Utasszállító gépen éjszaka lehet látni az égéstermék vagy a turbina belsejének izzását?
Köszönöm!
Előbb megnéztem egy éjszakai videót egy Airbus felszállásáról, hátulnézetből, teleobjektívvel követték a startot, és még ott is teljesen sötét a hajtómű.
Úgy látom, látható láng csak utánégetőknél van (ha nincs súlyos gubanc persze).
Ez érdekes, ezek szerint ez gondolom hajtóműtípus-függő.
Kedves 6-os, ez melyik géptípus, évjárat konkrétan? Vagy általánosan ezt tapasztaltad? (Nyilván személyes élményed.)
Pusztán yt-videók alapján tény, hogy nem is lehet ilyen következtetést pontosan leszűrni, mert egészen eltérhet a kamera és a szemünk spektrális érzékenysége.
Illetve úgy tudom, van olyan turbinagyár (bár ők inkább erőművekbe gyártják, amiről ezt olvastam), akik a lapátokat furatokkal látják el, amin át a lángtér felé hideg levegőt sajtolnak, így hűtik a lapátokat. Nem tudom, repgépeknél van-e ilyen, hiszen ez egy eléggé elbonyolított konstrukció, és ha a hűtés fent lerobbanna, akkor hajtómű meg fel...
Mindenesetre bizonyos, hogy sok eltérés van konstrukció és konstrukció között.
Ami tény, hogy úgy véltem korábban, hátulnézetből sötétben jól meg lehet lesni a benti tüzet, de ez - utasszállító gépeknél - kicsit olyan, mint amikor gyerekként már tudtam, hogy az autókat a benzin/gázolaj égése hajtja, és egy kis ideig azt hittem, ha bepillantunk a hűtőrács mögé, ott olyan tüzet láthatunk, mint a FÉG kályhában. :-)))
Lehet-e egyébként, hogy utasszállítóknál nemcsak a hatásfok miatt nem engedik ki túl melegen az égésterméket, hanem azért is, nehogy az utasok pánikba essenek, hogy kigyulladt a hajtómű?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!