Milyen papírok szükségesek még az adóbevalláshoz?
sziasztok,
Tavaly háromszor is váltottam munkahelyet, míg végül visszakerültem a kiinduló munkahelyemre. Jelenlegi munkahelyemtől megkaptam a 15M30 típusú nyomtatványt, viszont előző 2 munkahelyről csak a felmondó levelem, illetve a havi fizetési papírok vannak meg. Postán nem kaptam tőlük még semmit. ezekkel a papírokkal is megtudom csináltatni az adóbevallást, vagy kell kérjek még valamilyen dokumentumot a régi helyekről? és ha igen milyet?
köszi előre is a válaszokat
Az M30-as nyomtatványon is jelölve van, hogy szerepeltetve van-e rajta az előző munkahelyek jövedelme vagy sem. Ha igen, akkor nem kell a régi helyekről semmi, ha nincs, akkor kellene.
Munkaviszony megszűnésekor a munkáltató köteles kiadni a dolgozó részére egy ADATLAP 2015 fejlécű igazolást a jövedelmekről, levont SZJA-előlegről, valamint még a levont járulékokról és azok alapjáról is.
Ilyet keress a papírok között! Ha nincs, akkor másolatban be kell szerezni a régi helyekről. Kötelesek hiteles másolatot kiadni róla!
Gyakorlatilag a havi bérlapok alapján is el lehet készíteni egy bevallást, de azt egy hozzá nem értő, nem biztos, hogy meg tudja jól csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!