
Nem kell izgulni.
5.
Az ügyintéző jól végezte a munkáját, csak tudom, hogy az ügyintézői lét sokszor jár azzal, hogy kegyes hazugságot kell mondani, vagy az előírt szöveget. Bár szerintem látta rajtam, hogy majd' elájulok a sokktól.
Remélem az a nagy recsegés az volt, amikor ebbe a külön részbe juttatta a pénzt.
Az ürítőktől nem tartok (ott tényleg nem lehet ügyeskedni), hanem magától a banktól, amely benyögi, hogy én hazudok és a jó öreg "az erősebb kutya" elv érvényesül és nem tehetek ellene semmit, mint magánember, "mint egyszerű állampolgár", ahogy az öreg Csau mondaná.
Vicces ez a naivitas.
Jova fogjak irni a penzt. Ez a szabaly, igy mukodik. Van atfutasi ideje de a penzed nem veszik el. Nem azert vette fel a holgyike az adataid es toltotte ki a jegyzokonyvet hogy Joska Pistat hamis illuzioba kergesse.
#7
Naivitás? Én pont, hogy paranoiásnak látom a kérdezőt, kicsit olyan, mint nagymamám volt régen, aki mindig szilárdan hitte, hogy az ügyintézők, bankárok, alkuszok azért vannak, hogy őt megpróbálják kifosztani.
9.
Nagymamám paranoiás volt, hivatalos papírral. Ráadásul skizofrén paranoia, és ő viselkedett így, mint a kérdező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!