Miért olyan meredeken szállnak fel a repülőgépek?
Amikor elhagyja a gép a futópályát és elkezd felszállni akkor hirtelen majdnem,hogy fekvő helyzetben lesz az utas,amúgy is ,ha csak simán űlünk is a gépen az űlésen akkor is,ha hátra dőlünk nem függőlegesen van a testünk,hanem már picit hátrébb vagyunk dőlve,ha pedig elkezd felszállni meg + még hátrébb vagyunk dőlve épphogy nem olyan mintha feküdnénk. Aztán felszállás után kb. 2-3 perc múlva már jobb a helyzet csak az a 2 perc a nem kellemes.
Miért nem lassabban emelkedik fel a gép,hogy ezt az érzést ne érezzék az utasok,úgyis mikor már kb 2000 méter magasan van onnantól már szép lassan emelkedik míg dl nem éri az utazómagasságot. Már a futópályát mikor elhagyja akkortól kellene szerintem végig úgy lassan emelkedni szerintem. Nem baj az,ha később érné el az utazómagasságot. Értem én,hogy a levegőnek a szárnya alá kell kapni de akkor is alákapna.
Ha már később lassan emelkedik akkor az elején miért olyan meredeken,nem lehetne a legelejétől úgy emelkedni végig,mint ahogy később emelkedik egyre magadabbra?
> épphogy nem olyan mintha feküdnénk
Azt te csak úgy érzed, igazából 15 fok fölé ritkán megy az emelkedés szöge. Az MD-11 25 fokkal csúcstartó a civil gépek között. Ha harminc fok fölé menne, akkor ejtőernyőt lennél köteles viselni! [link]
A repülőterek körzetében elő van írva az emelkedési szög, mert el kell kerülni azt, hogy egy adott légtérben a repülőgép egy bizonyos magasság alatt legyen. Főként zaj és szennyezés miatt.
Emellett minden típusnak van egy optimális emelkedési szöge. Továbbá valóban lényeges, hogy az út minél nagyobb részét töltse utazómagasságon, ahol a legkedvezőbb az üzemanyag-fogyasztás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!