Adóigazolás tisztázása munkahelyen-most akkor kell adnia a munkáltatónak vagy nem? Itt nem adnak mert úgyis a NAV csinálja meg
Tisztázzunk egy alapkérdést. Dolgozom valahol. Jan 31-ig elvileg a kezemben kéne lennie papíron a cég által kiállított adóigazolásnak.
Ez a 3. év hogy nem kapjuk meg azzal az indoklással hogy "úgyis a NAV csinálja a bevallást mindenkinek".
Pongyola megfogalmazás mert a nav csak a bevallás tervezetet csinálja de nem ez a lényeg!
Hanem hogy ez egy valid reális indok?
Vagyis a cégnek tényleg nem kell papíron a kezembe adni jan 31-ig az adóigazolást?
Vagy egy fals önmentegtő duma?
Most kell igazolást adniuk és ha igen, akkor meddig?
+ kérdés: és ha kell és nem kapom meg akkor a köv lépés mi legyen?
Nem ok rá!
A jogszabályi kötelezettsége a munkáltatónak január 31-ig megküldenie az előző év adóköteles jövedelmeiről szóló igazolást.
Kell és az adóévet követő év január 31-ig!
Adóhatóságnál lehet jelenteni a mulasztást.
"A NAV felhívja a figyelmet: a vállalkozási tevékenységet nem folytató és általános forgalmi adó (áfa) fizetésére nem kötelezett magánszemélynek lehetősége van arra, hogy a bevallás benyújtására előírt határidőn belül bejelentést tegyen a lakóhelye szerint illetékes elsőfokú állami adóhatósághoz, amennyiben az szja-bevallás elkészítéséhez szükséges iratok, igazolások önhibáján kívül nem állnak rendelkezésére."
De itt is jelezheted:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!