Egészségügyi szolgáltatási járulék fizetése hogyan?
Most akkor van tb-m vagy nincs?
Figyelt kérdés
Amikor befejeztem a sulit, kaptam egy levelet a NAV-tól, hogy fizetnem kell magam után a tb-t, kaptam csekkeket is, fizettem és így minden rendben volt. Később kaptam munkát, így jött a levél, hogy nem kell tovább fizetnem. Most kb 3 hónapja nincs rendes munkahelyem csak napi bejelentős, de semmilyen levelet nem kaptam, hogy fizetnem kellene, persze tudtam, hogy kell így átutalással fizettem minden hónapban a NAV számlaszámára. Nem kaptam továbbra sem levelet vagy értesítést, hogy ez így nem jó, így azt hittem hogy minden rendben van. Ma megnéztem az adószámlámat ahol a 3 havi befizetett tb-m összege úgy szerepel, hogy “adózói többlet” és biztosítási jogviszonyom sincs a rendszer szerint amikor lekérdezem. Ennek ellenére továbbra is ellát minden orvos és gyógyszereket is ki tudok váltani. Mit rontottam el és mit kellene tennem, hogy legyen tb-m? Fizetve van, viszont a rendszerben mégsem érvényes.
Jól csináltad, fizetned kell. Menj be a NAV-hoz szólni, hogy tegyél rendbe a rendszerüket.
Azt tudod, hogy a munkaviszony megszűnésekor amennyi ideig dolgoztál, de max 45 napig még nem kell fizetned?
2022. márc. 31. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 A kérdező kommentje:
Igen tudtam hogy még 45 napig biztosított voltam, ezt figyelembe vettem és attól a dátumtól fizettem, amikortól esedékessé vált így minden pontosan rendezve van. Rendben köszönöm a választ, bemegyek a NAV-hoz mindenképp
2022. márc. 31. 10:40
3/5 anonim válasza:
" kb 3 hónapja nincs rendes munkahelyem csak napi bejelentős, de semmilyen levelet nem kaptam, hogy fizetnem kellene, persze tudtam, hogy kell így átutalással fizettem minden hónapban a NAV számlaszámára. "
Nem jelentetted be. Ahogy anno eredetileg bejelentkeztél, úgy most is meg kell tenned. Nem elég, hogy fizetsz a korábbi megszokásod szerint. Csak akkor fogják tudni helyesen lekönyvelni, és jogviszonnyal rendelkezőként nyilvántartani, ha ehhez a kezdő lépést megteszed: kitöltöd és beküldöd a megfelelő nyomtatványt. Akár elektronikus formában ügyfélkapun keresztül, akár papír alapon.
2022. márc. 31. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
3-as, 2020. július 1. óta nem kell bejelentkeznie külön sehova, mert ha kijelentik, akkor a rendszer automatikusan érzékeli, és a max 45 nap után automatikusan indítja a fizetés előírását, és küldik az értesítést. Első körbe azt javaslom a kérdezőnek, hogy ellenőrizze le, hogy egyáltalán kijelentették-e (előfordul hogy elfelejtik, vagy bármi), mert amíg a rendszer nyitott jogviszonynak érzékeli, addig a fizetés se fog elindulni magától.
2022. márc. 31. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Ne a NAV-hoz menj, ők már ezzel nem foglalkoznak, csak a tartozást tarják nyilván, tovább fognak küldeni -> A kötelezettségek előírása és törlése 2020. július 01-je óta a NEAK (Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő) dolga.
Ott kell egyeztetési eljárást kezdeményezni, náluk van a "rendezés" dolga is. Amit ők előírnak, vagy törölnek, az jelenik meg a NAV-nál. A NAV ebbe már nem tud beleszólni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!