Hogy működik a repülőtéri átszállás?
Amerikába utazom 2 átszállással Budapestről, először Helsinkiben majd Londonban.
A kérdésem az lenne, hogy amikor megérkezek a repülőtérre Helsinkibe, akkor onnan hogyan tovább? Ki kell mennem teljesen és újra végig menni a biztonsági ellenőrzésen (nincs feladott poggyászom), vagy pedig van egy külön kijárat azoknak akik átszállnak? Illetve Londonban gondolom ugyanúgy működnek a dolgok.
Köszönöm a segítséget!
Amikor kiszállsz a gépről két lehetőséged van. Választ a "tranzit" átjárót.
Ott keresd meg a tranzit desket, esetleg információs pultot, ott eligazítanak, hogy melyik kapútól indul a járatod.
Ha van feladot pogyászod, most nem kell vele semmit sem csinálnod, átrakják a másik gépbe.
Leszálsz és megnézed az egyik monitoron, hogy a te géped melyik kaputól indul. Nem tudom mennyi az átszálási időd, de ha nincs kiírva, vársz. Amint ki lesz írva, elindulsz a kapu felé. Valószínűleg lesz egy repjegy/útlevél/vízum ellenőrzés valahol, emiatt nem kell megijedni. Majd amikor ott vagy a kapu előtt, csak simán felszállsz a következő gépre.
Ha van amerikában is átszállásod akkor írj, mert az ott egy picit máshogy megy az országba lépés miatt, de az sem igazából bonyolult.
Miért 2 átszállással mész? Egy légitársaságnál, vetted az EGY darab jegyed? Vagy a Kiwi kombinálta neked az utat különböző légitársaságok nem összekapcsolt járataival?
Mert attól függ a válasz
Átszállásnál is újra át kell menni a biztonsági ellenőrzésen (más-más lehet a különböző reptereken), sőt, a légitársaságnak is lehet saját ellenőrzése (American Airlinesnak pl. van) a beszállókapunál. Minket kivettek egy plusz ellenőrzésre, a laptopomat ellenőrizék.
Ha sok időd van, akkor ki is lehet menni a reptérről, akkor újra végig kell csinálni a ki- és belépést.
7-nek: ha egy jegyet veszel, akkor is lehet, hogy több légitársasággal utazol, én is tavaly AA-BA-FA gépekkel mentem, a Finnairral van most valami együttműködése a BA-nak, az ő gépeiket használják London-Bp. viszonylatban is, mert a BA-nek nincs elég.
#8. Kösz a felvilagosítást, csak májusban 25 ezer kilómetert repültem, évente legalább 5x körberepülöm a földet, mert ez a munkám, de biztos tudsz nekem újat mutatni és én nyitott vagyok a life-long-learning felé. Nyilván mint értelmes ember te is így vagy vele és mivel jól láthatóan nem érted hogy működik a rendszer, elmagyarázom neked.
Nem az a probléma, ha különböző légitarsasagokkal teljesítesz egy több szakaszból álló utazást. Már több mint 20 éve, hogy a legnagyobb hagyományos légitársaságok szövetségekbe tömörülnek. A Lufthansa csoport a StarAlliance-be, az Air France/KLM a Skyteam-be, a British Airways pedig a OneWorld nevű szövetségbe. Mindegyik szövetségnek számos egyeb legitarsasag is tagja,ázsiak, amerikaiak is pl. a United a StarAlliance, a Delta a Skyteam, az American pedig a OneWorld tagja. Fapadosok nincsenek a csoportokban, mert nincs értelme. Nem azonos térben versenyeznek és a fapadosoknál nincs átszállás.
Ezek a szövetségek több ponton is összehangolják a működésüket, például a menetrendjüket, foglalási rendszerüket. Sok esetben a kívánt utazásra a kivalasztott légitársaság nem indít menetrendbe illő járatot, de a csoportba tartozó igen. Ilyenkor ha British vagy a FinnAir oldalán indítottad a foglalást, de nincs saját járatuk valamilyen okból, (mert például abban egyeztek meg OneWorld partnerükkel, az AA-val, hogy arra a desztinációra nem ők indítanak járatot, cserébe máshova viszont ők) akkor az algoritmus simán beteszi neked a szükséges játatot az American Airlines menetrendjéből, és boldogan tova tudsz repülni.
Ezt a rendszert nevezik CODESHARE-nek. Vagyis egy adott járatot futtatnak AA és BA és FA kód alatt is. Attól függően, hogy melyik cég rendszerében foglaltál, hiába mész AA-val a transzatlanti szakaszon, ha a Finnairnel tetted a foglalást, akkor neked EGY darab Budapest-Atlanta FinnAir jegyed lesz. Ez azért fontos, mert ilyen esetben a 3 különböző járat össze van kötve egymással, ha önhibádon kívül nem éred el a csatlakozást akkor gondoskodnak az átfoglalásról, szükség esetén szállásról, transzferről, étkezésről stb. Ilyen esetekben az átszállás is egyszerűbb, főleg ha van feladott csomagod. Ha nincs, és az indulási állomáson becsekkoltál, akkor az egész útra becsekkoltál, nem kell kijönnöd a tranzitból sem Helsinkiben, sem Londonban. Útlevél ellenőrzésekre azonban számítani kell és szervezési okokból előfordul, hogy újra át kell menni a security screeningen.
Na most vannak third party agents, mint a Kiwi is akik előszeretettel szerveznek útvonalakat nem szövetséges légitarsaságok jarataiból. Ezek NEM codeshare járatok, semmi közük egymáshoz, egyéni felelősséged, hogy eléred-e a csatlakozást, mert kettő vagy három egymástól teljesen független "jegyed" van. Ilyen esetben, ha nincs online check-inre lehetőség, (azért szokott lenni) vagy van feladós csomagod, akkor ki kell jönni, újra becsekkolni, föladni a csomagod és átmenni a biztonsági ellenőrzésen ami nyilván több időt igényel, erre előre kalkulálni kell.
Ha jelentősen olcsóbban tud valaki így utazni, akkor választhatja ezt a variaciót is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!