Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » A CIB-nél miért kell tokent...

A CIB-nél miért kell tokent váltani? Más banknál még token sincsen, ha jól tudom.

Figyelt kérdés
OTP-s mondta, hogy ő token nélkül használ internetbankot, ez igaz? Más bankoknál hogy van? CIB-nél ez már a második generációs token volt, de most le kell váltani állítólag egy európai szabályozás miatt. Más bankokra hogyhogy nem vonatkozik?

2019. szept. 12. 12:58
1 2 3 4
 1/38 anonim ***** válasza:
100%
Minden bankra vonatkozik most szombattól, sokan már év közben hamarabb áttértek rá. Token amúgy van a BB-nél is, meg a K&H-nál is pl. Minden bank átalakította már a rendszerét, hogy megfeleljenek a PSD2-nek.
2019. szept. 12. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/38 A kérdező kommentje:

OTP is, csak rossz az információm?


És milyen megoldások vannak más bankoknál? CIB-nél teljesen ki vagyok akadva. Két megoldással áltak elő, az egyik okostelefon, nekem nincs. A másik egy harmadik generációs új fizikai token, amit havi 300Ft-ért akarnak adni.


Miközben:

1) a korábbi tokenek ingyen voltak

2) lehetne egyszeri fix ár, vagy letéti díj, de ők havi összeget akarnak ezért!

3) ráadásul úgy, hogy a szoftvert és infrastruktúrát mögé ingyen adják az okostelefonosoknak, tehát a havi 300 az konkrétan a fizikai eszköz lenne, vagyis végtelen sok pénz, ha végtelen sok ideig akarod használni és a végén talán vissza is kell adnod!


Más bankoknál is ez van?

2019. szept. 12. 13:15
 3/38 anonim ***** válasza:

Minden bankra kötelező érvényű ez az új szabályozás (eu-s). Gyakorlatilag manapság úgymond "elvárt", hogy okostelefonod legyen, ezért is vannak így tervezve a rendszerek.


Vagyis két dolgot tehetsz:


1) benyeled a token árát, ha használni akarod a szolgáltatásukat;


2) beszerzel egy okostelefont, amin validálni tudod az utalásokat.

2019. szept. 12. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/38 A kérdező kommentje:
Egyrészt röhej, hogy az egész elektronikus rendszer azért van, hogy ne terheljük annyira a környezetet, plusz munkaerő, pusz papír nyomtatások mindenről stb. És akkor vegyek egy harmadik eszközt, amivel a másik eszközön be tudok lépni. Vagy akkor asztali PC-re is legyen telepíthető az alkalmazásuk! De ettől tekintsünk el, én azt gondolom, hogy ettől teljesen függetlenül ez ún. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, nem? Már csomó precedens volt hasonló ügyekben, nem? Egy eszközért ne kérhessenek már végtelen sokáig havi 300 forintot, miért nem lehet egyszer kifizetni, ha már nem olyan gálánsak, hogy eltétbe adják, mint sok más szolgáltató, pl. az internetszolgáltató a modemet. Miért fizessek egy fizikai eszközért állandó díjat? 10 évig fizetem, az 36ezer forint!!! Egy pár száz forintos kütyüért!! Amilyenhez hasonló korábban nulla forint volt, és nem is én modósítottam a szerződést egyoldalúan, és amint mondtam a szoftveres részét ingyen adják, legalábbis másoknak. Ez csak nekem tűnük nagyon nem kósernek? Csak nekem tűnik fel?
2019. szept. 12. 14:34
 5/38 A kérdező kommentje:

Ja és az csak hab a tortán, hogy még azért is pénzt akarnak kérni, hogy az általuk módosított szerződésre átálljak. Ha nem teszem meg most önként, akkor 1500 Ft később az, hogy kérjek tokent, amiért fizethetek.


És az is röhej, hogy kértem a telepítendő applikációról egy tájékoztatót, de azt mondták ilyen nem létezik, nem tud információval szolgálni, csak annyi, ami az App store-ban elérhető. Tehát telepítsek egy applikációt a saját eszközömre, ami nem csak hogy nem nyílt forráskódú, de még csak egy tájékoztató sincs róla, hogy kábé mit csinál, milyen adatokat és hogyan kezel, stb.

2019. szept. 12. 14:37
 6/38 anonim ***** válasza:
Az utolso kommentedbol pontosan lejott, hogy nem megoldast akarsz, hanem csak hozongeni. Aki kepes azon fennakadni, hogy uristen a bank sajat appkikacioja vajon milyen adatokat tarol rola (amugy semmilyeneket, de buta vagy ahhoz is hogy megertsd, miert), mikozben a banknal anyja neve 5 peldanyban, fizetesi adatok, szemelyes adatok garmadaja van letarolva, mindezt ugy, hogy kifejezetten netbankot akar hasznalni, az megerdemli a sorsat.
2019. szept. 12. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/38 A kérdező kommentje:

Arra válaszoljon valaki kérem, hogy más bankoknál is ez a két lehetőség van? Én sokkal flexibilisebben is el tudnám képzelni. Érdemes bankot váltanom, vagy sehol nincs alternatíva?


általam hirtelen eszembe jutó alternatívák:

- okostelefon mellett asztali gépre is telepíthető alkalmazás

- hagyományos telefonon SMS-el megoldható azonosítás

- egyszeri összegért megvásárolható fizikai token havi díj helyett

- letéti díjért token kölcsönzése

- vagy gálánsan 0 Ft-os tokoen


Van olyan bank, amelyik ezek közöl valamelyiket tudja?

2019. szept. 12. 14:48
 8/38 A kérdező kommentje:

"Az utolso kommentedbol pontosan lejott, hogy nem megoldast akarsz, hanem csak hozongeni."


Nem hőzöngeni akarok, hanem sokallom, hogyha 10 évig Cibes vagyok, akkor 36ezer forintot fizessek egy kis mütyürért, csak azért hogy használni tudjam az internetbankot, és tudjak átutalni pénzt, vagy ellenőrizni az amit nekem utalnak


a párom például évente kábé egyszer használja, de akkor fontos, egy családban néhéányszor 36ezer forint költség erre brutális, és teljesen érthetetlen, abszurd, és fölösleges


ha te ezt hőzöngésnek nevezed ...

2019. szept. 12. 14:50
 9/38 anonim ***** válasza:
100%

Annak inkább örülj, hogy nem nyílt a forráskód. A store-ban le van írva minden feketén-fehéren, hogy milyen adatokat kezel, sok-sok oldalas kézikönyve van ezeknek a programoknak, ott lehet olvasgatni. Nem kötelező amúgy a token, mint írtam lehet telefonos azonosítást is végezni, vagy chipkártyával. Sőt, be lehet menni a bankfiókba is még és papír alapon utalni.


Nem kell ezen felháborodni, úniós direktíva, kötelező ráállni erre a bankoknak (igen, az összesnek, az OTP-nek is).


Az, hogy a szoftveres része ingyen lenne, abba azért bele lehetne kötni, de nem erről szól a kérdés. Ha épp olyan szerencsétlen a számlacsomagod, akkor lehet külön díja a netbanknak is.


Véleményem szerint teljesen jogos a bank részéről, hogy egy általuk adott fizikai eszközre bérleti díjat számolnak fel. Nem kötelező azt használni, ha kötelező lenne, akkor valóban nem lenne korrekt dolog. De így, hogy nem kötelező, csak egy lehetőség, csinálják csak. Számos más módja van, hogy ne kelljen használni tokent.

2019. szept. 12. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/38 A kérdező kommentje:

"de buta vagy ahhoz is hogy megertsd, miert), mikozben a banknal anyja neve 5 peldanyban"


nem az anyám nevével van a baj


nekem nincs okostelefonom, és szerintem egy családban nem kéne mindenkinek okostelefonja legyen, mert van bakszámlája

A CIB-nél azt sem lehet hogy egy tokennel több számlát intézel, minden token 300/hó/fő, pedig ezt igazán megoldhatták volna, de nyilván nem érdekli őket, gyártsunk minél többet és fizessenek minél többet


sokan a munkahelyi okostelefont használják

okostelefon egyik problematikája, hogy nem igazán működik rajta több felhasználó, mint egy rendes számítógépen, pedig lehetne

sőt legújabban az okostelefont hogy normálisan tudd használni, hozzá kell rendelned egy accountot, pl appleID, amihez a bankszámla hozzá van rendelve, iCloud és mindenféle


ezek után egyáltalán nem buta kérdés, hogy mondjuk milyen adatokhoz fog hozzájutni a munkahelyed, akinek a bankszámlája mondjuk hozzá van rendelve, mégha nem is használod, vagy hogy miylen adatok kerülnek fel a felhőbe és mik nem, vagy hogyan kezeli a wi-fit az applikáéció és mennyire biztonságos, stb.


és nem mond nekem, hogy ezt mindenki tudja vagy hogy nem is érdekes

számtalan visszaélésre, feltörésre, adatszivárgásra, bugra, kiskapukra volt már példa nagy cégek esetében is, és a CIB fejlesztései nem éppen azt támasztják alá, hogy olyan profi szoftveres csapat lenne mögötte, évek óta nem tudják az új webes felületüket minden funkcióval ellátni, ami régen volt, ezért van kettő párhuzamosan és mindegyiknek vannak bajai, szerintem már évek óta

2019. szept. 12. 15:00
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!