Utazott itt valaki a rendszerváltás előtt valamelyik szocialista ország légitársaságával? MALÉV, Interflug, Aeroflot, stb? Milyenek voltak egy mai légitársasághoz képest?
Mi a manónak lenne/lett volna náluk fegyver?
A polgári repülés akkor is nemzetközi, ha belföldi. :-)
Egy bizonyos nemzetközi normának meg kellett, meg kell felelni. Biztosan kevesebb jutott fejlesztésekre, de viszont az a nyomás nem volt rajtuk, amit a gazdaságosság jelent. A nyugati légitársaságoknál a mindenáron repülni sokszor összevész a biztonsági szempontokkal.
A felsorolt keleti cégekből az Aeroflot belföldi járatain közlekedtek a legjobban lerobbant gépek, de ez ma is így van.
A parancsolgatásra vonatkozó kérdés szerintem a sok téves információkból eredhet. Hatvan fele járok, s nem éreztem nagyon a bőrömön, hogy parancsuralom lenne. Lehet azért, mert abba születtem bele, de a mai tudásom alapján is azt mondom, az amit a mai fiatalok a szoci időkről tudnak, legfeljebb csak harmadában igaz.
Ugyanolyan kedvesek voltak és nem hiszem, hogy lett volna náluk lőfegyver.
Talán annyi, hogy a biztonsági előírások még nem voltak olyan szigorúak, a gyerekekkel utazók megkérhették, hogy benézhessenek a pilótafülkébe, de volt olyan, akiknek a stewardessek maguktól mondták.
Nagyobb volt a felhajtás, mert inkább számított luxusnak a repülés.
Felszállás előtt pl. cukorkát osztogattak, és a kaja sem csak szottyadt szendvics volt, mint manapság. A Malévon műanyagpoharakat adtak, azt mindig elvittük otthonra.
És igen, gyerekként volt, hogy megmutatták a pilótafülkét. Ma ez már elképzelhetetlen.
> A felsorolt keleti cégekből az Aeroflot belföldi járatain közlekedtek a legjobban lerobbant gépek, de ez ma is így van.
Azért csak óvatosan az Aeroflot csepülésével. Az Aeroflot 2006 óta benne van az IATA IOSA regiszterben emelett ugye az EASA és az FAA sokkal szigorúbb előírásainak is meg kell felelnie hogy az EU-ba és az USÁ-ba is repülhessen. Jelenleg a világon az egyik legfiatalabb a flottája, alig több mint négyéves átlagkorral [link] . Szóval, nem tudom te hol láttál lerobbant gépet vagy mikor...
#5, mondom BELföldi.
Cukorkaosztás: Volt, de annak praktikus okai vannak, nem kedvességből. A légnyomáskülönbség miatt, a fül védelmére szolgál.
"emelett ugye az EASA és az FAA sokkal szigorúbb előírásainak is meg kell felelnie hogy az EU-ba és az USÁ-ba is repülhessen."
És belföldre? Oda csak a saját elvárásaiknak kell megfeleljen!
A cukorka pedig igenis kedvesség mert hát manapság nem osztanak aztán mégis tudunk repülni és a fülünkkel sincs semmi gond cukorka nélkül sem. :) Nyelni kell párat oszt kész. Nem kell ehhez cukorka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!