Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » NAV inkasszó több bankszámlán...

NAV inkasszó több bankszámlán - dupla a követelés vagy ahonnan előbb bejön a pénz?

Figyelt kérdés

Adótartozás miatt inkasszót tett két bankszámlámra a NAV, 1.2 millió forint értékben. Ezt a két számlát két külön banknál vezetem. Kérdésem hogy ha mindkét számlán van 1.2 millió inkasszó, akkor a követelés végsősoron 2.4 millió, vagy csak 1.2 és azért rakták rá mindkettőre mert nem tudják hogy honnan jön be előbb? Tehát magyarul ha befizetek 1.2 milliót valamelyik számlára akkor a másikról is megszűnik az inkasszó, vagy attól még ott ugyanúgy megmarad a követelés?


A dolog jogosságát nem kifogásolom, az eljárást viszont igen, nem kaptam semmilyen értesítést hogy fizetni kellene és sajnos pont arra a napra sikerült időzítenük az inkasszózást amikor elutaztam külföldre, úgyhogy itt állok egy forint nélkül, ők meg percenként 1000 forintért nem veszik fel a telefont...


Köszönöm ha bárki tud segíteni.


2017. szept. 25. 09:04
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
33%
Alapban a Magyar Postának kell jelezni, ha megváltozik a levelezési címed.
2017. okt. 1. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

"Alapban a Magyar Postának kell jelezni, ha megváltozik a levelezési címed"


Miért is, a fenti ügyben?

2017. okt. 2. 04:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Nem állítottam, hogy a NAV-nak nem kell jelezni, csak erre válaszoltam:

"Eljutottam arra a következtetésre hogy valószínűleg rossz címre mennek az ilyen jellegű hivatalos értesítések (már más ügyből kifolyólag is gyanús volt). Hol, hova kellene bejelenteni a levelezési címemet,"


Amennyiben az ember elköltözik, de akár csak egy hónapig máshol él, a Magyar Postánál lehet leadni a levelezési cím változását, azaz "átírányítani" a leveleket.

És akkor a NAV-os felszólító leveleket is megkapta volna a kérdező. Az más kérdés, hogy a Posta aztán jól végi-e a dolgát és tényleg odamennek-e a levelek - de akkor már van nyoma annak, hogy bejelentette a levelezési cím változást.

2017. okt. 2. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Úgy is lehet, de egyszerűbb, ha magának a NAV-nak jelenti be azon a nyomtatványon, amit megjelöltem. Akkor bekerül a rendszerükbe, és nem kell a véletlenre bízni semmit. :)
2017. okt. 3. 04:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

Haha, köszönöm:)


A levelezési cím bejelentését mindenre értettem, bármilyen állami szervre (hivatalok, rendőrség, kórházak, stb.). Mert hogy erre az ügyre se számítottam, ki tudja mi lehet még, ami nem talál meg? Nem szeretném ha még egyszer valami inkasszó formájában köszönne vissza.


Lényeg hogy ha már akkor jelentem be a címemet amikor elért hozzám az ügy az valószínűleg késő. A NAV-nak most nyilván lejelentem mindentől függetlenül, de a jövőre nézve. Itt gondoltam arra hogy mihez nyúlnak vajon a fent is említett állami szervek, vagy bárki, aki keresni akar. A bejelentett lakcím vajon?


Átirányítani meg sajnos pénzbe kerül, nem is kevésbe, bár tény most így belegondolva hogy az 1.2 millióhoz képest aprópénz, úgyhogy lehet az lesz a megoldás.


Köszi még egyszer mindenkinek.

2017. okt. 3. 20:07
 16/16 anonim ***** válasza:
Mindenre nem tudod egy helyen, sajnos...
2017. okt. 4. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!