Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Repülésbiztonsághoz értők,...

Repülésbiztonsághoz értők, tudnátok légyszi válaszolni az alábbi kérdéseimre?

Figyelt kérdés

Utasszállító repülőgépeknél:



Hogy biztosítjak azt hogy vízszintesen repüljön, hogyhogy soha nem billen és fordul merőlegesre vagy fejjel lefelé? (ettől szoktam fêlni csak ha repülőn utazom)

Az utasok nagy része ha egy helyre csoportosul attól átbillenhet a repülő?

Mi van ha felrobban az egyik hajtómű, leszakadhat e attól a szárny?

Felrobbanhat e a hajtómű?

Betörhetnek-e az utastéri ablakok?

Mennyire erős a pilótafülke szêlvédője, hogy biztosítják azt hogy ne törjön be? Ha igen, nagy gáz van?

Mi van ha közvetlenül felszállas utan  a felemelkedéskor döglenek be a hajtóművek?


2020. máj. 9. 18:40
 1/5 anonim ***** válasza:
16%
Igen.
2020. máj. 9. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
18%
Igen
2020. máj. 9. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
29%
Van itt hulye, de nem a elso 2 valaszolo az.
2020. máj. 9. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
94%

Ez nem utazással kapcsolatos kérdés, hanem részben önismeret kategória, részben tudományok.


Törölve lesz a beszólásod, ha nem az egész kérdés.


A repülőgép működése egy egész tudomány. Több ezer kötetet lehetne linkelni. De azt az én időmben (70-es évek) általános iskolában tanították, hogyan lehetséges a levegőnél nehezebb test repülése, mi az a felhajtóerő, hogyan jön létre stb. Mint ahogyan a hajók úszóképessége is tananyag volt.

Repülő van 2 személyes is, és több száz utas szállítására alkalmasak is. Nem tudok elképzelni olyan szituációt, amiben az utasok elhelyezkedése kockázatot jelentene.

A teljes tömeg érdekes felszállásnál, leszállásnál. Ha minden hely foglalt, akkor nem nagyon van lehetőség átcsoportosulni. Ha félig tele, és mindenki előre tódul, nem fog orra bukni, ha hátra mennek, nem esik hanyatt.

Minimális korrekciót igényelhet, de rutinfeladat.

És miért tennének ilyent az utasok, ha nem vészhelyzet indokolja?

A hajtómű felrobbanhat, a szárny leszakadhat. És piros hó is eshet. De nem szokott leszakadni, felrobbanni.

Egy hajtómű kiesése a legtöbb nagy gépen nem okoz gondot. Vészhelyzet, de simán el lehet érni vele a repteret, és le lehet szállni.

Ha a gondola kiszakad, még az is kezelhető. A szárny elvesztése esetén a katasztrófa elkerülhetetlen.

Volt példa a kabin ablakok betörésére, de nem 2 mm-es ablaküvegek azok. Szélvédő is szakadt már ki a helyéről, jégverés átláthatatlanná tette.

Ha felszállás után, közben mennek tönkre a hajtóművek, akkor zuhanás van.

Ha elég magasságot nyert már a gép, akkor esetleg vitorlázva le lehet tenni. Ilyenkor jön az üzemanyag eldobás, mert felszállósúllyal nem lehet letenni a masinát.

2020. máj. 10. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ!!!
2020. máj. 10. 08:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!