Könyvelők! Mi lehet nem pénzbeli hozzájárulás?
kösz a választ.
ha jól tudom az is kell hogy mennyi a nem pénzbeli összege, magyarul forintba, mi alapján kell ezt kiszámolni? Tudom hogy könyvelő kell, de egyenlőre bizalmatlan vagyok ezért magam is utána akarok járni.
Pld ha egy boltot készlettel magyarul az áruval együtt veszek meg? Gondolom kell leltár, hogy akkor ft-ba mennyit ér a készlet.(?) De ha egy olyan számítógépet viszek be ami használt, ergo amit én is használok itthon, akkor az is nem pénzbeli hozzájárulás lesz, jól gondolom? És akkor azt a gépet a vállalkozás használja teljes egészébe? vagyis nem hozhatom haza, hogy magán célra is használjam?
Tehát ha kezdeteknél valamit beviszek a vállalkozásba ami nem pénz, az akkor nem pénzbeli hozzájárulás?
A példádra:
A következőt értem belőle: Te egy üzletet tokkal vonóval megveszel. A vételi árat a leltári kimutatás illetve az ingatlan össz értéke adja. Értelmezésem szerint ezt mint magán személy vásárolod meg és apportként viszed a vállalkozásba megalakuláskor. Ez nem pénzbeli hozzájárulás. Ez így elfogadható.
A számítógép: Ez már meredekebb. A számítógép, programok nélkül is, mint eszköz lehet szintén apport, nem pénzbeli hozzájárulás.
De minden szoftvernek, windows, számlázó, készletező, stb. ami a működéshez kell majd a cégnek, legálisnak kell lennie. A legtöbb programot, ha még meg van róla számlád, akkor azt legálisan át lehet írni, iratni a vállalkozás javára, magyarán hivatalossá lehet tenni. Ha ezt meg tudod csinálni akkor szintén a szoftver apportként beviheted.
Otthoni pc használat céges gépnél: elvileg használhatod, de vagy ingyenes programok, vagy csak legális programok futhatnak rajta. Azt hiszem nem kell részleteznem miért. Rosszabb magyarázkodni, mint tényeket bemutatni a hivatali szervek felé. Ugyan akkor fontos megjegyezni, hogy ezen a gépen fut az összes vásárlód adata, számlák tárolása, raktárkészlet kimutatása. Ha csk az előzőek elszállnak akkor komoly problémáid lehetnek.
Szóval ha már céges a gép akkor az maradjon tisztán céges használatban.
Akkor ezek szerint az előző tulajnak kell leltár csinálni, meg az ingatlan értékét megálapítani? nem nekem?! mert az ürge csak mondott egy árat és kész, de 100%-ig biztos vagyok hogy nem volt semmi ilyen. Amit viszont szinén biztosra tudok hogy magassan akarja eladni. És csak úgy hajlandó eladni ha mindenestűl áruval együtt, nekem azért kissé eltérő az ötletem, viszont hasonló a profil szóval el lehet adni a vevőknek, de megnéztem a raktárat és van lejárt szavatosságú élelmiszer. Azzal én mit csináljak? hova tudom én azt eladni? Mert vevőknek semmiképp.
A számlázó készletező programot nekem kell vezetni? Nem a könyvelőnek:S Ilyen programjaim még nincsenek, és nem tudom ezeket vezetni, ez biztos az én feladatom?.
és magánszemélyként veszem meg, azaz még nincs vállalkozásom meg ilyen, még adóazonosírom sincs, ami a vállalkozóknak szokott lenni (a könyvelő szerint még ráérek vele)
És úgy veszem meg hogy működik egy élelmiszer bolt ami elég nyereségesnek tűnik ha jól tudom eü. okok miatt akarja a tulaj eladni. Szóval ezt átveszem.
Már számít hogy átveszem vagy egy olyan ingatlant veszek ami nem működik? (mert ha ez nem jön össze akkor egy olyat veszek ami bezárt és most üressen áll, de az első az kockázatmentesebb)
Illetve még egy kérdés az apportról. PL telefon is lehet? mert ha igen akkor megcsinálhatom e azt hogy a mostani mobilt amit használok üzleti teló is lenne
a másik 5let:
veszek egyet valami olcsóbbat, és azt le tudná a könyvelő irni költségként? nem ellenőrzik azt hogy én most a páromat vagy épp a beszálítót hívtam fel szóval még jól is kijövök belőle. Tehát ha most megveszem az még apport? ÉS akkor ezekről kerítsem elő a számlát...oksi
A másik: az áfát a termékekről megúszhatom? ezt olvastam. Ez hogy lehet? mert az írták hogy az áfát a végső fogyasztót terheli vagyis a vevőt. Akkor én pl árut szerzek 1000+ 25% áfával=1220 ft plusz még a haszont rárakom ami 20-30 %árrés (20-szal számolva)akkor nekem 1000ftos áruból 40%os hasznom lesz???? ami kb
Ezt a könyvelő csinálja nekem úgyis, de ezt az áfa visszaigénylést mikor lehet igényelni, és kinél? Év elején kapom meg az összeset vagy pl a hónap végén is kapok már
A könyvelőre pedig mérges vagyok mert nem válaszol az e-mailra a telefonon csak időpontot lehet kérni, és csütörtökön bejelentkeztem és holnap tudok csak menni:( és még drága is
de ti aranyossak vagytok
Légyszi válaszoljatok
Ja és ma megyek du rendezkedni... a bolt tulajához
Még egy kérdés: a cégérték a cégnek az értéke amennyiért megveszi a vevő? vagyis én?
*ami kb 1450 ft
ez lemaradt, és 25 % áfát akartam írni
Második vagyok:
„megnéztem a raktárat és van lejárt szavatosságú élelmiszer”
Vélhetően már leírta selejtnek. Nem kell átvenned és főleg fizetned érte.
„az előző tulajnak kell leltár csinálni, meg az ingatlan értékét megálapítani”
Igen, a tulajdonos csináljon leltárt Valamint közüzemi számlák rendezése a későbbi átíratás miatt is. Te pedig az átvételkor ellenőrzöd, hogy az igaz e amit felvett a leltárba. Illetve azon áruk ne szerepeljenek már rajta, ami vélhetően a leltár napja és a megbeszélt átadás napja között tönremegy, lejár. Az ingatlant általában a környéken kialakult négyzetméter ár alapján (csak üzlet, illetve üzletszerű épületek) értékesített üzletekből lehet kiszámolni irányárat kialakítani. Talán ez alapján sikerül megfelelő árban megegyezni.
„A számlázó készletező programot nekem kell vezetni?”
Mivel pc-t említettél vélelmeztem, hogy erről akarsz számlát kiállítani nem pedig csak blokkot adsz, mint utólag, élelmiszer értékesítés, kiderült számomra. Szoftver dolog tárgytalan.. Mire kellett volna a pc?
„elég nyereségesnek tűnik”
Ha ez cég akkor a neten meg lehet nézni annak nyereségességét, forgalmát. Magán vállalkozásnál nem tudom, hogy ez lehetséges e. A bolt könyvelőjétől lehet, sőt mielőtt átveszed, jó ha kérsz egy „kimutatást” (nem tudom mi a pontos meghatározása) arról, hogy a vállalkozás milyen nyereséggel működött az utóbbi év vagy években. Mire számíthatsz az átvétel után.
„PL telefon is lehet?”
Elég ha számot veszel a cégnek. Utána elszámolod a kiadásaidat. Nem ellenőrzik, hogy kit hívsz és milyen márkájú, tipusú telefonról.
„1000+ 25% áfával,,,”
1000Ft 20% árréssel bruttó árban az 1200FT* 1,25=1500Ft.. Minden hó végén a könyvelő az ÁFA különbözetet intézi. Fizetni vagy visszaigényelni lehet. Neked nem kell vele foglalkoznod, könyvelői feladat kiszámolni a számlák alapján.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!