Ha valahol nem kapok nyugtát, hol lehet bejelenteni (feljelenteni)?
Én eladó vagyok és mindig odaadom a nyugtát (eleve nagy üzlet vagyunk, KÖTELEZŐ odaadni). Engem is zavar, ha nem kapom meg, mert jártam már úgy, hogy dobhattam ki a drága sajtot, mert nem volt róla blokk. De emiatt nem jelentenék fel senkit. Az ilyen üzletek előbb-utóbb úgyis megbuknak. Max. annyit érsz el, hogy kimegy az APEH és mivel nem tudod igazolni a vásárlásod, ők küldenek egy próbavevőt. Ha ő megkapja a blokkot és a pontos visszajárót, akkor neked reszeltek, semmit sem értél el. Legfeljebb majd jól megjegyez magának az APEH! :D
Mondom én ezt úgy, hogy kereskedelemben dolgozom és adóügyileg maximálisan tiszta vagyok.
Fogyasztóvédelmi főfelügyelőség, Apeh
Igazad van abban, hogy bosszantó, ha nem kap az ember számlát, nyugtát. De az is bosszantó, ha:
- a vásárlók a vásárlás után visszamennek az üzletbe, hogy ők 20 ezressel fizettek és csak 10ezerig kaptak vissza, kérik a 10ezrest, illetve ha nem, akkor a panaszkönyvet, amelyben azt állítja, hogy az Apehnál dolgozik (jelzem, hogy utána néztünk, nem dolgozik ott olyan nevű).
- egy épp úszógumit a vásárlást követően visszahoz, hogy ki volt lyukadva, amikor vette, kéri a panaszkönyvet, azt állítja, hogy nem is használták, de egy vágás nyom van az árun
- egy fémkupakkal lezárt ásványvizes üveget visszavisz a boltba, s kéri, cseréljék ki, mert ebben nem a címkén szereplő ásványvíz van, hanem valamivel feltöltötték,
- nyíltan becsmérlik az árut, pl: "nekem ez a fagyi nem kell, mert tegnapi maradék" (szerintem sehol sem bontanak minden reggel új tégely fagylaltot), vagy "ez a szar nekem nem kell"
- direkt eltöröm a játékot és akkor köteles kicserélni
...
És még sorolhatnám. A kereskedőket sem védi semmi, és főként itt azokra a szerencsétlen emberekre gondolok, akik ott ülnek a boltban, s akikre rázúdítják az emberek a hülyeségeiket. Holott ők próbálnak kedvesek lenni és normálisak.
Mindkét félnek vannak hibái. Én a hiper-szuper márketeket nem bírom, mert nem tudod követni, hogy mit és mennyit üt be, mert közben pakolnod is kell. Többször előfordult, hogy nem jót ütött a hölgy. De azért a 200-300 Ft veszteségért már nem megy vissza az ember panaszkodni.
Én lennék, aki eladó, aki pár kommenttel előbb írt!
Próbavásárlót te nem kérhetsz, ebben nem a vevő dönt. A bejelentésed alapján az APEH mérlegel és ha úgy gondolja, kiküld próbavevőt, ha nem, akkor itt vége is a történetnek. Írhatsz a vásárlók könyvébe, ezt kötelesek átadni. Az kérdéses, hogy saját zsebre dolgozik-e az eladó. Nálunk például ha nem adnánk ki a blokkot, akkor sem lehetne úgymond "saját zsebre" dolgozni, mivel a pénztárgépre csatlakoztatott ún. fekete doboz rögzít minden vásárlást. Ehhez a fekete dobozhoz pedig csak az APEH, igazolványt felmutató emberei nyúlhatnak hozzá, erről pedig papírt kell adniuk! Illetve ilyen esetben a kasszához tartozó ún. kasszafüzetet el is kérik.
Szóval ilyen esetben akár adunk blokkot, akár nem, a vásárlás teljesen hivatalos, rögzítve van. Bár mi azt szoktuk csinálni, hogyha valaki ott hagyja a blokkot, akkor berakjuk az erre kialakított kis dobozba, ha esetleg visszajönne érte valamikor a vevő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!